برترین های کسب و کارعمومی

آموزش بندکشی آجر نسوز

بند کشی آجر نما یکی از اصول مهم در زیبایی نمای آجری محسوب می شود. آجرنما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها استفاده بسیار زیادی دارد که بسیار به جذابیت بصری کار می‌افزاید و بند آجر نما به عنوان عملیات نهایی باید این جذابیت را به اتمام برساند.

بند کشی آجر نما چیست؟

بند کشی آجر نما در اصل به ملاتی گفته می شود که در فاصله بین اجر نماها قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده ملات بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که با ترکیب آن با آب، مخلوطی چسب مانند بدست می آید.

با این ترکیب می توان درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از ابزار بندکشی آجر که شامل: قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما است، پر کرد. همچنین بندکشی دیوار آجری باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار شده و به زیبایی کار می افزاید و مراقبت از نمای آجری شما را بهینه کرده و بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید: پینترست

مشاهده فیلم آموزش بندکشی آجر نما 🎥

در این ویدیو می توانید جادوی بند کشی آجر سنتی، نسوز و… و نحوه بند کشی آجر نما را مشاهده کنید، بنابراین فیلم آموزش بندکشی آجر نما را از دست ندهید.

بهترین ملات برای آجر نسوز

بهترین مخلوط برای یک ملات بندکشی با پایه سیمان می‌بایستی یک پارت سیمان و یک پارت آهک و ۶ پارت سنگ خرد شده و نرم شده باشد که با هیدرات آهن و آب مخلوط شده است. این مخلوط یک مخلوط قوام دار است

استفاده از سنگ های تیز و سقف بهتر استفاده از سنگ‌های نرم در ملات سازی است. با بندکشی آجر نما زیبایی ظاهری آجر نما ها فورا آشکار شده و شکل ظاهری آجر نما با برکشید دستخوش تغییر بزرگی می‌شود. هرچند این لحاظ برای سازه های سنگی و آجری ضروری است که مراحل بندکشی پس از گذشت یک محدوده زمانی تغییر شکل و تغییر کیفیت داده و باعث خراب شدن آجرنما ها میشود.

بند کشی نه تنها باعث افزایش ساختار یکپارچگی ظاهری ساختمان می‌شود بلکه از نفوذ آب به آجر نما ها و در نهایت از نفوذ آب به داخل دیوار ساختمان جلوگیری میکند.

جهت قیمت اجر نسوز به سایت ما مراجعه کنید

نکات زیر را در اجرای بندکشی آجر نما رعایت کنید

بی‌شک رعایت یک سری اصول و نکات قبل از هر کاری لازم بوده و به شما کمک می‌کند تا شاهد نتیجه مطلوب کار خود باشید؛ بنابراین اگر شما هم می‌خواهید نحوه بندکشی آجر را به درستی و بسیار اصولی انجام دهید و در آخر کار بی‌عیب و نقص داشته باشید؛ باید نکاتی را که در ادامه ذکر می‌کنیم تا با دقت خواندن و در انجام مو به موی آن‌ها در روند کار خود کوشا باشید.

قابل ذکر است که بدانید فیلم آموزشی بندکشی آجر نما می‌تواند تا حد زیادی شما را در راستای انجام این فرایند کمک کند و تمامی این نکات را برای شما به تصویر بکشد؛ بنابراین از دیدن فیلم آموزشی بندکشی آجر نما در سایت آپارات  غافل نشوید.

اقداماتی که باید پیش از بندکشی آجر نما انجام دهید

نحوه بندکشی آجر به این صورت است که ابتدا باید قبل از انجام هر کاری تمامی منافذ و شیارهای بین آجرها باید از هرگونه ذرات گردوغبار، سنگ‌ریزه و کثیفی پاک شود تا فرایند بندکشی را با مشکل مواجه نکند. بعد از اینکه فضاهای بین آجرها را تمیز کردید و برس‌کاری لازم را انجام دادید، زمان آن فرا رسیده تا با آب مقداری این شیارها را مرطوب کنید؛ این کار به مقاومت هرچه بیشتر ملات بین درزها و میزان چسبندگی بسیار بالای آن کمک می‌کند. به همین خاطر باید به طرز تهیه ملات بندکشی آجر بسیار دقت کنید.

دکمه بازگشت به بالا