اقتصادی

احتمال خروج ایتالیا از منطقه یورو

جورج سوروس هشدار داد كه منطقه یورو فرو می ریزد زیرا نمی تواند به بحران تاج پاسخ دهد.

براساس بی بی سی ، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Techne نشان داد که تعداد افرادی که می خواهند از منطقه یورو در ایتالیا خارج شوند ، به 42 درصد افزایش یافته است ، که در سال گذشته فقط 26 درصد بود. درصد بود.

براساس برآوردهای دولت جوزپه كنته ، اقتصاد ایتالیا امسال به دلیل بلایای تاج و تعطیلی مشاغل 8 درصد كاهش خواهد یافت و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی از 155 درصد فراتر خواهد رفت.

مارکو تندو ، کارشناس بازار مسکن گفت: “من کمی درباره اروپا تغییر کردم.” اکنون که در شرایط اضطراری هستیم ، کشورهای اروپایی از ما حمایت می کنند. “

جورج سوروس ، میلیاردر مشهور مجارستانی و آمریکایی ، اظهار داشت که پیامدهای اقتصادی شیوع کورو ویروس به اقتصاد اروپا می تواند بیشتر از آنچه مردم فکر می کنند بیشتر باشد. ما برای مبارزه با ویروس تاج واکسن مناسب خواهیم داشت.

سوروس از اعضای منطقه یورو خواست تا هرچه سریعتر به کشورهای ضعیف مانند ایتالیا کمک کنند. در غیر این صورت ، اگر نتوانید با یک پاسخ واحد پاسخ دهید ، ممکن است کل منطقه کاهش یابد.

وی خواستار بودجه ای مشابه آنچه انگلیس ها برای مقابله موثرتر با تاج در جنگ های ناپلئونی (1818-185) و جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم استفاده می کردند.

وی همچنین هشدار داد که بازده اوراق قرضه دولتی در کشورهایی مانند آلمان تأثیر منفی دارد و افزود: کشورهای اروپایی باید رتبه بندی اعتبار فعلی خود را با هر هزینه حفظ کنند.

سوروس با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: همین اتفاق باید در ایتالیا نیز رخ دهد. با توجه به اقتصاد ایتالیا ، که بیشترین آسیب را در تاج اروپا متحمل شده است ، تغییر قوانین وام دادن به نفع کشورهایی مانند آلمان ناعادلانه نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا