علمی و پزشکی

آیا همزمانی آنفلوآنزا با کرونا به مرگ و میر بیشتر منجر می شود؟

آفتاب‌‌نیوز:

حسین کیوانی ، ویروس شناس ، موارد زیر را به این س addedال که آیا همزمانی آنفلوانزا و کرونا باعث مرگ بیشتر می کند ، اضافه کرد: “پیروی از پروتکل های بهداشتی میزان آنفلوانزا را کاهش می دهد ، بنابراین شیوع همزمان این دو بیماری هرگز نباید نگران کننده باشد.” نه

وی با بیان اینکه “شیوع و شیوع ویروس کرونا بسیار بیشتر از آنفولانزا است” ، اظهار داشت: طبق پروتکل های بهداشتی ، قرار گرفتن در معرض تاج اتفاق عجیب و غریبی نیست و منجر به مرگ بیشتر نخواهد شد.

وی گفت: “آنفولانزا امسال مسئله جدی نیست و مردم نگران این بیماری نیستند. اگر پروتکل ملی بهداشت را رعایت نکنید ، با همان کرونا روبرو می شوید و آنفولانزا خطر جدی عفونت یا مرگ نخواهد بود.”

کیوانی گفت: مهمترین دلیل کاهش آنفولانزا رعایت بهتر توصیه های بهداشتی مانند عدم لرزش دست ، شستن منظم دستها با آب و صابون ، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی از بیماری است. این وقوع به دلیل انطباق با توصیه های بهداشتی است. در نیمکره جنوبی کاهش یافته و احتمالاً در نیمکره شمالی نیز شاهد همان خواهد بود.

فقط افرادی که یک بیماری زمینه ای دارند باید واکسینه شوند.

استاد دانشکده پزشکی ایران همچنین توصیه کرد: بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای باید در برابر آنفلوانزا ، ریه های مزمن ، قلب و عروق ، دیابت ، افراد مسن ، کادر پزشکی و زنان باردار واکسینه شوند.

کیوانی با بیان اینکه “افراد عادی در صورت رعایت اصول بهداشتی نیازی به واکسیناسیون ندارند” ، گفت: اگر از قوانین بهداشت تاج استفاده کنید ، در ابتدا آنفولانزا بسیار کاهش می یابد و امسال به طور متوسط ​​افراد واکسینه می شوند. واکسن ندارند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک برای شستن دست ها و جلوگیری از تماس نزدیک در کنترل بیماری بیماری کرونا قلب بسیار م effectiveثر است.
این ویروس شناس ادامه داد: پیروی از توصیه های بهداشتی میزان شیوع را کاهش می دهد و برخی افراد بیمار نخواهند شد ، اما سیستم مراقبت های بهداشتی ممکن است خدمات کافی را به بیماران ارائه دهد.

کیوانی افزود: وی افزود: “در حال حاضر بعید است كه بیماری اپیدمی كرونا ریشه كن شود و متوقف شود ، اما پیروی از توصیه های بهداشتی می تواند به كنترل بیماری و كاهش تعداد مرگ و میر منجر شود.

وی همچنین گفت: ظرفیت مراکز درمانی محدود است و برخی بیمارستانها در حال حاضر تقریباً پر هستند ، بنابراین تختخواب کافی برای بیمارانی که نیاز به بخشهای مراقبت ویژه دارند وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا