اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آموزش کامل نصب دستگیره و قفل درب چوبی

فیلم آموزش نصب قفل درب چوبی

قفل های دستگیره در یکی از مهم ترین و پرکاربردترین یراق آلات در ساختمان ها می باشند. قفل ها دارای مدل های مختلفی می باشند که از جمله پر کاربرد ترین مدل های قفل درب می توان به این موارد اشاره نمود:

  • قفل درب چوبی و اتاقی
  • قفل درب سرویس
  • قفل درب حیاط
  • قفل دیجیتال
  • قفل ضد سرقت

هر مدل از قفل درب با توجه به نوع طراحی دارای روش نصب متفاتی می باشد. مهم ترین نکته که در هنگام نصب قفل های ورودی واتاقی از نوع مکانیکی باید توجه نمایید نصب صحیح مغزی قفل می باشد. مغزی قفل مهم ترین قسمت قفل می باشد که با چرخاندن کلید در مغزی امکان باز و بسته نمودن درب را برای ما فراهم می شود.

 

 

آموزش چگونگی نصب قفل درب حیاط

از مطرح ترین مدل های می توان به مدل های قفل برقی کله گاوی اشاره نمود. این مدل از قفل ها برای نصب نیاز به سیم کشی دارند. نحوه نصب قفل برقی درب حیاط بدین شرح می باشد:

  1. سیم کشی قفل برقی را با دقت انجام داده و اگر در این زمینه مهارت کافی را ندارید از یک فرد با تجربه برای سیم کشی کمک بگیرید. اگر امر سیسم کشی به درستی انجام نشود امکان نصب صحیح قفل درب حیاط امکان پذیر نخواهد بود.
  2. نصب پایه زیر قفل بر روی درب: می توانید این پایه را به کمک دریل بر روی درب محکم نمایید. (همچنین می توانید برای نصب پایه آن را بر روی درب جوش دهید)
  3. در این مرحله برای اطمینان از نصب و سیم کشی صحیح می توانید قفل را بر روی پایه قرار دهید و درستی کار را تا این مرحله چک نمایید.
  4. مکان پیچ های قفل را با مداد بر روی درب علامت بزنید و پس از خارج نمودن قفل از پایه، با استفاده از جوش کاری و یا دریل کاری جای پیچ ها را سفت نمایید.
  5. با استفاده از پیچ آلن قفل را بر روی پایه محکم نمایید.
  6. سیم تغدیه برق قفل را در مکان مشخص شده قرار دهید.(تغذیه قفل ۱۲ ولت متناوب بوده، تفاوتی در نصب سیم‌­ها به هر کدام از پین‌ های بوبین وجود ندارد.)
  7. به منظور نصب گیره قفل و گیره ثابت، ابتدا پایه گیره قفل برقی درب حیاط را روی درب پیچ نموده، و سپس توسط پیچ­­‌های آلنی خود گیره را با توجه به جهت گیره قفل روی پایه نصب نمایید.
  8. قاب را به کمک دو مهره آلنی موجود بر روی قفل نصب نمایید. قاب را از انتهای قفل قسمت (شاسی فشاری) جایگذاری نمایید.

راهنمای نصب قفل درب اتاق و درب چوبی

هر دربی به نصب قفل نیاز دارد تا در هز زمان یک بخواهید درب را قفل نمایید. برای نصب قفل درب چوبی نیاز به ابزار دارید و شما بایید حتما قلم چکش مخصوص برای تراشیدن محل نصب قفل داشته باشید و با دریل سوراخ های قفل را باز کنید. در ادامه مراحل نصب  و انواع قفل درب اتاق را به صورت مختصر برای شما شرح خواهیم داد:

  1. مشخص نمودن محل نصب قفل و اندازی گیری دقیق: نصب استاندارد قفل درب چوبی به گونه ای است که باید یک متر از زمین فاصله داشته باشد. با قرار دادن قفل درب چوبی محل مورد نظر برای نصب را علامت گذاری نمایید.
  2. قبل از تراشیدن درب برای نصب قفل، درب را به خوبی در جای خود محکم نمایید.
  3. با استفاده از قلم چکش مخصوص، به اندازه ابعاد قفل بدنه درب را بکنید. بعد از قرار دادن قفل در بدنه درب نیاز به کندن درب برای محل قرار گیری مغزی قفل دارید.
  4. قفل درب را در محل مورد نظر قرار داده و با استفاده از پیچ هایی که در جعبه محصول قرار دارد، قفل را فیکس نمایید.
  5. تعیین محل قرار گرفتن زبانه قفل در چهار چوب درب: تعیین محل قرار گرفتن زبانه قفل در چهار چوب درب

​​​​​آموزش نصب قفل سرویس

اگر  دستگیره رزت و بهداشتی شما دچار خرابی شده به راحتی می توانید با استفاده از پیچ های موجود بر روی دستگیره ان را باز و تعویض نمایید. برای نصب قفل و دستگیره سرویس ابتدا مغزی قفل را وارد محل مورد نظر بر روی زبانه درب نمایید. سپس دو دستگیره را از سمت داخل و خارج بر روی هم چفت نمایید. در این مرحله حتما اهرمی را داخل حفره های مغزی نمایید که مطابق با هم باشند. ابتدا پیچ های مغزی درب را محکم نمایید و در آخر پیچ های دستگیره را ببندید.

توجه نمایید اگر قفل سرویس و دستگیره شما دچار مشکلات جدی شد و نتوانستید آن را از درب خارج کنید باید حتما باید یک کلید ساز تماس بگیرید. عدم توانایی شما در درآوردن قفل از داخل درب می تواند به بدنه درب شما آسیب وارد نمایید و مجبور به تعویض کلی درب و یا تعمیر آن شوید که این موارد یک هزینه اضافی را به شما تحمیل خواهد نمود.

با روش های  هم آشنا شوید.

مراحل نصب قفل دیجیتال

از جمله قفل هایی است که امروزه بسیار محبوب شده است و افراد زیادی تمایل به خرید و استفاده از این قفل ها را دارند. قبل از اقدامی برای خرید قفل دیجیتال مطمین شوید که امکان نصب قفل هوشمند بر روی درب شما امکان پذیر می باشد. در ادامه این مراحل را برای نصب قفل دیجیتال دنبال نمایید:

1 آماده کردن ابزارآلات و مطالعه راهنمای نصب کلیه قسمت های قفل دیجیتال را در یک قسمت مشخص قرار دهید و ابزارهای لازم را فراهم نموده و سپس به سراغ نصب قفل بروید.
2 اندازه گیری ضخامت درب تناسب بین ضخامت درب و اندازه قفل دیجیتال می تواند موجب عملکرد صحیح این قفل ها شود. برای اندازه گیری این مورد می توان از یک خط کش استفاده نمایید.
3 مشخص کردن محل سوراخ درب برای نصب قفل دیجیتال یک سیستم راهنما و به نوعی یک قالب در نظر گرفته شده است که با توجه به اندازه قفل طراحی می‌ شود.
4 سوراخ کردن درب با استفاده از دریل و مته مخصوص سوراخ کردن درب و مشخص کردن محل نصب قفل دیجیتال بسیار مهم است و باید به شکل دقیق انجام شود.
5 نصب بخش خارجی قفل دیجیتال این قسمت به راحتی انجام می شود و نیازی به کار پیچیده و سختی ندارد. تنها توجه داشته باشید که این قسمت به شکل مناسبی بر روی درب قرار گیرد و امکان استفاده از آن برای افراد مختلف فراهم باشد.
6 نصب نگه دارنده بخش خارجی هنگام نصب بخش خارجی قفل دیجیتال، لازم است که از یک سیستم نگهدارنده در قسمت داخلی برای نگه داشتن آن استفاده نمایید. شرکت های سازنده قفل های دیجیتال از سیستم های نگهدارنده مخصوص برای این بخش استفاده می کنند که بدون استفاده از پیچ در قسمت خارجی، به راحتی قفل را بر روی درب حفظ می‌ کند. این سیستم به مانند یک گارد عمل کرده و با استفاده از پیچ به بخش خارجی متصل می شود. محکم کردن سیستم نگهدارنده و بخش خارجی در جریان نصب قفل دیجیتال به معنی امنیت بیشتر و جلوگیری از جدا شدن قفل است.
7 وصل کردن بخش خارجی به منبع جریان حال که بخش خارجی با استفاده از سیستم نگهدارنده محکم شد و امکان حرکت آن از بین رفته است، نوبت به عبور سیم ارتباطی آن از سوراخ و وصل کردن آن به منبع جریان است. تامین جریان آن برای قفل های دیجیتال به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌ گیرد.
8 نصب سیستم داخلی در این بخش وصل کردن سوکت های منبع جریان ممکن است کمی مشکل باشد. با این وجود پس از مشخص شدن محل قرارگیری سوکت ها و نحوه تامین انرژی، بخش مهم کار را انجام داده‌اید و تنها  کارهایی مانند نحوه قرارگیری و اتصال آن باقی می ماند که چندان پیچیده نیست.
9 محکم کردن پیچ ها شرکت های سازنده از پیچ های متعدد برای متصل کردن بخش داخلی و بخش خارجی به یکدیگر استفاده می‌کنند. شما نیز موظف هستید که کلیه این پیچ‌ها را با رعایت نکات ایمنی به طور کامل و محکم سفت کنید و از عدم حرکت خود مطمئن شوید.
10 نصب زبانه قفل آخرین مرحله نصب قفل دیجیتال شامل نصب زبانه قفل می شود. زبانه های قفل دیجیتال با توجه به نوع قفل دیجیتال ممکن است متفاوت باشد و مکانیزم عملکرد هر کدام از آنها نیز متفاوت است. البته در این مورد نگران نباشید و محل مشخصی برای نصب این زبانها در نظر گرفته شده است.

همان طور که در جدول نصب قفل دیجیتال مشاهده نموده اید  برای نصب این قفل ها یک سیستم راهنما و به نوعی یک قالب در نظر گرفته شده است که با توجه به اندازه قفل طراحی می‌شود. اما اگر به این الگوها دسترسی ندارید می توانید خودتان دست به کار شوید و با یک مقوا و با توجه به اندازه های قفل دیجیتال، نسبت به مشخص کردن محل برش اقدام کنید. فقط توجه داشته باشید که در این مورد انحرافی نداشته باشید و اندازه ها را به شکل دقیق در نظر بگیرید.

اگر در زمینه های فنی مهارت کافی ندارید بهتر است این امر را به یک فرد متخصص بسپارید.

نصب قفل ضد سرقت

نصب قفل ضد سرقت هم مانند نصب قفل درب چوبی می باشد. از آنجایی که در ایجاد امنیت برای شما نقش بسیار مهمی دارد توصیه می شود حتما این کار را با دقت فراوان انجام داده و یا در صورت لزوم آن را به یک فرد باتجربه بسپارید

 

دکمه بازگشت به بالا