اقتصادی

احیای ۱۵۸۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در کشور

شبکه/ کردستان وزارت صنعت، معدن و تجارت از احیای هزار و ۵۸۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد خبر داد.

علی رسولیان شامگاه پنجشنبه 25 تیرماه در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی بومی کردستان گفت: صنعت، معدن و تجارت همراه با تلاش مردم و سرمایه گذاران به دنبال اداره صحیح بخش صنعت هستند.
علی رسولیان روز پنجشنبه یک روز قبل از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان در میز خدمت تشکل های صنعت، معدن و تجارت با حضور در جمع خبرنگاران از نزدیک به بحث و بررسی پرداخت. و پیگیر مسائل و مسائل صنعتگران و معدنچیان و بازرگانان کردستان باشید.بگیرید.

117 فعال اقتصادی کردستان در برنامه نشست آزاد که در قالب میز خدمت در صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسائل، نیازها و مشکلات جاری خود را ارائه کردند و 62 نفر از آنان درخواست های مراجعین مربوطه را دریافت کردند. به وزارت صنعت، معدن و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط ارجاع شده است.

رئیس هیات مدیره و نمایندگان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز پیش از این برنامه از واحدهای مختلف شرکت شهرک صنعتی کردستان بازدید و از روند واگذاری غیرشخصی و الکترونیکی و وضعیت موجود بازدید کردند. پروژه های عمرانی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی کردستان مستقر شده است.

بازدید از محل شهرک صنعتی 4 سنندز/ اختصاص 800 میلیارد تومان برای زیرساخت شهرک صنعتی

رسولیان در ادامه سفر خود به کردستان با حضور در شهرک صنعتی سنندج 4 (سرنجیانه)، زیرساخت های روز این شهرک صنعتی را از نزدیک مشاهده کرد.

وی با پیمانکاران راه دسترسی روستای سنندج تا چهار تا دو ماه آینده به مشکلات آبرسانی پرداخته و از تمامی صاحبان پروژه‌های در حال اجرا در این روستا می‌خواهد سرعت اجرا و شروع به کار واحدهای تولیدی را آغاز کنند. اطلاعیه: امسال 800 میلیارد تومان برای ساخت و تقویت زیرساخت های شهرها و نواحی صنعتی کشور هزینه می شود.

وی وجود منطقه ویژه بانه را یکی از توانمندی های استان برشمرد و یادآور شد: زیرساخت های اولیه این منطقه ایجاد و تا امروز به 25 متقاضی زمین اختصاص یافته است.

مدیرعامل تشکل های شهرک های صنعتی و صنعتی کوچک ایران افزود: نهضت ساخت کارگاه کوچک را از یک سال پیش شروع کردیم و قصد داشتیم 1000 کارگاه بسازیم.

رسولیان گفت: تا امروز بیش از 1400 کارگاه کوچک در کشور ساخته شده و در حال بهره برداری است.

احداث شهرک صنعتی بزرگ در کردستان

نماینده تام الاختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مسائل کشور را تامین زمین برای صنعت دانست و گفت: قیمت زمین در این استان. با این حال، با وجود این مشکلات، ما سخت تلاش می کنیم تا به طور جدی به کمبود زمین های صنعتی کردستان رسیدگی کنیم.

شرکت شهرک های صنعتی کردستان در تاریخ 14 اردیبهشت 1370 به صورت سهامی خاص تأسیس شد و تاکنون در 12 روستا، 7 ناحیه صنعتی و 1 منطقه ویژه اقتصادی زمینی را به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان اختصاص داده است.


این شرکت با داشتن مراکز تجاری و خدمات فنی، 1488 قرارداد دارد و با بهره برداری از 720 واحد صنعتی و کارگاه، زمینه اشتغال 12000 نفر را در اقلیم کردستان به طور مستقیم فراهم می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا