اقتصادی

آزمایش سیستم کنترل تاکسی‌های هوایی در کره جنوبی

کره جنوبی سیستم کنترل ترافیک هوایی شهری خود (UAM) را در 11 نوامبر آزمایش کرد و قصد دارد تا سال 2025 با استفاده از تاکسی بین فرودگاه های اصلی سئول و مرکز شهر سئول، زمان سفر را به میزان دو سوم کاهش دهد.

به گزارش شبکه، سال گذشته، کره جنوبی اعلام کرد که پروژه ای را برای راه اندازی پلت فرمی برای سفرهای هوایی شهری تا سال 2025 آغاز خواهد کرد. وزارت حمل و نقل تخمین می زند که این خدمات مسافت 30-50 کیلومتری (31-31 مایل) یک ساعته با ماشین را به 20 دقیقه کاهش می دهد.

در این فرآیند، شرکت‌های تاکسی‌سازی آلمانی “Volocopter” و “2X” اولین پرواز آزمایشی خود را در سئول، کره جنوبی انجام دادند.

این اولین پرواز آزمایشی عمومی بود که توسط یک هلیکوپتر الکتریکی (eVTOL) در کره سرنشین شد. وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل، نو هیونگ اوک نیز شاهد این پرواز آزمایشی تاریخی بود.

این پرواز آزمایشی در فرودگاه بین المللی گیمپو به مدت 5 دقیقه انجام شد و در این فرآیند تاکسی هوایی مسافتی در حدود 3 کیلومتر را طی کرد و در طول آزمایش به حداکثر ارتفاع 50 متر و حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت رسید.

زمانی که پروژه در سال 2025 شروع می شود، هزینه جابجایی از فرودگاه بین المللی اینچئون به مرکز شهر سئول حدود 110000 وون (حدود 100000 وون به ارز کره) تخمین زده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا