قیمت دلار کانادا نسبت به 6 ماه گذشته چقدر تغییر کرده است؟

یکی از مهم ترین مسائل مهاجران در هنگام مهاجرت به کانادا، ارزش پول کانادا و ارزش آن در مقایسه با واحد پول کشور خود است. ارزش دلار کانادا با دلار آمریکا تعیین می شود. تقریباً همیشه از دلار آمریکا کمتر است، اما باز هم بسته به مسائل مختلفی که بر ارزش پول کشور تأثیر می گذارد، کمی بالا یا پایین می رود. در بهترین حالت، یک دلار کانادا برابر با یک دلار آمریکا است و در بدترین حالت، ارزش یک دلار کانادا می شود 65 سنت. وضعیت اقتصادی کنونی کانادا تقریبا غیرممکن است. در اینجا و در سایت متا اکسچنج به این موضوع می پردازیم.

واحد پول کانادا

ارزش سکه های کانادا را می توان به راحتی در صرافی ها یا سایت های آنلاین یا متا اکسپنج پیدا کرد، اما دانستن هر ارز و سکه کانادایی برای فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد مانند شناخت برندها و افراد معروف و مهم کانادایی است. برای مثال روی سکه لونی یا سکه یک دلاری تصویر لون که پرنده ملی کانادا است وجود دارد. پشت هر یک از سکه ها و سکه های کانادا تصویری خاص چاپ شده است که با ترکیب آنها می توانید افراد و نمادهای مهم و تاثیرگذار کانادایی از 160 سال گذشته و حال را ببینید.

علاوه بر این، متوجه خواهید شد که از سال 2013، زمانی که کانادا تولید یک سنت را متوقف کرد، تقریباً هیچ کس دیگر از این سکه استفاده نمی کند. بنابراین اگر به فروشگاهی رفتید و صندوقدار سکه های شما را قبول نکرد تعجب نکنید. در حال حاضر 5 سنت کوچکترین ارزی است که می توان در کانادا مبادله کرد.

واحد پول کانادا با چه چیزی اندازه گیری می شود؟

دلار کانادا از سال 1858، زمانی که استان کانادا جایگزین پوند کانادا به عنوان اولین ارز رسمی خود شد، در گردش بوده است. در آن زمان ارزش یک دلار کانادا توسط سیستم طلا برابر با 23.22 دانه طلا تعیین شد. در سال 1871، دولت فدرال کانادا قانون واحد پولی را تصویب کرد که یک دلار کانادایی را جایگزین ارزهای استانی مختلف کرد. قبل از آن تقریباً هر استان واحد پولی خاص خود را داشت.

واحد پول کانادا: واحد پول کانادا در 160 سالی که از زمان پیدایش آن می گذرد، تاریخ پرتلاطمی داشته است. در قرن نوزدهم با تجربیات خود پوند را به عنوان واحد پول رسمی جایگزین کرد. پس از آن، تغییرات اقتصادی باعث شد که کانادا در دهه 1920 از استاندارد طلا به سیستم برتون وودز برود.در دهه 1940 نرخ ارز کانادا ثابت شد و در نهایت در دهه 70 تصمیم گرفتند نرخ ارز را شناور کنند.

واحد پول کانادا یا دلار کانادا با نماد CAD (دلار کانادا) به اختصار نشان داده می شود. یک دلار کانادا 100 سنت است و برای جلوگیری از اشتباه گرفتن با دلار کانادا، از C دلار برای نشان دادن آن استفاده می کنند. مانند اکثر کشورهای توسعه یافته، کانادا یک بانک ملی به نام بانک کانادا (BOC) دارد که قدرت چاپ و خرید ارز برای کنترل ارزش پول را دارد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، دلار کانادا به دلیل ثبات و قابل اعتماد بودن حتی در شرایطی که اقتصاد جهان به دلایل مختلف در حال فروپاشی است، یکی از هفت ارز جهانی است. این ثبات اقتصادی یکی از دلایل اصلی این است که کانادا یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجران است. بد نیست به صفحه افتتاح حساب کانادا نگاه کنید.

دلار كانادا امروز

سیاست پولی کانادا: کانادا تا سال 2021 به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته شده است، سیاست پولی این کشور کاملاً مستقل است و بانک مرکزی کانادا که به بانک کانادا معروف است، مسئول نظارت و پیگیری این سیاست است. سیاست پولی بانک کانادا حفظ ارزش پول کانادا و جلوگیری از تورم است. این سیاست باعث ثبات زیادی در اقتصاد کانادا شده و این کشور را به یکی از کشورهای مورد علاقه مهاجران و سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

اقتصاد کانادا: بانک کانادا (BOC) در سال 1935 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در اتاوا، پایتخت کانادا قرار دارد. سیاست پولی کانادا و ارزش دلار کانادا به شدت بر قیمت کالاهای جهانی تأثیر می گذارد. منابع طبیعی بخش مهمی از اقتصاد کانادا هستند و به همین دلیل است که پول کانادا در واکنش به قیمت جهانی کالاها در نوسان است.

