فروش صنایع دستی قشم از مرز ۲۴ میلیارد ریال فراتر رفت

شبکه/هرمزگان رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: فروش صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره جهانی قشم در ۱۸ روز گذشته از مرز ۲۴ میلیارد ریال فراتر رفت.

ابراهیم رستم گورانی امروز، ۱۵ فروردین در گفت و گو با خبرنگار شبکه در هرمزگان، اظهار کرد: از آغاز تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان سیزدهمین روز فروردین جاری)، ۷۱ هزار و ۱۱۵ مورد بازدید توسط گردشگران از غرفه‌های عرضه صنایع دستی در سطح جزیره قشم انجام شده است. مبلغ فروش این هنرهای دست بانوان جزیره نیز به رقم ۲۴ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال رسید.

وی افزود: بیشترین فروش‌ صنایع دستی در سه روز از مجموع ۱۸ روز تعطیلات گذشته به ترتیب به روزهای پنجم فروردین با دو میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال، چهارم فروردین با دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و هفتم فروردین با دو میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال مربوط می‌شود.

به گفته رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم؛ کمترین فروش صنایع دستی هم به سه روز ۱۳ فروردین با ۲۷۳ میلیون ریال، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ با ۴۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۲۸ اسفند با ۵۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مربوط می‌شود.

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: بیشترین بازدیدها از غرفه‌های عرضه صنایع دستی بانوان جزیره جهانی قشم هم به ترتیب به پنج فروردین با ۹۸ هزار و ۹۸۱ مورد، شش فروردین با ۹۲ هزار و ۲۴ و چهار فروردین با ۸۷ هزار و ۱۷۰ بازدید مربوط می‌شود و کمترین بازدیدها هم به ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ با ۱۷ هزار و ۳۲۷ مورد، ۲۶ اسفند با ۱۹ هزار و ۲۸۹ و ۱۳ فروردین ماه با ۲۳ هزار و ۲۵۱ مورد بازدید مربوط می‌شود.

گورانی از گلابتون دوزی، زری بافی، عود سازی، حصیر بافی، صنایع دستی دریایی، شک بافی، البسه محلی، برقع دوزی، خوس دوزی، لنج مینیاتوری و نقش حنا به عنوان بخشی از توانایی‌های بانوان جزیره جهانی قشم در خلق آثار صنایع دستی نام برد.

 انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا