اجتماعیبرترین های کسب و کار

آیا می توان با خرید ملک اقامت هلند را اخذ کرد؟

شرایط کلی خرید ملک در هلند

دولت این امکان را برای متقاضیان مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک فراهم نموده است که در این کشور اقدام به خرید یا اجاره ملک نمایند. افراد پس از خرید خانه در کشور هلند می توانند آن را اجاره داده و از این راه، کسب درآمد نمایند. حتی می توان وام خرید خانه در هلند دریافت کرد که این مورد، از امتیازات برجسته مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک می باشد. افراد می توانند با دریافت وام از بانک های این کشور، کمک هزینه ای حتی گاهاً به ارزش کل ملک خریداری شده از دولت دریافت نمایند. این مقاله توسط موسسه ملک پور به نگارش در آمده است؛ به همین علت هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، شرعاً، عرفاً و قانوناً غیرمجاز است. اخذ وام خرید خانه در هلند دارای شرایطیست. از جمله این شرایط عبارتند از حداقل 5 سال زندگی در کشور هلند و توانایی تأمین هزینه های مالی زندگی خود و خانواده. معمولاً این شرایط در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برقرار می شود. خرید ملک در هلند و اخذ اقامت هلند با خرید ملک، یکی از موضوعات جذاب برای متقاضیان سرمایه گذاری در هلند می باشد که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

 استانداردها و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار بر سرمایه گذاری در کشور هلند

هموطنانی که قصد مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک را دارند می بایست اطلاعاتی پیرامون استانداردها و شاخص های سرمایه گذاری در این کشور داشته باشند. چرا که در صورت رعایت استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور می توان از حفظ سرمایه اولیه خود و امنیت آن در کشور هلند اطمینان یافت. از طرفی با بررسی شاخص های اقتصادی هلند نیز می توان از آینده سرمایه گذاری خود و احتمال افزایش سود ناشی از خرید خانه در کشور هلند تا حدودی اطلاع یافت. به طور مثال با بررسی استانداردهایی مانند نرخ ریسک مصادره اموال در هلند و کنترل فساد می توان امنیت سرمایه خود در برابر خطر مصادره اموال توسط دولت و عدالت دستگاه قضایی را مورد ارزیابی قرار داد. همچنین با بررسی استاندارد کیفیت نظارتی، توانایی دولت در اجرای قوانین و کمک به بخش اقتصادی خصوصی سنجیده می شود. این استانداردها هر یک در بازه های مشخص شده و ثابتی سنجیده می شوند و بدین ترتیب قابل قیاس با وضعیت استانداردهای سرمایه گذاری مشابه در کشورهای دیگر می باشند. در نمودار زیر، ریسک مصادره اموال در کشور هلند نمایش داده شده است.

میزان این شاخص در نمودار فوق، عدد 1 نشان داده شده است که کمترین عدد در بازه 1 تا 7 می باشد. بر این اساس، کمترین میزان احتمال مصادره و سلب اموال توسط دولت و دستگاه قضایی در کشور هلند وجود دارد. بدین ترتیب امنیت سرمایه گذاری در کشور هلند برقرار است.

همانطور که قبلاً گفته شد، بررسی شاخص های اقتصادی در کشور مورد نظر نیز تأثیر بسیاری در تصمیم گیری نهایی متقاضیان برای سرمایه گذاری دارد. متقاضیان مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک می توانند با بررسی شاخص تورم، مالیات و رشد اقتصادی کشور هلند، وضعیت کلی اقتصاد این کشور را بررسی نمایند. به طور مثال، نرخ تورم در کشورهای دارای ثبات اقتصادی، مقدار پایین و کمتر از 3 درصد می باشد. در نمودار ذیل مشاهده می نمایید که میزان این نرخ در کشور هلند، کمتر از 3 درصد است.

رشد اقتصادی را نیز می توان با بررسی میزان تولید ناخالص داخلی کشور بررسی کرد. این میزان که بر اساس نرخ دلار کانادا سنجیده می شود، گویای رشد اقتصادی و پیشرفت کشور در مسیر خودکفایی می باشد.

  مراحل قانونی خرید ملک در هلند

همواره افرادی که قصد مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک را دارند، می بایست اطلاعات لازم از شرایط و مراحل قانونی خرید ملک در هلند را داشته باشند. مراحل خرید خانه در کشور هلند به شرح ذیل است:

در ابتدای امر فرد بایستی ملک مورد نظر خود را در کشور هلند پیدا نماید. این مهم می‌تواند از دو طریق به صورت حضور در کشور هلند و یا از طریق سایت های خرید ملک در این کشور انجام شود. در مرحله بعد، قراردادی تحت عنوان قرارداد اولیه فروش یا قرارداد موقت، توسط خریدار و فروشنده به امضا خواهد رسید، در این مرحله خریدار و فروشنده باید ۱۰ درصد از قیمت ملک را در دفتر اسناد رسمی به فروشنده پرداخت نمایند. پس از امضای نهایی، قرارداد در دفتر ثبت املاک به ثبت خواهد رسید. هزینه انتقال مالکیت در دفتر اسناد رسمی، حدود 1000 تا 3000 یورو می باشد که معمولاً هزینه های نقل و انتقال به صورت مشترک، توسط خریدار و فروشنده پرداخت می شود. قطعاً دریافت راهنمایی از وکیل آگاه به مراحل قانونی خرید ملک در هلند، مانع از بروز مشکل در پروسه خرید ملک مورد نظر خواهد شد.

