علمی و پزشکی

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گزارش شفاف ، کرونا مورد حمله قرار گرفته و هر روز رکورد جدید تاج در این کشور ثبت می شود. این یک رکورد است که یک فاجعه انسانی است زیرا ما با تعداد فزاینده ای از بیماران و در نتیجه مرگ تاج مواجه هستیم. اکنون کرونا هر روز است و به بیش از 400 قربانی نیاز دارد. همین چند هفته پیش ، تعداد کشته شدگان تاج برابر با یک سقوط هواپیما در روز بود ، اما اکنون به نظر می رسد هر روز دو هواپیمای هواپیما سقوط می کنند و باعث گرم شدن ایرانی ها می شود.

ایرانی ها تاریک ترین پاییز قرن را تجربه می کنند ، سقوط با روزی مرگبار برای قلب. در همین حال ، شهر تهران با 14 میلیون نفر جمعیت مانند یک کشور اروپایی است و در کنترل مدیریت تاج این شهر نیاز به مراقبت ویژه است.

تهران یک کلانشهر با ویژگی های خاص است که از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور که هر روز به تهران اضافه می شود ، با بسیاری از شهرها متفاوت است. در حالی که آنها می توانند به این نزدیکی رفته و ویروس کرونا را تحریک کنند ، تبادلات اقتصادی ، فرهنگی و کارهای اداری زیادی در پایتخت انجام می شود و می تواند تاندون آشیل کنترل تاج باشد.

بیش از 6000 بیمار کرونا ویروس در بیمارستان بستری هستند و بیش از 1200 بیماری عروق کرونا ویروس قلب روز سختی را در بخش مراقبت های ویژه می گذرانند.

به گفته ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، تهران به دلیل ترافیک زیاد از سایر استانها به تهران ، چهارراه تبادل تاج محسوب می شود.

براساس کمیته اپیدمیولوژی بیماری عروق کرونا ویروس ، میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب زیاد است و این بیماری رو به افزایش است ، در 10 ایالت یزد و یزد 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان وجود دارد. مشاهده شده است که اخیراً دو ایالت در خراسان جنوبی به اوج رسیده اند.

 تهران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی ، رئیس سیستم های مراقبت های بهداشتی ، در مورد آمار مرگ تاج صحبت کرد. تعداد مرگ و میرهای گزارش شده و ثبت شده رسمی روزانه بین 300 تا 400 گزارش می شود و همه می دانند و مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده اند که این آمار فقط آمار بیماران و آمارها است. بالاتر از این سازمان نظام پزشکی با بررسی های میدانی در بیمارستان ها و دفن بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس ، تعداد مرگ های ناشی از Covid-19 را حداقل سه برابر افزایش داده است. بنابراین ، این مسئله نیاز به توجه بسیار جدی دارد و شما باید برای جنگ آماده شوید.

پیش از این ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفته بود: “افرادی که تحت نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) آزمایش مثبتی دارند ، مانند سایر کشورها ، در ایران آماری را منتشر کرده اند و تعداد کشته شدگان می تواند از 1.5 نفر باشد.” این مقدار 2.2 برابر آمار اعلام شده محاسبه می شود.

شکسته شدن سابقه بستری در شریان کرونا ویروس در تهران افزایش مرگ و میر تاج طی 3 هفته آینده

علیرضا جالی ، فرمانده ستاد مبارزه با فساد اداری کرونا در تهران ، از همه دستگاه های کشور می خواهد “آماده جنگ” باشند و گفت: “چهره فراگیر ، چند وجهی و فرسایشی که ویروس در ایالات متحده ایجاد کرده است ، قسمت قابل توجهی از قدرت و توانایی های دستگاه اجرایی است. کافی است دست بکشید. ” بوده است.

زالی گفت: “متأسفانه آمار بستری در کرونا ویروس قلب در پایتخت نگران کننده است و رکورد بستری در عروق کرونا ویروس در تهران طی هشت ماه شکسته شد. 108 بیمارستان تهران دارای بخش های جراحی عروق کرونا ویروس ، تعداد زیادی از بیماران به شدت سخت و احتمال افزایش مرگ عروق کرونا ویروس در تهران هستند.” وجود دارد.” هفته آینده هیچ کاهش گودال تاجی پیش بینی نمی شود.

فرمانده ستاد تاج کرونا در تهران گفت: متأسفانه حجم ترافیک تهران تغییر چشمگیری نکرده است و مناطق پر خطر و حجم ترافیک در شهر مانند راهروهای تأیید شده ، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای در حال شلوغ شدن هستند که این موضوع باعث نگرانی و خطر می شود. .

شیوع و مرگ و میر کرونا در حال افزایش است زیرا آژانس هواشناسی از آلودگی هوای مداوم در شهرهای صنعتی پرجمعیت گزارش می دهد.

بیماران بستری در عروق کرونر

دلایل درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران

کوپا یه زاده ، رئیس دانشگاه پزشکی ایران ، در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: “مهمترین دلیل خواستار تعطیلی تهران این است که می تواند چرخه ویروسی در شهر را کاهش دهد و همه نوع تجمع را متوقف کند. و ما نباید در جلسات عمومی در مرکز شهر شرکت کنیم ، باید بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و فرصت هایی برای ادامه روند کنترل بیماری پیدا کنیم.

کوهپایه زاده گفت: “طرفداران بهداشت به مدت هشت ماه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب مبارزه کرده اند ، درست است که ویزیت تاج گذاری و میزان مرگ و میر زیاد است و تعطیلات می تواند به معیشت مردم آسیب برساند ، اما این دو هفته استراحت به نظم و ترتیب کمک می کند.” گفتم. ضمن بازسازی بیمارستان ها و ارائه خدمات بهتر ، هرچه تعداد افراد در جامعه کمتر مسافرت کند ویروس در جامعه کمتر گسترش می یابد.

رئیس دانشگاه پزشکی ایران گفت: “اگر جلسه ستاد ملی تاج در روز چهارشنبه برگزار شود ، ممکن است موضوع مطرح شود و ستاد تاج تهران و رئیس دانشکده پزشکی درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران را دارند”.

کدام موسسه در تهران درخواست تعطیلی دو هفته ای کرده است؟

کمیسیون بهداشت تهران ، شامل شورای اسلامی شهر ، ستاد کنترل بیماری کرونا تهران ، حقایق جوجی و کمیسیون بهداشت شورای اسلامی ، پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای را به کمیته امنیت ستاد ملی کرونا ارائه داد. افراد ، به استثنای دستگاه های امدادی ، در این مدت فسخ می شوند. براساس این طرح محدودیت هایی برای جابجایی مردم در شهر اعمال می شود تا افراد بتوانند در این دوره در خانه بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته بهداشت کنگره ایالتی تهران ، به نمایندگی از 40 نماینده ایالت تهران که از ظرفیت نمایندگان مجلس و پارلمان ها در این جنگ همه جانبه استفاده نکردند ، با تأکید بر حمایت کامل از ستاد تاج تهران ، ابراز شکایت کرد: بهداشت تهران بر تصمیم گیری فوری ، مانند تعطیلات دو هفته ای در استان تهران ، با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی تأکید دارد. زیرا این تنها راه شکستن زنجیره و بازسازی قدرت مدافعان سلامت و امکانات پزشکی تهران است.

سخنگوی شورای شهر تهران علی عطا پس از ادامه افزایش بیماری عروق کرونا ویروس قلب در توئیتی نوشت: “متاسفانه ، در کنگره ، پیشرفت بیماری کرونا ویروس قلب همچنان ادامه دارد.” در میان همکاران من ، خانم شهربانو امانی و بسیاری از کارشناسان و کارمندان آن آلوده شده اند. محدودیت های حضور و غیاب توسط شهرداری ها و شوراها اعمال می شود. پیشنهاد قاطع ما به ستاد ملی هنوز یک تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران باید حداقل دو هفته تهران و کلانشهرهای آن را ببندد و نسبت به وضعیت همه گیر ویروس کرونا در تهران هشدار دهد. در غیر این صورت ، باید منتظر نتایج بد باشید. تصمیم ما در مورد کرونا باید آینده نگر باشد ، نه پشت کرونا.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان تاج دو برابر شده است ، گفت: “ویروس کرونا ویروس جدید تعداد مرگ و میرها را دو برابر کرده و مشکلات عدیده ای را برای عموم ایجاد کرده است. اگر اقدامات م toثر برای مهار ویروس کرونا انجام نشود ، سونامی در آذر و منجر به فاجعه انسانی شود.

