برترین های کسب و کار

معرفی 13 گیاه خانگی برای خوش بو کردن خانه شما

معرفی 13 گیاه خانگی برای خوش بو کردن خانه شما

مدت‌هاست که گیاهان داخلی به دلیل زیبایی خاص و پاکسازی محیط خانه مورد توجه بوده‌اند، زیرا استفاده از آنها هوای خانه را خوشبو می‌کند و فضای بسیار دلپذیری را ایجاد می‌کند.

در این مقاله کارمادیو قصد داریم معطرترین گل و گیاه های خانگی را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

1. مسابقه امروز

هویا یکی از زیباترین گیاهان سرپوشیده است که با گل های ظریف و رنگارنگ خود جای گلبرگ را گرفته است.

سنبله ها و گل های چتری گیاه هوویا به رنگ های سفید و قرمز از خرداد تا پاییز ظاهر می شوند و عطر فوق العاده آنها منطقه ای را که در آن قرار دارند معطر می کند.

شنبلیله معمولاً یک گیاه دوساله با برگ های ضخیم و سبز تیره و گل های درخشان و زیبا است که چشم هر بیننده ای را به وجد می آورد.

2. اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس که به آن هدر عشق نیز می گویند یکی از معطرترین گیاهان جهان است که در انواع گل ها، شکل ها و گلبرگ های مختلف یافت می شود.

اسطوخودوس به رنگ آبی تیره و بنفش با برگ های صورتی و سفید روشن است و در تابستان شکوفا می شود.

اسطوخودوس انگلیسی و اسطوخودوس فرانسوی یکی از گیاهان شاخ و برگ قابل نگهداری و پرورش در گلدان هستند.

اسطوخودوس فرانسوی معمولاً از اوایل تابستان تا اواخر پاییز گلهای بنفش روشن تولید می کند.

3. یاس نارنجی

یاس نارنجی گیاهی همیشه سبز با گلبرگ های سفید و معطر است که در بهار و اوایل تابستان ظاهر می شود. برای نگهداری از این گیاه آن را در گلدانی بکارید و در باغچه یا حیاط کوچک قرار دهید و مانند مرکبات فقط زمانی که گل می دهد به خانه بیاورید.

4. گل گاردنیا

این گیاه آپارتمانی دارای گل های سفید و زیبا با بوی بسیار معطر است. این گیاه به نور، رطوبت و نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارد و در واقع یکی از گیاهانی است که نگهداری از آن کمی سخت است، اما به دلیل زیبایی و عطر مطبوعش بسیار محبوب است و توسط افراد زیادی نگهداری می شود.

5. یاس بنفش

یاس یا استفانوتیس یکی از گیاهان سرپوشیده با گل های سفید و بوی بسیار شیرین است. برگ های این گیاه بیضی شکل و سبز روشن است و گل های آن از اوایل زمستان تا اوایل بهار ظاهر می شود.

یاس در رنگ های متنوعی مانند نارنجی، زرد، صورتی و سفید وجود دارد و در شرایط مناسب تا یک متر ارتفاع می یابد.

6. سنبل

این گیاه که از زمان های قدیم به عنوان یکی از زیباترین و معروف ترین گیاهان شناخته می شود، انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد که هر کدام رنگ خاص خود را دارند.

گل سنبل در فصل بهار ظاهر می شود و عطر مطبوع آن حال و هوای فوق العاده ای به خانه می بخشد.

معرفی 13 گیاه خانگی برای خوش بو کردن خانه شما
معرفی 13 گیاه خانگی برای خوش بو کردن خانه شما

7. مرکبات کوتوله

با کمک این درختان علاوه بر بهره مندی از میوه هایشان، عطر مطبوعی در خانه پخش می شود. و اندازه آنها به گونه ای است که به راحتی در ماهیتابه جا می شوند.

از جمله این درختان می توان به درخت، لیمو، پرتقال و گریپ فروت اشاره کرد و می توانید این گیاهان را در هنگام شکوفه به داخل خانه ببرید تا خانه از بوی مطبوع آنها پر شود.

8. فریزیا

گل فریزیا یکی از خوشبوترین گل های جهان است که دارای 14 گونه مختلف است و به قدری معطر است که در عطرسازی نیز از آن استفاده می شود.

اکثر انواع فریزیا در زمستان یا اوایل بهار شکوفا می شوند و ارتفاع این گیاهان معمولا بین 30 تا 60 سانتی متر است. طول فریزیا معمولاً به 15 تا 33 سانتی متر می رسد و می توانید آن را در خانه نگهداری کنید.

9. گل آپارتمانی آگلونما

آگلونما درختی همیشه سبز با ساقه های کوتاه و گیاهان نیزه ای شکل است.

برگ های این گیاه دارای لکه های مختلف و دارای ساختار خاصی بوده و در برابر سایه و خشکی مقاوم است.

برگ های این گیاه 25-10 سانتی متر طول و 15-10 سانتی متر عرض دارد و گل های آن سفید رنگ است. روش تکثیر آگلونما تقسیم جوانه ریشه و آبیاری یک بار در هفته است.

10. گل مسطح بگونیا

انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد و برخی از آنها به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می شوند. برگ های آن مخملی است و زیبایی منحصر به فردی دارد.

نور مورد نیاز این گیاه نور طبیعی نزدیک پنجره است و هر ده روز یک بار آبیاری می شود و روش تکثیر آن قلمه برگ و تقسیم ریشه است.

11. گیاه پوتوس

گیاه پتوس یکی از گیاهان سایه دوست و همیشه سبز است که دارای برگ های قلبی شکل و برگ های آن سفید، ارغوانی و سبز است و در پنجره های خصوصی روزی 10-4 بار به این گیاه با هم آبیاری کنید. روش این است که سوراخ ها را گسترش دهید.

12. ورق مسطح زهرا عبای مقاوم

برگ های این گیاه نیز براق بوده و معمولاً تا 50 سانتی متر رشد می کنند ساقه هوایی ندارد و دمبرگ آن مستقیماً از زمین بیرون می آید شما سالهای زیادی را بدون نیاز به مراقبت زیاد زندگی نخواهید کرد

نور این گیاه نیم روز است و روش تکثیر آن به این صورت است که ریشه ها را زیر زمین تقسیم کرده و هر 5-7 روز یک بار آبیاری می کنند.

دکمه بازگشت به بالا