آورده متقاضیان کم‌توان بر عهده سازندگان مسکن

آورده متقاضیان کم‌توان بر عهده سازندگان مسکن

طرح افزایش تولید و عرضه مسکن امروز در شورای نگهبان به تصویب رسید. سازندگان می گویند اگر دولت به وعده های خود عمل کند و تجربیات گذشته تکرار نشود ، حاضر به ساخت خانه هستند. آنها همچنین متقاضیان کم درآمد را به شرط تمیز بودن بسیاری از خانه های خود می پذیرند.

به گزارش شبکه ، سخنگوی شورای نگهبان امروز در توئیتی نوشت: تصویب “طرح جهش تولید مسکن” توسط شورا کاملا آگاه این طرح که در مرحله قبل از سوی شورای نگهبان با ابهام و مشکلات روبرو بود ، پس از تصویب در مجمع عمومی و بررسی آن در هیأت ، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی تلقی نشد.

بر این اساس ، همزمان با استقرار دولتی که وعده ساخت 1 میلیون واحد در سال را داد ، برنامه ای برای جهش در تولید و عرضه مسکن با هدف ساخت 1 میلیون واحد در سال جاری آغاز شد. رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی که برنامه خود را چند روز پیش اعلام کرد “جنبش توسعه و برنامه ریزی شهری افراد پایه بر اساس عدالت و پیشرفت” او وعده داد که تمام تلاش خود را برای تحقق وعده های رئیس جمهور انجام خواهد داد. اولویت های اصلی گاسمی شامل افزایش صندوق ملی مسکن ، مشاغل مربوط به مدیریت زمین و پرورش شرکتهای اجاره ای تخصصی است که یکی از آنها تمدید قرارداد اجاره از دو سال به 5 سال است.

دو روز پیش ، هنگامی که وارد ساختمان وزارت راه و شهرسازی شد ، به خبرنگاران گفت که مسکن ملی (برنامه دولت دوازدهم) را ادامه می دهد و از محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی تشکر کرد. تلاش های او در این زمینه قاسمی ساخت و تکمیل خانه ملی و مسکن آنلاین را از برنامه های خود اعلام کرد.

اما کارشناسان توانایی دولت در ساخت یک میلیون خانه در سال را زیر سوال می برند. به گفته بیت الله ستاریان ، اقتصاددان مسکن ، ساخت و ساز سالانه است 1 میلیون خانه 4000000000000000000000 مردمان به عبارت دیگر ، به منابع بیشتری نسبت به نقدینگی کشور نیاز دارد و تأمین آن توسط اقتصاد ملی غیرممکن است.

برخی از فعالان صنعت ساختمان ، از جمله ایرج رهبر ، نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران ، معتقدند که در صورت ارائه زمین و ارائه مشوق های مالیاتی و قانونی ، ساخت یک میلیون خانه با استفاده از منابع بخش خصوصی امکان پذیر است. مقام معظم رهبری گفتند که انجمن تولیدکنندگان انبوه ایران و انجمن تولیدکنندگان تهران مایل به همکاری با دولت هستند. طرح جهش مسکن آنها به شبکه گفتند اگر دولتها کار خود را انجام دهند و اعتماد ایجاد کنند ، بخش خصوصی قادر خواهد بود قانون “جهش در تولید و عرضه مسکن” را اجرا کند.

وی از ناکامی دولت در تحقق وعده های بخش مسکن آنلاین ابراز تاسف کرد. دولت قبل به سازندگان وعده معافیت مالیاتی ، تامین اجتماعی و 20 درصد اضافه پرداخت هزینه مسکن آنلاین را داده بود اما متأسفانه این امر محقق نشد. دولت فعلی نباید از قدرت خود برای تحمیل نظرات خود به سازندگان در طرح های انبار مسکن استفاده کند. این به این دلیل است که منجر به بی اعتمادی و فرار سرمایه خصوصی می شود.

نایب رئیس انجمن ساختمانی عمومی تهران به ما یادآوری کرد که قیمت ملی مسکن از تابستان گذشته به روز نشده است. نه در سه ماهه دوم سال گذشته. البته نرخ نهایی بر اساس قیمت تعیین می شود ، بنابراین مشکلی وجود ندارد. با این حال ، بسیاری از متقاضیان برنامه اقدام ملی فاقد توانایی پرداخت هستند ، که بر سرعت اجرای پروژه تأثیر می گذارد.

مقام معظم رهبری ، منابع مالی ارائه شده توسط برخی از سازندگان متقاضیان را راهی برای پیشبرد پروژه می دانند و از منابع مالی سازندگان می توان علاوه بر پرداخت تسهیلات ، برای ساخت واحدهای فقرا نیز استفاده کرد. ‘ او گفت. توانایی پرداخت شما کاهش می یابد. در مقابل ، دولت تعدادی از واحدهای تولید کننده انبوه را حذف می کند و به آنها اجازه می دهد در بازار بفروشند. در این مورد ، دولت منابع زیادی را سرمایه گذاری نمی کند و فشار زیادی به محدودیت اعتباری بانک مرکزی وارد نمی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا