اقتصادی

آمارهای ضد و نقیض درباره سفرهای ممنوعه عید فطر

مرکز حمل و نقل کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، در عید فطر علی رغم منع رفت و آمد به شدت مورد قاچاق قرار گرفت و آمارها نشان داد که سفرها نسبت به هفته قبل از اعمال محدودیت ها افزایش یافته است ، اما برخی از آمارهای ضد و نقیض منتشر شده است.

به گزارش شبکه ، قبل از آغاز تعطیلات هفته گذشته عید سعید فطر ، ستاد ملی مبارزه با کرونا از ساعت 12:00 ظهر روز سه شنبه ، 12 مه تا شنبه 15 مه ، بین اجرای محلی و کلیه ورودی ها به شهرها و استان های دیگر ممنوع است. شنبه آینده کنترل می شود تا کسی نتواند سفر کند.

اما این آمار مشکل دیگری را نشان می دهد. منع تصویب شده توسط ستاد ملی کرونا درست بود ، زیرا به نظر می رسید که جاده های کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، حتی قبل و بعد از تعطیلات نیز ترافیک دارند. اجرا نشده.

با این حال ، طبق آماری که توسط مرکز ملی مدیریت راه های منتشر شده ، از 17 تا 23 مه (هفته گذشته) ، میانگین حجم ترافیک وسایل نقلیه مختلف در جاده بین جاده ها 1 میلیون وسیله نقلیه و 45257 وسیله نقلیه بوده است. در هفته قبل از صدور این اساسنامه نرخ حمل و نقل 2٪ افزایش یافته است.

هفته گذشته میزان ترافیک بین استانی در استان های گلستان ، اردبیل ، فارس ، کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب 13 درصد ، 12 درصد ، 10 درصد و 10 درصد نسبت به هفته قبل و در کرمان ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب منفی 13٪ و منفی است که بیشترین کاهش 9٪ و منفی 6٪ است.

در همین حال ، همین مرکز گزارش دیگری در این زمینه منتشر کرد و بر این اساس ، با بررسی میانگین حجم ترافیک روزانه بین استانهای سراسر کشور از 21 تا 24 مه ، حدود 1 میلیون خودرو و 263000 خودرو و 2 خودرو در جاده های برون شهری کشف شد. از 2 تا 5 ژوئن ، ترافیکی وجود داشت که در آن میزان تغییر در ترافیک بین منطقه ای حدود 31 درصد کاهش یافته و ترافیک وسایل نقلیه سبک 34 درصد کاهش یافته است در مقایسه با 99 در مدت مشابه.

در مقایسه با مدت مشابه از 13 تا 16 ژوئن 1998 ، میزان تغییر در ترافیک محلی 48٪ و 54٪ برای وسایل نقلیه سبک کاهش یافته است.

جالب اینجاست که در این گزارش اشاره ای به مقایسه حجم ترافیک جاده ای با هفته قبلی ممنوعیت و روزهای مشابه هفته گذشته نشده است ، مشخص نیست که چرا این گزارش صادر شده است و شما باید ارقام موجود در این گزارش یا راه بندان را باور کنید. هر روز در تعطیلات عید سعید فطر توسط مرکز مدیریت راه های ملی گزارش می شود ، ترافیک در تعطیلات عید رخ داده است ، که طبق مقررات ستاد ملی کرونا ، نباید رخ دهد. این بدان دلیل است که اگر اقدامات سختگیرانه به اندازه تعطیلات نوروز سال گذشته جدی گرفته شود و مردم همکاری کنند ، سفرهای جاده ای به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بیش از نیمی از آمار ترافیک در جاده های ملی دیده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا