چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم؟

راه اندازی و نگهداری یک وبلاگ می تواند کار زیادی باشد، وبلاگ نویسی مزایا و معایب زیادی دارد. وبلاگ نویسی چه برای ایجاد درآمد خلاقانه آنلاین باشد و چه صرفاً برای ایجاد دانش/پسندها/اعتماد با مشتریان بالقوه، می تواند ارزش زیادی بیافزاید.

یک وبلاگ راه اندازی کنید

اما قبل از شروع یک وبلاگ، مردم اغلب تصورات اشتباهی در مورد ظاهر آن دارند: وبلاگ نویسی کار سختی نیست. فقط چند پست بنویسید و منتشر کنید. در واقع برای ایجاد یک وبلاگ معمولی که به صورت آنلاین درآمد کسب می کند، فداکاری زیادی لازم است، و مزایای وبلاگ نویسی بسیار زیاد است.

“هیچ کس وبلاگی را که من می نویسم نمی خواند، پس چرا زحمت نوشتن آن را بدهیم؟”

اگر محتوای وبلاگ شما مفید و جالب باشد، مخاطبان شما به سمت آن جذب خواهند شد.

\”شاید راه اندازی یک وبلاگ سخت و کار زیادی باشد.\”

می تواند کار زیادی باشد، اما فواید زیادی دارد و ارزشش را دارد!

“من پولی برای راه اندازی یک وبلاگ ندارم، بنابراین نمی توانم این کار را انجام دهم.”

خوشبختانه شروع به کار اصلاً هزینه زیادی ندارد و این یکی از مزایای وبلاگ نویسی است.

مزایای وبلاگ نویسی

مزایای وبلاگ نویسی کم هزینه

مانند هر کسب و کار یا جنبه دیگری از راه اندازی یک کسب و کار بزرگ، راه اندازی وبلاگ نیاز به سرمایه اولیه دارد اگر یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید، ایجاد یک صفحه وبلاگ در وب سایت خود آسان است – بدون مزیت اضافی وبلاگ نویسی.

اگر یک وبلاگ را از ابتدا راه اندازی می کنید و قصد دارید آن را به یک تجارت تبدیل کنید، باید سایت خود را تبلیغ کنید. اگرچه می توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید، توصیه می کنم در ابتدا کمی سرمایه گذاری کنید – فقط برای نام دامنه و میزبانی هزینه کنید.

مزایای وبلاگ نویسی طاقچه

چه هدف نهایی شما آنلاین یا آفلاین باشد، نوشتن پست های وبلاگ خوب به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود معرفی کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال دویدن هستید و می خواهید یک متخصص تغذیه استخدام کنید. وب سایت متخصص تغذیه A شامل یک بیوگرافی کوتاه، چندین صفحه در مورد خدمات آنها و یک صفحه تماس است. وب سایت Nutrition B نیز همین موضوع را پوشش می دهد، اما وبلاگی نیز دارد که در آن نکات مفیدی درباره تغذیه به اشتراک می گذارد.

به کدام سمت سر کار می روید؟ بسیاری از مردم احساس می کنند با متخصص تغذیه B ارتباط بیشتری دارند زیرا می توانید بگویید که او یک متخصص واقعی در زمینه خود است.

انعطاف پذیری! شما می توانید در هر زمان در وبلاگ کار کنید.

انعطاف پذیری دلیل اصلی ورود بسیاری از وبلاگ نویسان به این حوزه است. ایجاد وبلاگی که از طریق درآمد غیرفعال درآمد زایی می کند به این معناست که شما در هر زمانی از روز بتوانید کار کنید و در هر زمانی از روز کسب درآمد کنید و این یکی از مهمترین مزایای وبلاگ نویسی است.

همچنین، معمولاً مهلت فوری وجود ندارد – ممانعت از محتوای حمایت شده یا ضرب الاجل های همپوشانی (که در واقع می تواند چیز خوبی باشد).

مزایای وبلاگ نویسی تجاری

شگفت انگیز است که راه های زیادی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی وجود دارد. همه اینها لزوما آسان نیستند، و برای بسیاری از افراد برای اولین بار ایجاد ترافیک به زمان نیاز دارد – اما گزینه های زیادی برای استفاده از وبلاگ نویسی وجود دارد، مانند:

درآمد تبلیغات (کسب درآمد از طریق تبلیغات در نوار کناری وب سایت، محتوا و غیره)

بازاریابی وابسته (پیوندهای انحصاری که در آن هنگام خرید محصول کمیسیون دریافت می کنید)

محتوای حمایت شده (زمانی که یک شرکت به شما پول می دهد تا محصول یا خدمات خود را در یک پست یا اشتراک اجتماعی نشان دهید)

محصولات خود را بفروشید (دیجیتال و فیزیکی – کتاب های الکترونیکی، دوره ها، تی شرت ها و موارد دیگر و غیره)

خدمات خود را بفروشید (آموزش شخصی آنلاین، مربیگری تغذیه، نویسندگی آزاد، خدمات رسانه های اجتماعی و غیره)

استراتژی درآمد شما مطمئناً بر مدل کسب و کار شما تاثیر می گذارد. اگر وبلاگی را به عنوان بخشی از یک کسب وکار کوچک راه اندازی می کنید – مانند یک استودیوی آموزشی شخصی که اداره می کنید – تمرکز شما احتمالاً بر این خواهد بود که مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند و از شما بازدید کنند. پول شما از این مشتریان شخصی خواهد آمد.

از سوی دیگر، اگر برنامه شما کسب درآمد آنلاین است، احتمالاً درآمد شما شامل انواع دیگری از جریان های درآمدی است – مانند تبلیغات یا بازاریابی وابسته که همه از مزایای وبلاگ نویسی هستند.

در مورد مزایای وبلاگ نویسی صحبت کنید

آیا نمی خواهید کسی که نمی شناسید در وبلاگ یا کانال های اجتماعی شما نظر بدهد؟ این احساس بسیار خوبی است که بدانید شخصی محتوای شما را می خواند و آنقدر با آن ارتباط برقرار می کند که برای اظهار نظر وقت بگذارد.

به عنوان یک مثال شخصی، یکی از چیزهای مورد علاقه من در جهان دریافت یک کارت تصادفی در اینستاگرام از شخصی است که عکسی از خود در حال دویدن و استفاده از برنامه تمرینی من برای آماده شدن برای یک مسابقه ارسال کرده است. هیچ حسی بهتر از این وجود ندارد!

حتماً به طور مرتب به این نظرات پاسخ دهید تا با خوانندگان یا مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. استفاده از این مزایای وبلاگ نویسی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

ترافیک وب سایت بالا

اگر در حال ایجاد یک وبلاگ به عنوان بخشی از یک مدل کسب و کار کوچک بزرگتر هستید، وبلاگ به افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند. گوگل محتوای تازه را دوست دارد و به هر پست وبلاگی که می نویسید کمک می کند.

الف) به گوگل اطلاع دهید که یک صفحه فعال هستید.

ب) به شما امکان می دهد برای کلمات کلیدی جدید رتبه بندی کنید.

دکمه بازگشت به بالا