علمی و پزشکی

احتمال فراخوان مردم برای تزریق مجدد واکسن کرونا همزمان با پاییز

وزیر بهداشت گفت: امسال تحلیل کردیم که احتمالا در شهریور و مهرماه دوباره واکسن کرونا را اعلام کنیم تا مردم دوباره واکسن را دریافت کنند.

به گزارش شبکه، دکتر بهرام عین‌اللهی درباره احتمال فراخوان برای واکسیناسیون مجدد واکسن کرونا در پاییز امسال، گفت: «تحلیل می‌شود که در شهریور و مهرماه امسال واکسیناسیون مجدد علیه کرونا اعلام شود. می‌توانیم برگردیم و دوباره واکسن بزنیم.»

وی گفت: “تا زمانی که بیماری همه گیر وجود دارد، شما نیاز به واکسیناسیون دارید.” ما از اصطلاح دوز چهارم برای این واکسن استفاده نمی کنیم. بر این اساس، درست مانند واکسن آنفلوآنزا که مردم هر سال به آن مراجعه می‌کنند، ما هم این خبر را می‌دهیم که مردم برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

عین اللهی در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد، گفت: البته همه افراد در برابر آنفولانزا واکسینه نمی شوند، اما اعلام شده است که فقط کسانی که بیماری زمینه ای دارند باید واکسینه شوند. این واکسیناسیون ها زمانی اتفاق می افتد که یک اپیدمی از یک اپیدمی به یک موضعی تبدیل شود. از آنجایی که کرونا هنوز یک بیماری همه گیر است، همه باید دوباره واکسینه شوند. این به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها با گذشت زمان ضعیف می شود و سیستم ایمنی باید دوباره تقویت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا