اقتصادی

«اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو» نیازمند اصلاح است

رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: این طرح باید اصلاح شود ، منابع و هزینه های لازم برای اجرای این طرح باید تأمین شود و هنوز هیچ منبعی وجود ندارد.

به گزارش شبکه ، مهندس حمیدرضا صالحی ، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ، در مورد طرح “اختصاص سهمیه بنزین به خانه های بدون خودرو” به برنامه رادیویی گفت: انرژی برنامه سوم توسعه به سمت واقعیت پیش می رفت و ما ادامه دادیم. امروز نگرانش نبودم

وی با بیان اینکه پس از ایران در ایران ، چین سالانه فقط 32 میلیارد دلار یارانه به حامل های انرژی پرداخت می کند ، گفت: در ایران سالانه 83 میلیارد دلار از طریق حامل های انرژی یارانه دریافت می شود.

“درست است که نیمی از شهروندان ایرانی ملزم به پرداخت یارانه بدون استفاده از یارانه بنزین هستند ، اما کنگره باید طرحی جامع ارائه دهد که شامل برق ، آب ، گاز و سایر حامل های انرژی باشد.”

صالحی گفت که این پروژه به پیشرفت ها و چکشهای زیادی احتیاج دارد و گفت که باید منابع و هزینه های لازم برای اجرای این پروژه را تأمین کند که هنوز در دسترس نیست.

یک مقام مسئول گفت: “در اقتصادی بدون رقابت سالم ، مردم به جای مشارکت به دنبال سوداگری و دلالی هستند” برای تحریک رقابت و کاهش اجاره بها.

صالحی افزود: “با ارزان شدن سوخت ، ما واقعاً امکان قاچاق را ارائه می دهیم و به این واقعیت توجه نمی كنیم كه این منطقه می تواند برای جوانان ما شغل ایجاد كند.”

رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی ایران لزوم افزایش شیب قیمت حامل های انرژی قاچاق مانند گازوئیل را افزایش داد و گفت: “ما می توانیم قیمت بنزین و گازوئیل را برای چهار سال ثابت کنیم. بیایید آن را در هفت سال اعلام کنیم. .

صالحی گفت که برای رونق کسب و کار خورشیدی ، باید قیمت حامل های انرژی شناخته شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا