علمی و پزشکی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، از آن زمان این سویه در این کشور آمریکای جنوبی مسلط شده و باعث ایجاد بیش از 80٪ عفونت های جدید شده است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلستان شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی (WHO) سویه لامبدا را در 14 ژوئن نامگذاری کرد.

آژانس بهداشت عمومی انگلیس می گوید این گونه را به دلیل جهش در شاخك پروتئینی كه به ویروس اجازه می دهد به سلول های انسانی متصل شود ، آزمایش كرده است.

از نگرانی های اصلی دانشمندان ، احتمال افزایش انتشار و افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی های خنثی کننده است ، به این معنی که ویروس ممکن است با سرعت بیشتری گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان های آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که این بیماری باعث بدتر شدن بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده شود.

آخرین تحقیقات چه می گوید؟

به گزارش ایندیپندنت ، طبق مطالعه جدیدی که هنوز توسط سایر دانشمندان بررسی نشده و براساس نمونه کارکنان پزشکی شیلی انجام شده است ، سویه های لامبدا نسبت به سویه های آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیلی) مسری هستند.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که گونه های لامبدا بیشتر از گونه های آلفا یا گاما در پاسخ آنتی بادی القا شده در بیمارانی که یکی از واکسن های ویروس کرونا تولید چین را دریافت کرده اند ، از ایمنی فرار می کنند. با این حال ، پیش نویس مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شد ، سایر واکسن ها را بررسی نکرد.

طبق آخرین گزارش از 2 جولای ، هشت مورد از این گونه در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی است.

در گزارش اولیه مورخ 25 ژوئن ، سرویس بهداشت عمومی انگلستان جزئیاتی درباره شش مورد اول شناسایی شده از طریق نمونه گیری ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد پس از 28 روز آزمایش مثبت فوت نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا