برترین های کسب و کارعمومی

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

هنگام خرید اجاق گاز بدون دودکش، بسیاری از افراد مکانیسم اجاق گاز بدون دودکش را زیر سوال می برند. همانطور که از نام اجاق گاز بدون دودکش پیداست، این مدل دودکش ندارد. بنابراین خریداران بیشتر به مواردی مانند معایب بخاری های بدون دودکش، ایمنی بخاری های بدون دودکش، مکانیسم بخاری های بدون دودکش و حتی فرآیند تعمیر بخاری های بدون دودکش توجه می کنند.

اگر شما هم قصد خرید این مدل بخاری را دارید، اگر مطمئن نیستید که بخاری بدون ستون برای منزل شما مناسب است یا خیر و اگر می خواهید مکانیزم بخاری بدون دود را بدانید، با ما همراه باشید.

توجه کامل به مواردی مانند نحوه تمیز کردن بخاری گازی، عیب یابی و تشخیص علت سوت زدن بخاری گازی، سرویس به موقع و رفع علت روشن نشدن بخاری گازی و در نهایت تشخیص علت خاموش شدن گاز. همانند سایر مدل ها، این واحد گرمایشی برای استفاده بهینه حتی در مدل های بدون دودکش ضروری است.

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

بخاری های موجود در بازار به دو دسته بخاری گازی دودکش دار و بخاری گازی بدون دودکش تقسیم می شوند. با دانستن تمامی این انواع و نحوه عملکرد آنها می توانید بهترین نوع بخاری بدون دودکش یا دودکش دار را برای فضای مورد نظر خود بیابید.در عیب یابی و تعمیر بخاری آپسل و انواع دیگر به نوع و عملکرد این بخاری ها توجه کنید.

در بخاری های گازی، گاز ابتدا وارد محفظه آتش می شود. این گاز با اکسیژن اطراف ترکیب شده و جرقه ایجاد می کند. نتیجه این فرآیند تولید آتش سوزی های خطرناک، گرما و مونوکسید کربن است. دودکش وظیفه حذف مونوکسید کربن از جو را بر عهده دارد.

به همین دلیل، نصب یک شومینه گازی توسط یک متخصص بسیار مهم است. ضمناً به دلیل فاصله زیاد از دودکش و عایق موجود در خانه، امکان مسدود شدن راه وجود دارد. بنابراین، هنگامی که شلنگ آتش نشانی را نصب می کنید و درپوش را به درستی می گذارید، باید همیشه از باز بودن لوله اطمینان حاصل کنیم تا مونوکسید کربن به سرعت وارد اتاق شود.

در برخی موارد، افراد با تعدادی کار خطرناک سعی می کنند مدل های دارای دودکش را به اجاق گاز بدون دودکش تبدیل کنند. مثلاً از دودکش استفاده نمی‌کنند، یا دودکش را به یک کاسه آب می‌کشند. این اقدامات خطرناک باعث سوخت ناقص و افزایش غیرمجاز گاز مونوکسید کربن در محیط می شود. با مکانیزم اجاق گاز با دودکش آشنا شدیم، در ادامه مکانیسم اجاق گاز بدون دودکش را بررسی می کنیم.

سیستم گرمایش برقی

مدل های زیادی از بخاری های گازی بدون دودکش در بازار وجود دارد; از جمله بخاری های بدون دودکش قطبی، بخاری های بدون دودکش آبسال، بخاری های گازی دیواری و غیره. اما بخاری گازی بدون دودکش چگونه کار می کند و مکانیک بخاری بدون دودکش چیست؟

روش تولید گرما با بخاری های بدون دودکش مانند بخاری های دودکشی است. با این تفاوت که به دلیل ساخت مشعل، نور در فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالا ایجاد می شود و در ژنراتورهای گازی بدون دودکش باعث کاهش چشمگیر مونوکسید کربن می شود.

فناوری به کار رفته در بخاری بدون کانال، شعله را به شیوه ای بسیار کارآمد تولید می کند. به لطف این فناوری، در یک موتور احتراق بدون هوا، اکسیژن و هوا در فرآیند احتراق به نسبتی با هم ترکیب می شوند که اکسیژن و هوای کمتری مصرف می کنند و گرمای بیشتری تولید می کنند.

همچنین از آنجایی که فرآیند احتراق در مکانیزم هیتر بدون اجاق گاز قطبی، بخاری بدون دودکش آبسال و … کامل می شود، نسبت به مدل های دودکشی دی اکسید کربن کمتری تولید می شود. مدل های ماهی به طور مستقیم دی اکسید کربن منتشر می کنند، اما قسمت کوچکی از آن در فضا باقی می ماند که گاهی اوقات می تواند خطرناک باشد. اما تولید دی اکسید کربن بدون دودکش در کمترین حد خود است.

ایمنی وسایل گرمایشی بدون دودکش

اکنون از مکانیک بخاری های بدون دود قدردانی می کنید و می دانید بخاری گازی بدون دود چگونه کار می کند. اما آیا بخاری بدون دودکش برای خانه مناسب است و آیا می توانید ایمنی بخاری بدون دودکش را تضمین کنید؟ در این قسمت با سیستم های ایمنی بخاری گازی بدون چراغ قطبی و بخاری گازی بدون چراغ دیواری آشنا می شویم.

ترموکوپل های بخاری گازی بدون دودکش نسبت به سرب داخل آن بسیار حساس هستند. یعنی با پایین آمدن شعله این قسمت شروع به کار کرده و بلافاصله جریان گاز را قطع می کند. سیستم ایمنی برای خشک کردن بدون هوا ODS (Oxygen Detection Safety-pilot) نامیده می شود. این سیستم با حساسیت بالای بخاری قطبی بدون دودکش، بخاری آبسال بدون دودکش و غیره کمبود اکسیژن در فضا را تشخیص می دهد. بنابراین وقتی اکسیژن محیط به زیر 18 درصد رسید بخاری گازی قطبی بدون دود بلافاصله خاموش می شود و بقیه برندها. این سیستم به طور مثبت از بخاری بدون دودکش محافظت می کند.

معایب بخاری های بدون دودکش

مشابه مشکلات مشاهده شده در تعمیر انواع سیستم های گرمایشی مانند تعمیر بخاری برقی و سایر شرایط، این مدل گرمایش نیز با مشکلات عملکردی همراه است. اکنون که می دانیم مکانیزم بخاری بدون تهویه چیست و بخاری گازی بدون تهویه چگونه کار می کند، بهتر است معایب بخاری بدون تهویه را بررسی کنیم تا اطلاعات دقیقی در مورد بهترین مارک بخاری بدون هوا برای خرید به دست آوریم.

شاید بزرگترین عیب بخاری های گازی قطبی بدون دودکش، بخاری های آبسال بدون دودکش و … باشد. پس نمی توان از آنها در فضاهای بسته استفاده کرد. بخاری های گازی بدون دود فقط در مناطق دارای تهویه قابل استفاده هستند. مثل مغازه ها و مکان های شلوغ. با وجود معایب بخاری بدون دودکش، نباید از مزایای زیادی غافل شد، از جمله ابعاد و وزن کم، امکان نصب بر روی دیوار و قیمت مناسب بخاری بدون دودکش.

اجاق گاز بدون دودکش با فن

در حین جستجو برای طراحی بخاری بدون دود، معایب بخاری بدون دود، ایمنی بخاری بدون دود، و به خصوص قیمت بخاری بدون دود، ممکن است با بخاری بدون دود بدون دود مواجه شده باشید. بخاری بدون فن به لطف وجود فن می تواند به سرعت گرما را در محیط پخش کند و آن را به دمای مطلوب برساند.

آیا بخاری های گازی بدون دودکش برای مصارف خانگی مناسب هستند؟

به عنوان بخشی از موارد فوق، واضح است که پاسخ به این سوال که آیا گرمایش برای خانه خوب نیست، بد است. حتی بهترین مارک گرمایش بد نباید در خانه استفاده شود. شرکت گاز همچنین استفاده از گرما را بدون هیچ عنصر گرمایشی در خانه ممنوع کرده است. فضای خانه برای نصب شومینه بدون دودکش مناسب نیست و خوابیدن با اجاق گاز بدون دودکش در چنین فضایی جان افراد را تهدید می کند.

قیمت بخاری بدون دودکش

قیمت بخاری بدون دودکش بسته به ساخت و مدل آن متفاوت است. به عنوان مثال لیست قیمت بخاری بدون دودکش آبسال با بخاری بدون دودکش پلار یکی نیست. ضمناً هزینه بخاری بدون دودکش در مدل های فن دار و فن دار نیز با یکدیگر متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا