اجتماعیبرترین های کسب و کارعمومی

خانه پیش ساخته سویسی

کلبه های پیش ساخته سوئیسی از مواد مختلفی عمدتاً چوب ساخته می شوند و به کلبه های مثلثی یا قاب A معروف هستند. این نوع کلبه در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران آنها با پرداخت هزینه بسیار مناسب برای خرید کلبه پیش ساخته سوئیسی شب ها و روزهای بسیار دلپذیری را در این نوع اقامتگاه سپری می کنند.

این نوع کابین در سبک های مختلفی ساخته می شود. شرکت فیدار سازه کلبه های سیار و مونتاژ شده سوئیسی را با توجه به نیاز مشتری می سازد و ویژگی هایی مانند هوشمندی و استفاده مناسب و مناسب از فضا را در این نوع فضاها پیاده سازی می کند.

یکی از مهمترین عوامل در طراحی ویلا سوییسی  و ساخت ویلاهای پیش ساخته، دید صاحبان آنهاست! زیرا برای تحقق این نوع پروژه ها، طراحان و مهندسان با بالاترین انعطاف پذیری، هر آنچه در ذهن دارید را به ساختمانی زیبا و منحصر به فرد تبدیل می کنند.

در ادامه به بررسی کلبه های پیش ساخته سوئیس از جنبه های مختلف می پردازیم.

مزایای خرید کلبه پیش ساخته سوئیس

به طور کلی استفاده از سازه های پیش ساخته مانند ویلاها، کلبه های کلبه سوئیسی و اقامتگاه ها مزایای زیادی را برای صاحبان آنها به ارمغان می آورد، از جمله:

وزن کم دستگاه و قابلیت جابجایی آن

قیمت پایین نسبت به مدل های دیگر

مطمئن شوید که در برابر زلزله مقاوم است

امکان ساخت آن با مدل های مختلف و سبک های مختلف معماری

اگر به دنبال خرید کلبه سوئیس پیش ساخته هستید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

اصول و مبانی کلبه E-Frame Prefab

از آنجایی که کلبه های سوئیسی از ابعاد کوچک تا بزرگ و از یک طبقه تا چند طبقه طراحی و ساخته می شوند، باید طبق نقشه و محاسبات مهندس فونداسیون و تراکت های لازم برای کار این کلبه ها انجام شود.

به طور کلی می توان فونداسیون مناسب برای کلبه های پیش ساخته را با استفاده از بتن و اسکلت طراحی و اجرا کرد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت کلبه سوئیسی

طراحی و ساخت کابین های A-frame به نام کابین سوئیسی با استفاده از مواد مختلفی قابل انجام است و این توجه به بودجه و درخواست صاحب خانه ارتباط زیادی دارد.

متریال استاندارد ساخت این کابین ها چوب است زیرا طراحی این نوع کابین ها بر اساس طراحی منطقه اسکاندیناوی اروپا بوده و در آن منطقه خانه ها و کابین ها عموما با چوب طراحی و ساخته می شوند. اما در نظر داشته باشید که می توانید با استفاده از اسکلت فلزی استحکام سازه را افزایش دهید و با توجه به متراژ مورد نظر طراحی بهتری ارائه دهید و هزینه های ساخت و نگهداری را کاهش دهید.

کلبه، سخت افزار و تجهیزات پیش ساخته سوئیس

همانطور که در بالا ذکر شد، سازه های یک خانه سوئیسی را می توان به روش های مختلف طراحی و ساخت، در نتیجه می توانید از آنها با حمام کامل یا تعداد تخت های متفاوت استفاده کنید. امکاناتی مانند جکوزی و سونا و همچنین هوشمندسازی ساختمان نیز در این پروژه ها به کار می رود.

اندازه ایده آل برای یک خانه کوچک سوئیسی

در بیشتر موارد خانه های سوئیسی را با مساحتی حدود 35 متر مربع روی زمین و 20 متر مربع در دوبلکس طراحی و می سازند. همانطور که در بالا ذکر شد این سازه ها در مکان هایی بین 20 متر تا صدها متر قابل استفاده هستند و با توجه به بودجه و نقشه های مورد نیاز می توان از بهترین متریال طراحی استفاده کرد.

انواع محیط ها در طراحی و ساخت خانه های زیبای سوئیسی

اساسا کلبه پیش ساخته سوئیسی برای مناطق کوهستانی و جنگلی طراحی و ساخته شده است زیرا می تواند بارهای باد شدید را تحمل کند و در مناطق مذکور عملکرد بسیار خوبی دارد. امروزه استفاده از کابین های A-frame در بسیاری از مناطق مختلف رواج یافته است و برای مناطق مختلف باید طرح های خاصی ارائه شود.

به عنوان مثال برای مناطق کویری می توان  برای طراحی ویلا کلبه هایی با سقف شیشه ای طراحی کرد زیرا تماشای آسمان در زیر کویر در شب لذتی فراموش نشدنی را به ساکنان این کلبه ها می دهد.

مجوزهای مورد نیاز برای ساخت کابین های تاشو با فریم A

باید در نظر داشت که مناطق مختلف و شهرها و روستاهای مختلف کشور قوانین متفاوتی در خصوص ساخت کلبه ها و بناها دارند و لذا باید ابتدا با شهرداری یا بخشداری شهر یا منطقه موافقت شود. توجه داشته باشید که این سازه ها می توانند در قالب سازه های متحرک و قابل حمل طراحی و ساخته شوند و می توانند از قوانین حاکم بر سازه های متحرک استفاده کرده و مجوزهای ساده تری دریافت کنند.

دکمه بازگشت به بالا