برج میلاد با ماسک

انسداد تهران در کنترل بیماری کرونا ویروس قلب چگونه موثر است؟

مینو مهرز ، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با تاج گفت: “این از این بدتر است؟!” فاجعه ای رخ می دهد. خدا ما را بیامرزد. اکنون اوضاع وحشتناک است. ما بیش از حد در بیمارستان های عروق کرونا ویروس ، ویزیت های فراوان و بیماری های جدی و مشکلات زیادی داریم. تهران باید در اسرع وقت تعطیل شود.

یکی از اعضای ستاد ملی تاج ، با اشاره به محدودیت های برنامه ریزی شده تاج برای برخی از شهرها ، گفت: “اعلام شده است که از روز دوشنبه همه جا بسته خواهد شد ، اما در واقع همه چیز باز است.” تعطیلی تنها راه در شرایط فعلی است و باید در اسرع وقت انجام شود. اکنون اروپا و آمریکا نیز شرکت دارند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و استاد دانشکده پزشکی شهید بهشتی گفت: گسترش بی رویه اپیدمی ویروس کرونا در کشور همه را نگران می کند و قفل شدن شهرها بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم پیامد قطعی کنترل این اپیدمی است. لازم به ذکر است که خیر ، شما برای ادامه روند پیشگیری و کنترل وقت دارید و هیچ اثر ماندگاری وجود ندارد ، در عین حال هزینه و بار اقتصادی بسیار زیاد است.

سوری گفت که چه برنامه های پیشگیری و کنترلی شناخته شده و برنامه ریزی شده ای برای قفل کردن شهر لازم است ، “اگر این اقدامات فقط برای یک وقفه دو هفته ای باشد ، اثربخشی کوتاه مدت و مقرون به صرفه بودن خواهد داشت.” اصلا خوب نیست

دانشکده پزشکی استاد شهید بهشتی افزود: “ما باید برنامه ای برای پایان فعالیت و مهار کامل داشته باشیم.” یعنی شما باید اهداف خود را تعیین کنید و نحوه اجرای آنها را بصورت عملیاتی مشخص کنید و آمادگی جامع سازمان سودمند و آمادگی افراد را فراهم کنید.

سوری گفت: “سوال این است که آیا تردد به شهر ممنوع است؟” اگر جواب منفی باشد ، قفل کردن شهری منطقی نیست مگر اینکه تمام ورودی های شهر به مدت 14 روز قرنطینه شوند. اگر ترافیک رایگان باشد ، قفل شدن شهر تأثیر چندانی نخواهد داشت.

وضعیت نگرانی کرونا تهران

کیانوش جهانپور ، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معتقد است که هزینه های انسانی عدم رعایت حداکثر اقدامات بهداشتی و ایمنی فراتر از تصور است. سفرهای غیرضروری ، سفرهای غیرضروری ، تعاملات و سفرهای غیرضروری ، جمع های کوچک و بزرگ و هزینه عدم رعایت فاصله های جسمی و بالاتر از همه ، استفاده غیرمعمول از ماسک ها روح های گرانبهایی هستند که هر روز مانند شاخ و برگ ها می ریزند. ما صدها میلیارد نفر را به آنها تحمیل می کنیم و البته ساختار اقتصادی که از فشارها و ظلم تحریم های بین المللی رنج می برد.

طبق آمار ، اگر وضعیت تاج در کلانشهر تهران بسیار نگران کننده باشد و درب بسته شود ، بسته شدن شهر باید با قفل شدن درهای درب و همراهی ساکنان با در نظر گرفتن همه جوانب بسته شود. ورودی مراکز سرپایی و بستری کاهش می یابد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا