چگونه پکیج دیواری خود را تعمیر کنیم؟

در اینجا می خواهیم راه های تمیز کردن رادیاتور را ارائه دهیم

وسایل مورد نیاز:

حوله، سطل آب، صابون، گردگیر دستی، اسفنج، جاروبرقی، چوب بلند، پارچه

قبل از شروع تمیزکاری باید ابتدا رادیاتورها خاموش شوند چرا که ممکن است دچار سوختگی شوید.

به نقل از پارسه پکیج در گام اول با چرخاندن اهرمک چرخان و قرار دادن آن بر روی عدد صفر این کار انجام می ‌شود و خوب صبر کنید تا کاملا سرد شود.

در گام دوم برای از بین بردن غبار های موجود بر روی لوله ها از جاروبرقی استفاده کنید. لوله باریک را به جاروبرقی متصل کنید و تمامی نواحی لوله را جارو کنید تا غبار یا حتی تار عنکبوت های سالیان دور از روی آن برداشته شود.

در گام سوم یک سطل آب و کف (مایع ظرفشویی) را برداشته و با یک پارچه نرم و یا اسفنج نرم بر روی پنل دست بکشید.

پس از کف سابی با کمک یک پارچه خشک نرم کف باقی مانده بر روی پنل را تمیز کنید. همچنین می توانید برای سهولت در کار از اسپری های چند منظوره استفاده نمایید. بگذارید اسپری چند لحظه بر روی رادیاتور بماند. اما اگر پنل بشدت خاک گرفته است بهتر است ابتدا با همان اسفنج نمدار بر روی پنل بکشید و آن را غبار روبی کنید.

برای پاک کردن سمت دیوار بهتر از طی یا دستمالی که قابلیت متصل شدن به طی را داشته باشد، استفاده کنید و حتماً این کار را با دقت کامل انجام دهید زیرا ممکن است باعث زنگ زدگی رادیاتور شود. استفاده از سشوار با فاصله می تواند در این کار به شما کمک کند. پس از انجام مراحل فوق کار تمام است اینک شما می توانید پیچ رادیاتور را باز کنید

واع مختلفی از پکیج های دیواری در بازار موجود هستند؛ بنابراین فرقی نمی کند که شما در منزل یا محل کار خود از پکیج گلدیران، ایساتیس، ایران رادیاتور یا بوتان استفاده می کنید بالاخره روزی این  پکیج رضا دچار مشکل شده و نیاز به سرویس پیدا خواهد کرد. آموزش سرویس پکیج چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا به هنگام بروز مشکلات جزئی سردرگم نشده و خود به تنهایی بتوانید آن مشکل را برطرف کنید.

البته باید توجه داشته باشید که هیچ کس بهتر از یک تعمیرکار حرفه ای نمی تواند پکیج را عیب یابی کرده و در سریعترین زمان ممکن با استفاده از راهکارهای مؤثر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند. اما بد نیست خودتان نیز در رابطه با مشکلات جزئی پکیج و طریقه سرویس پکیج چیزهایی بدانید.

با توجه به اهمیت ویژه ای که سرویس پکیج در منزل برای برخی افراد دارد، در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه سرویس پکیج بیشتر آشنا کنیم تا از پرداخت بکاهید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

یادگیری سرویس پکیج دیواری و باعث می شود در هر زمانیکه حس کردید پکیج دچار مشکل شده تنها با چند بررسی ساده بتوانید مشکل را برای همیشه برطرف کنید.

  1. زمانیکه عملکرد پکیج با مشکلی مواجه شد اولین کاری که باید بکنید بررسی فشار منبع انبساط است. برای بررسی فشار منبع انبساط باید یک گیج باد را روی والف این قطعه بگذارید و درجه باد را نگاه کنید. در حالت کلی اگر این فشار بین ۰٫۷ تا ۱ بار باشد مشکلی وجود ندارد.
  2. در قدم بعدی از آموزش سرویس پکیج در منزل باید مبدل اصلی را تمیز کنید. مبدل اصلی یکی از قطعات اصلی پکیج است که اگر به موقع تمیز نشود ممکن است کارکرد پکیج با اختلال مواجه شود. برای پاک کردن این قطعه تنها کافی است پیچ های محفظه احتراق را باز کنید. با باز کردن این پیچ ها می توانید فین های اصلی را از هر گونه آلودگی پاکسازی کنید.
  3. مورد دیگری که در آموزش سرویس پکیج دیواری در منزل حائز اهمیت است، تمیز کردن مشعل می باشد. با یک دمنده باید داخل مشعل را تمیز کنید تا پکیج بتواند بدون هیچ مشکلی به کارکرد خود ادامه دهد.
  4. مورد دیگری که حتما باید به هنگام سرویس پکیج فراموش شود، تمیز کردن الکترود یون و جرقه زن پکیج است. برای اینکه بتوانید الکترود یون و جرقه زن را به طور کامل تمیز کنید باید از یک سمباده نسبتا نرم استفاده کنید. ابتدا چند بار سمباده را روز الکترود بمالید تا یک لایه از الکترود را بردارد، سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب یون و جرقه زن پکیج را تمیز کنید.

 

بعد از چک کردن همه موارد ذکر شده باید دودکش پکیج را بررسی کنید. چون مهارت زیادی در عیب یابی پکیج ندارید؛ بنابراین توصیه می کنیم قطعات دودکش را جدا کرده و دوباره از اول نصب کنید. چون با گذشت زمان دودکش پکیج آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد پس همیشه یک دودکش اضافی در منزل داشته باشید تا در این جور مواقع به راحتی آن را تعویض کنید.

تعمیر و تعویض دودکش اهمیت زیادی دارد چون هر ساله بسیاری از افراد در اثر بی توجهی به سالم بودن دودکش دچار گازگرفتگی می شوند. پس بعد از تعویض قطعات دودکش حتما به پشت بام برود تا کلاهک دودکش نیز سالم است و سر جای خود قرار دارد. باید به هنگام سرویس پکیج دیواری کاملا محتاط باشید و همه جوانب کار را بسنجید تا بتوانید مشکل موجود را پیدا کرده و با موفقیت آن را رفع کنید.

یکی دیگر از مواردی که در آموزش سرویس پکیج باید مورد توجه افراد قرار گیرد، تمیز کردن پمپ پکیج است. اگر پکیج شما ایران رادیاتور است باید برای باز کردن پمپ از آچار آلن شماره ۵ استفاده کنید اما پکیج های بوتان را می توانید با آچار آلن شماره ۴ نیز باز کنید. بعد از باز کردن پمپ پکیج باید روتور را بیرون کشیده و داخل پره های آن را تمیز کنید. سپس برای اینکه پمپ روان کار کند مقداری مایع ظرفشویی در داخل شافت بریزید و روتور را بچرخانید. اکنون می توانید واشر پمپ را در جای خود قرار دهید و پیچ های پمپ را محکم ببندید.

شما می توانید برای ، تعمیر و سرویس این دستگاه با نمایندگی و شرکت معتبر دیجی امداد در تماس باشید تا بتوانید از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا