برترین های کسب و کارعمومی

اخذ شهروندی در کشورهای اروپایی و مقایسه با دومینیکا

مزایای دریافت پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا از معروف‌ترین پاسپورت‌های جهان است که توسط دولت جمهوری دومینیکا، کشوری کوچک در جزیره کارائیب صادر می‌شود. این پاسپورت به عنوان یکی از پاسپورت‌های قدرتمند جهان به صاحبانش فرصت‌های مهاجرتی، سرمایه‌گذاری و سفر به بیش از 140 کشور را می‌دهد.

دریافت تابعیت افراد وابسته با پاسپورت دومینیکا و ترکیه

با دریافت پاسپورت دومینیکا و پاسپورت ترکیه می‌توانید برای خانواده خود شامل همسر و فرزندان تابعیت این دو کشور را دریافت کنید؛ اما ممکن است تعداد افراد تحت پوشش در دومینیکا نسبت به ترکیه متفاوت باشد. با اخذ پاسپورت دومینیکا می‌توانید برای همسر، فرزندان زیر 30 سال، خواهر، برادر، مادر و پدر خود تابعیت این کشور را دریافت نمایید و از مزایای شهروندی بهره‌مند شوید؛ اما کشور ترکیه تنها به همسر و فرزندان زیر 18 سال تابعیت ترکیه را ارائه می‌دهد.

صدور پاسپورت دومینیکا، به صورت سریع و در عرض چند ماه قابل انجام است. جالب است بدانید برای صدور این پاسپورت نیازی به حضور فیزیکی در کشور دومینیکا نیست. همچنین این پاسپورت برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا (بجز ایرلند و بریتانیا)، سوئیس، کانادا، استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر از ویزا معافیت دارد.

صاحبان این پاسپورت می‌توانند از مزایای مالیاتی بسیاری بهره‌مند شوند. درواقع این پاسپورت برای سرمایه‌ گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت بانکی، مشاوره سرمایه گذاری، خرید املاک و مستغلات فرصت‌های خوبی را فراهم می‌کند. بنابراین پاسپورت دومینیکا به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار و محبوب برای صاحبان سرمایه، کسانی که بدنبال مهاجرت و تحصیلات در خارج از کشور و همچنین افرادی که به دنبال فرصت‌های تجاری جدید هستند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب بهترین پاسپورت به مواردی مانند اهداف شما، نیازهای مهاجرتی، زمینه‌های کاری، سرمایه گذاری، شرایط و محدودیت‌هایی که هر یک از این کشورها برای پاسپورت خود در نظر گرفته‌اند، بستگی دارد. پاسپورت دومینیکا از جمله پاسپورت‌های معروف جهان است که به دلیل قدرت خود در صنعت بانکی و مالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مهاجرتی بسیاری را بری صاحبانش فراهم می‌کند. با این حال هزینه صدور پاسپورت دومینیکا نسبتاً بالا است.

از سوی دیگر پاسپورت ترکیه نیز از لحاظ زمینه‌های کاری و سرمایه گذاری، مهاجرت و تحصیلات به عنوان گزینه‌ای محبوب محسوب می‌شود. همچنین هزینه صدور پاسپورت ترکیه نسبت به پاسپورت دومینیکا کمتر است. بنابراین بهتر است برای تصمیم‌گیری نهایی با مشاوران مهاجرتی مطمئن و قابل اعتماد صحبت کنید و باتوجه به نیاز و اهداف خود مزایا و معایب هرکدام از این پاسپورت را برای انتخاب بهتر مورد بررسی قرار دهید. مقایسه پاسپورت دومینیکا و ترکیه در مواردی همچون میزان سرمایه گذاری، زمان صدور، ویزای کشورها، تابعیت افراد وابسته و تسلط به زبان انگلیسی به شرح زیر است:

معافیت ویزا با پاسپورت دومینیکا و ترکیه

تعداد کشورهایی که پاسپورت دومینیکا از ویزا معافیت دارد نسبت به پاسپورت ترکیه بیشتر است. پاسپورت دومینیکا از ویزای معافیت بیش از 140 شامل اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و بسیار از کشورهای دیگر برخوردار است؛ در حالی که پاسپورت ترکیه از ویزا معافیت 111 کشور شامل برخی کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر می‌شود.

مدت زمان صدور پاسپورت دومینیکا و ترکیه

صدور پاسپورت دومینیکا سریع‌تر از پاسپورت ترکیه انجام می‌شود. صدور پاسپورت دومینیکا به عنوان یکی از پاسپورت‌های سریع‌ در عرض حداکثر چند ماه انجام خواهد شد، در حالیکه برای صدور پاسپورت ترکیه ممکن است زمان بیشتری لازم باشد.

میزان سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت دومینیکا و ترکیه

شرایط و نحوه صدور پاسپورت برای هر دو کشور متفاوت است. برای صدور پاسپورت دومینیکا، باید یک سرمایه‌گذاری حداقل 100 هزار دلاری با پرداخت به دولت دومینیکا انجام دهید. همچنین می‌توانید با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ارزش حداقل 200 هزار دلار در کشور دومینیکا این پاسپورت را دریافت کنید. از طرفی برای اخذ پاسپورت ترکیه امکان سرمایه‌گذاری در  املاک با خرید ملک را خواهید داشت.

حداقل میزان سرمایه گذاری برای خرید ملک در ترکیه نیز 250 هزار دلار است که در مقایسه با دومینیکا بیشتر خواهد بود. درصورتی که کمتر از این مبلغ را برای در نظر گرفته باشید تنها می‌توانید از اقامتی کوتاه در ترکیه برخوردار شوید و امکان دریافت پاسپورت و اقامت ترکیه برای شما مقدور نخواهد بود.

تسلط به زبان در دریافت پاسپورت دومینیکا و ترکیه

در دریافت پاسپورت دومینیکا، نیاز به تسلط به زبان انگلیسی نبوده و برای درخواست آن نیز می‌توانید از خدمات موسسات مهاجرتی مانند الواپلای یا وکیل مجرب استفاده کنید. در مورد پاسپورت ترکیه نیز باتوجه به اینکه زبان رسمی کشور ترکی استانبولی است، تسلط به این زبان برای مهاجرین غیر ترکیه وجود ندارد؛ چراکه ترکیه به عنوان یکی از کشورهای محبوب برای سرمایه گذاری و مهاجرت بخوبی با صاحبان کسب و کار و مهاجرین با زبان انگلیسی آشنا است.

منبع: youtube.com

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه پاسپورت دومینیکا و ترکیه پرداختیم؛ در نهایت تصمیم گیری برای انتخاب پاسپورت مناسب بستگی به شرایط و نیازهای شما دارد. برای مثال در صورتی که تمایل در سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید، پاسپورت دومینیکا انتخاب مناسب‌تری خواهد بود، اما اگر قصد مهاجرت، سفر، تحصیل یا سرمایه‌ گذاری در ترکیه دارید، پاسپورت ترکیه می‌تواند بهترین گزینه برای شما محسوب شود.

مشاورین الواپلای متخصص در امور مهاجرتی و سرمایه‌گذاری خدمات باکیفیتی را در فرایند دریافت پاسپورت ترکیه یا پاسپورت دومینیکا ارائه می‌دهند؛ برای دریافت مشاوره و راهنمایی کافیست با شماره‌های درج شده در وب سایت موسسه الواپلای تماس بگیرید

منبع : dominicaconsulategreece.com

دکمه بازگشت به بالا