قیمت خرید خانه در کشور هلند

بی شک افراد که قصد مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک را دارند می بایست از قیمت خرید خانه در کشور هلند و هزینه اجاره خانه در هلند اطلاع داشته باشند. خرید ملک در هلند و میزان هزینه های آن مانند سایر کشورها بر اساس شهر، منطقه وقوع ملک، متراژ آن و… متفاوت می باشد. با این اوصاف، هزینه‌های خرید ملک در پایتخت هلند -شهر آمستردام- به نسبت سایر شهرها بیشتر خواهد بود. شما می توانید با مطالعه جدول ذیل، اطلاعات لازم را پیرامون میانگین قیمت خرید خانه در کشور هلند و اجاره ملک در این کشور به دست آورید.

علاوه بر هزینه های خرید ملک، هزینه های جانبی دیگری نیز برای این امر وجود دارد؛ از جمله هزینه های انتقال مالکیت و مالیات آن، هزینه های حقوقی، هزینه ثبت اسناد رسمی و هزینه مشاور املاک. متقاضیان مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک باید علاوه بر هزینه‌های خرید ملک، به این موارد نیز توجه داشته باشد. این موارد جانبی هزینه بالایی ندارند و حدوداً بین ۱ تا ۲ درصد مبلغ ملک را شامل خواهند شد.

اخذ اقامت هلند از طریق خرید ملک

همانطور که می دانید سرمایه گذاری، یکی از هفت روش کلی مهاجرت است و در این قسمت، به بررسی اخذ از طریق خرید ملک در این کشور می پردازیم. کشور هلند از جمله کشورهاییست که اجازه خرید ملک در این کشور را به ایرانیان داده است. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که سرمایه گذاری در هلند از طریق خرید ملک، منجر به اخذ اقامت برای فرد و یا خانواده وی نخواهد شد. در واقع خرید ملک در هلند و اقامت آن، دارای رابطه دو طرفه نیستند و گر چه افراد مقیم این کشور می توانند برای خرید ملک در هلند اقدام نمایند؛ اما صرفاً از طریق خرید ملک در هلند نمی توان برای اخذ اقامت این کشور اقدام کرد. کشورهایی که خرید ملک در آن ها منجر به اخذ اقامت می شود معدود می باشند. برای مثال می توان به کشورهایی مانند قبرس، اسپانیا، پرتغال و یونان اشاره کرد که خرید ملک در آن ها دارای آثار و نتایج اقامتی می باشد. به منظور مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک لازم است که متقاضی علاوه بر خرید ملک، کسب و کاری نیز در این کشور راه اندازی نماید و بدین ترتیب گام مؤثری در راستای پیشرفت اقتصادی هلند بردارد. سرمایه گذاری بیش از یک میلیون یورو در کشور هلند، منجر به اخذ اقامت هلند برای فرد و خانواده وی می شود. علاوه بر روش های سرمایه گذاری کلان، تحصیل در هلند نیز روشی برای مهاجرت به این کشور می باشد. شما می توانید اطلاعات مربوط به روش های سرمایه گذاری در هلند و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را در مقالات ذیل مطالعه نمایید.

نکات حقوقی مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک

موسسه ملک‌ پور از دیرباز و به پشتیبانی نزدیک به دو دهه فعالیت خود در زمینه های مختلف مهاجرت از جمله کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد توانسته است اعتبار بالایی نزد هموطنان عزیزمان و سایر اتباع کشورهای خاورمیانه کسب نماید. افرادی که قصد مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک را دارند می‌توانند با مشاوره و راهنمایی های مشاوران موسسه ملک پور، مهاجرت موفقی را در این زمینه تجربه نمایند. با توجه به صرف هزینه های بسیار در مسیر خرید ملک در هلند، توصیه می شود که از نظرات و مشاورهر متخصص و مجرب در این زمینه بهره مند گردید تا احتمال وقوع خطا در این مسیر کاهش یابد. توجه به این نکته ضروری است که صرف خرید ملک در هلند، دارای آثار اقامتی نیست و خرید ملک در هلند و اقامت آن، علت و معلول یکدیگر نمی باشند؛ بدین معنی که گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در هلند امکان پذیر نخواهد بود. توجه به همین نکات حقوقی مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک، تأثیر بسزایی در تصمیم گیری شما عزیزان و اتخاد تصمیم نهایی دارد. متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت از طریق خرید ملک می توانند برای کشورهایی با بستر قانونی مهیا برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک اقدام نمایند. در لینک های ذیل، شرایط خرید ملک در تعدادی از این کشورها ارائه شده است.

دکمه بازگشت به بالا