انواع سکه های کانادایی: سکه های کانادایی توسط ضرابخانه سلطنتی کانادا تولید می شود که توسط مجموعه داران سکه به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه ترین ضرابخانه ها در جهان شناخته می شود.

این ضرابخانه علاوه بر سکه های معمولی که در زیر به صورت جداگانه بررسی می شود، سکه های خاصی تولید می کند. از جمله این سکه ها می توان به سکه های گران قیمت از طلای ناب، نقره و پلاتین و … اشاره کرد که برخی از آنها برای مناسبت های مختلف طراحی شده اند.واحد پول کانادا

لونی (یک دلار)
لونی یک سکه بزرگ نیکل و طلا است. یک بار اسکناس دلاری چاپ شد، اما در دهه 1980 به آرامی ناپدید شد. تصویر لون، پرنده ملی کانادا، روی این سکه چاپ شده است و به همین دلیل نام آن لونی است.

تونی (2 دلار): شکل سکه تونی (Toonie یا Twoonie) با سایر سکه ها متفاوت است و از دو رنگ فلزی متفاوت ساخته شده است. تونی در اواسط دهه 90 جایگزین اسکناس قدیمی دو دلاری شد. تصویر روی اسکناس تونی یک خرس قطبی است.

فصلی (25 سنت): سکه 25 سنت را ربع می نامند زیرا ربع دلار است. روی این سکه تصویر کاریبو، آهوی معروفی که به سورتمه بابانوئل وصل شده، حک شده است.

دائمی (10 سنت): سکه 10 سنتی در کانادا سکه نامیده می شود. این کوچکترین سکه کانادایی است که تاکنون ضرب شده است. این قایق تفریحی معروف کانادایی به نام Bluenose دارد که تقریباً 20 سال است که سریع ترین قایق تفریحی مسابقه ای در جهان بوده است.

نیکل (پنج سنت): نیکل سکه 5 سنتی و رایج ترین سکه در کانادا است.قبلاً از پنج نیکل ساخته می شد و به همین دلیل به آن پنج سنت می گفتند. جنس این سکه امروزه از آهن است.

پنی (یک سنت): این پنی از چدن ساخته شده و بر روی آن یک برگ افرا، نماد سنتی کانادا، حکاکی شده است. در سال 2013، دولت کانادا به طور رسمی هیچ ارزی صادر نکرد و اکنون همه آن را کنار گذاشته است. شرکت های بزرگ و شرکت های زنجیره ای در کانادا یک سنت به شما پرداخت نمی کنند، اما باید از پنج سنت استفاده کنید. بنابراین، وقتی در کانادا خرید می کنید، مراقب باشید که بقیه سکه را ندهید، زیرا آنها تقریباً هرگز آن را در هیچ کجا از شما نخواهند گرفت.

تصویر یک اسکناس کانادایی: پول کاغذی کانادا که به دلار کانادا معروف است در اسکناس هایی استفاده می شود که ارزش بیشتری دارند. امروزه دلارهای کانادا را روی پلیمر چاپ می کنند که پلاستیک نازکی است که به راحتی تا می شود. البته، نت‌های قدیمی تولید شده بین سال‌های 2001 تا 2011، که به سری صفر معروف هستند، هنوز در کانادا استفاده می‌شوند، اما کمک کمی در حال از بین رفتن است.طرح اسکناس های کانادا معمولا هر 10 سال یکبار تغییر می کند.

اسکناس 5 دلاری: کوچکترین اسکناس کانادا، 5 دلاری، آبی است و ویلفرد لوریه، نخست وزیر سابق (1941-1919) و اولین فرانسوی-کانادایی که رهبری کانادا را بر عهده داشت، در آن دیده می شود. در پشت اسکناس 5 دلاری (همانطور که در تصویر می بینید) آنها تصویر Canadarm را چاپ کردند، بازوی روباتیکی که در کانادا ساخته شده و در ماموریت های ناسا بین سال های 1981 تا 2011 استفاده شده است.

10 دلار: چهره جان مک دونالد (1815-1891)، اولین نخست وزیر و بنیانگذار کشور، روی اسکناس 10 دلاری بنفش چاپ شده است. در پشت یادداشت چاپ ادای احترام به راه آهن بین المللی کانادا، یکی از مشهورترین دستاوردهای مک دونالد، و عکسی از The Canadian، قطار ونکوور به تورنتو است.

20 دلار: اسکناس 20 دلاری کانادایی پرتره ملکه کانادا، ملکه الیزابت دوم (1926) را با رنگ سبز نشان می دهد. تصویر او روی اسکناس های 1 و 2 دلاری چاپ شده است. البته این مربوط به زمانی است که دلارهای 1 و 2 کانادایی به صورت اسکناس و نه سکه چاپ می شد.در پشت اسکناس 20 دلاری یادبود جنگ ملی ویمی ریج قرار دارد که تصویری از بنای یادبودی در فرانسه است که به احترام بیش از 3000 کانادایی که در نبرد ویمی ریج (1917) که منجر به جنگ شد، جان باختند. یک پیروزی بزرگ برای متفقین در جنگ جهانی اول (1918-1914).

50 دلار: روی اسکناس قرمز 50 دلاری کانادا، پرتره ای از ویلیام لیون مکنزی کینگ (1874-1950)، نخست وزیر کانادا در طول جنگ جهانی دوم است. تصویر پشت اسکناس 50 دلاری کانادا یک یخ شکن مدرن است که برای کمک به گارد ساحلی کانادا در انجام تحقیقات و اکتشاف در قطب شمال کانادا استفاده می شود.

100 دلار: اسکناس 100 دلاری کانادا چهره رابرت بوردن (1854-1937) را نشان می دهد که در طول جنگ جهانی اول (1914-1918) نخست وزیر کانادا بود. در پشت اسکناس 100 دلاری، به افتخار تحقیقات علمی کانادا، تصاویری از چندین اکتشاف علمی از جمله انسولین وجود دارد. این روزها اکثر فروشگاه های کانادا اسکناس 100 دلاری شما را نمی پذیرند. دلیل این امر وجود دیوارکوب های بزرگ در کانادا است.

تصویر واحد پول کانادا

جعل اسکناس برای سال‌ها در کانادا یک مشکل بوده است، تا اینکه در سال 2000 اسکناس 1000 دلاری متوقف شد.برای مبارزه با جعل، بانک کانادا سری جدیدی از اسکناس های حاوی مواد پلیمری منتشر کرد و چاپ اسکناس را متوقف کرد. اسکناس پلیمری هفتمین تغییر از سری تغییرات دلار کانادا است. همانطور که در بالا ذکر شد، این سکه های جدید تماما از پلیمر ساخته شده اند که یک ماده پلاستیکی با ویژگی های امنیتی خاص است که جعل را دشوار می کند. این سریال اولین بار در ژوئن 2011 معرفی شد و اسکناس 100 دلاری اولین مورد از نوع خود بود که در آن سال وارد گردش شد.

از جمله ویژگی های امنیتی این نوع سکه می توان به جوهرهای مخصوص، تصاویر مخفی، تصاویر فلزی و … اشاره کرد که توسط هیچکس قابل جعل نیست.

آخرین کلمه
واحد پول کانادا دارای تاریخ 160 ساله است که دهمین اقتصاد قوی جهان است. از سال 1858 که دلار کانادا رسماً جایگزین پوند شد تا به امروز انواع سکه و دیوارکوب در کانادا چاپ شده است.

در پشت هر یک از این سکه ها و اسکناس ها تصاویری از شخصیت ها یا نمادهای معروف کانادایی وجود دارد که با ترکیب آنها می توانید بخشی از تاریخ کانادا را مشاهده کنید. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، دلار کانادا به دلیل ثبات خود یکی از هفت ارز در جهان است، هرچند اقتصاد جهان به دلایل مختلف دچار آشفتگی است.ثبات اقتصادی کانادا به دلیل سیاست های پولی، اقتصاد کانادا را به یکی از باثبات ترین اقتصادهای جهان تبدیل کرده است.

ثبات اقتصادی از یک سو باعث افزایش کیفیت زندگی و سایر جنبه های زندگی در کانادا شده و این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، سرمایه گذاری، پول، تحصیل و زندگی تبدیل کرده است.

صرافی ایزدی یکی از صرافی‌های معتبر برای سفر به کانادا است که شما می‌توانید کلیه خدمات آنلاین آن را با مراجعه به وب‌سایت این سامانه انجام دهید. شما به کمک این صرافی می‌توانید از خدمات زیر استفاده کنید.

لیست خدمات صرافی متا اکسچنج در تورنتو کانادا

هزینه‌های مهاجرتی، هزینه مصاحبه و تهیه درفت های بانکی مورد نیاز خود به کانادا را پرداخت کنید.
هزینه بیمارستان را در صرافی متا اکسچنج می‌توانید واریز نمایید.
به کمک صرافی متا اکسچنج در شهر تورنتو کانادا می‌توانید شهریه خود را واریز کنید. در واقع شما معادل ریالی آن را به این صرافی واریز کرده و آن‌ها کلیه مراحل اداری آن را در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها در کانادا انجام می‌دهند.
قسط‌های بانکی خود را می‌توانید در کانادا یا ایران واریز کنید.
شما می‌توانید به کمک این صرافی به حساب‌های بانکی اروپا، آمریکا و آسیا وجه ارسال کنید.
شما با ایجاد یک حساب کاربری در صرافی ایزدی می‌توانید چک‌های تضمینی بانکی را بدون واسطه و با کمترین نرخ دریافت کنید.
اگر قصد خرید ملک در کانادا را داشته باشید می‌توانید به کمک این صرافی به راحتی این کار را به صورت قانونی انجام دهید.
اگر قصد خرید و فروش ارز در کانادا را داشته باشید این صرافی مشاوره‌های لازم را برای خرید رمز ارزها و افزایش امنیت والت ها را ارائه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا