اقتصادی

افزایش سفرهای مردم در هفته پایانی اردیبهشت

سفرهای جاده ای مردم در هفته پایانی اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل افزایش نسبتاً چشمگیری داشت و در این هفته تردد بین ایالتی به بیش از 2 میلیون وسیله نقلیه در روز رسید.

به گزارش شبکه، بر اساس اعلام سامانه هوشمند ترافیک مرکز مدیریت راه های کشور، از سوم تا نهم اردیبهشت ماه امسال دو میلیون و 2 هزار و 280 دستگاه خودرو در استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش نشان می دهد. و این افزایش 11 درصدی نسبت به هفته قبل از نظرسنجی است.

افزایش سفر در هفته آخر اردیبهشت

از 23 تا 29 اردیبهشت ماه، طرح تخلیه و انباشت خودروهای منحصربه‌فرد در چند استان باعث افزایش تردد بین استانی در بیشتر استان‌ها شد که گیلان، قم و مازندران به ترتیب 52، 50 و 46 درصد افزایش یافتند. آنها سال گذشته همین هفته را تجربه کردند. استان های شمالی مازندران و گیلان مثل همیشه بیشترین تعداد خودرو و در واقع مهمان را به خود اختصاص دادند.

افزایش سفر در هفته آخر اردیبهشت

بر اساس اطلاعات پلاک ثبت شده توسط دوربین های پلاک خوان از 23 تا 29 اردیبهشت ماه، بیش از 7 میلیون و بیش از 130 هزار پلاک با منشاء مختلف محلی در محور برون شهری مشاهده شد. از این میان خودروهای تهران و البرز (بیش از 20 درصد) بیشترین سهم را از این تردد داشته اند و پس از آن مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان (اصفهان) خودروی پلاک دولتی هستند.

افزایش سفر در هفته آخر اردیبهشت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا