استان ها

میمند می‌توان قطب گردشگری کشور در اردیبهشت ماه باشد

شبکه/فارس نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین با اشاره به مشکلات باغداران میمند گفت: باید مسئله ادعای موقوفه بودن میمند حل شود تا معیشت مردم این خطه آسیب نبیند.

محمدمهدی فروردین امروز اول اردیبهشت‌ماه در نشست خبری بزرگداشت هفته میمند که در این شهر برگزار شد، یکی از بزرگترین رویدادهای طبیعی جنوب کشور را برگزاری روز میمند به عنوان خاستگاه گل محمدی عنوان کرد و گفت: با تلاش‌هایی که از سوی مسئولان استان فارس در سال گذشته انجام شد، روز ۸ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز میمند در تقویم ملی گردشگری ثبت شد.

وی با اشاره به اقداماتی که در این راستا انجام شده است، افزود: پیش از این هیچ تابلویی در مسیر شیراز ـ عسلویه و برعکس درباره میمند مشاهده نمی‌شد اما اکنون از هر ورودی تابلوی معرفی میمند در محورهای مواصلاتی مشاهده می‌شود.

فروردین به استقبال گسترده گردشگران در اردیبهشت‌ماه از گل‌های محمدی و طبیعت بکر میمند اشاره کرد و افزود: در اردیبهشت‌ماه هر سال ترافیک شدیدی در جاده ورودی میمند وجود داشته است اما امروز بخش اعظمی از جاده تعریض شده است و در عین حال نیاز است که زیرساخت‌های میمند برای پذیرش گردشگران تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین با تأکید بر اینکه میمند می‌توان قطب گردشگری کشور در اردیبهشت ماه باشد، گفت: در بحث تقویت گردشگری نیاز داریم تا زیرساخت‌های این شهر تقویت شود به عنوان مثال نیاز است تعداد کادر درمان و همچنین مراکز درمانی این شهر افزایش یابد تا پاسخگوی خیل عظیم گردشگران در اردیبهشت‌ماه باشیم.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به مسائل حمل و نقل برای گردشگران در این شهر شد و افزود: در هفته گرامیداشت میمند که از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال خواهد بود، پیاده‌روی همگانی به میزبانی میمند برگزار خواهد شد.

فروردین با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها را برای پذیرایی گردشگران در میمند پای کار می‌آوریم، افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات میمند که همواره آن را مطرح کرده‌ایم بحث وقف و بهره‌برداری از باغات آن است در صورتی که از وزیر جهادکشاورزی اجازه اخذ بدون ادعای مالکیت سند پروانه بهره‌برداری گرفته شده است اما این کار انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه علاقه داریم میمند به دلیل ظرفیت‌های ناب گردشگری که دارد، نگین استان فارس شود، گفت: باید محورهای مواصلاتی آن تقویت شده و از بن بست بودن خارج شود.

فروردین همچنین بر ضرورت ایجاد یک سالن همایش در سطح ملی در میمند تأکید کرد و افزود: میمند خاستگاه گل محمدی است و گل‌هایی که امروز به نام کاشان و قمصر از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود متعلق به میمند هستند اما در میمند این گل‌ها خام‌فروشی می‌شود و در نهایت به نام جاهای دیگر استفاده می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین تصریح کرد: در بحث صادرات گل محمدی و محصولاتی که از آن می‌توانیم داشته باشیم، با مشکل مواجه هستیم اما امیدواریم جشنواره گل محمدی باعث شود که مسئولان امر بدانند که می‌توان بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی این منطقه را با تقویت صنعت بهره‌برداری از گل محمدی مرتفع کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا