تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

یکی از جنبه های مهم خرید سوئیچ فشار، یادگیری نحوه نصب و تنظیم دستگاه است. همچنین در خطوط گرمایش و مکش کاربرد دارد و کاربرد اصلی آن کمک به افزایش فشار آب است. در این مقاله نحوه نصب و تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس از جمله پرشر سوئیچ دانفوس مدل KP1 را به شما آموزش می دهیم و دانش خود را در این زمینه نصب تجهیزات افزایش می دهیم. اما ناگفته نماند که دیگر مدل های سوئیچ فشار دانفوس مانند KP5، KP35 و KP36 بسیاری از ویژگی های مشابه را دارند.

مقدمه ای کوتاه بر Danfoss Pressure

پرشر سوئیچ های برند دانفوس به عنوان کنترل کننده های الکترونیکی استفاده می شوند و به کنترل فشار هوا، گاز و آب در محدوده خاصی کمک می کنند. تنظیم فشار سوئیچ دانفوس ساده و آسان است و دستگاه با توجه به ظرفیت آن متفاوت است. به طور کلی فشار سوئیچ وسیله ای برای کنترل فشار است و در بسته و بسته شدن کنتاکت موثر است. این مدار به افزایش فشار آب کمک می کند و نقش مهمی در اتصال و قطع تجهیزات الکتریکی مانند پمپ ها دارد.

چگونه کلید فشار دانفوس را نصب کنیم؟

برای نصب این دستگاه مراحل زیر را به دقت دنبال کنید و بررسی کنید که سیستم شما به درستی کار می کند.

اولین قدم این است که سوئیچ یا کل سیستم را حذف کنید. بدین ترتیب اتصال برق قطع شده و دستگاه به درستی و ایمن نصب می شود.

در این مرحله باید مبرد را به روشی مناسب از سیستم بازیابی کنید و سپس کلید فشار دانفوس را نصب کنید.

این مرحله شامل تنظیم مجدد سوئیچ فشار است. برای تغییر حالت فشار سوئیچ CP از حالت استفاده به خودکار، بادامک مربوطه را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

در این مرحله اقدامات لازم را برای برداشتن لوله های مویین سیستم تبرید و سپس اتصال سیم های برق به پایانه ها انجام دهید. همچنین هنگام نصب پرشر سوئیچ دانفوس دقت کنید که پیچ اتصال روی پنل جلویی قرار گرفته باشد.

پس از روشن کردن سیستم خنک کننده، فیلتر خشک کن یا فیلتر خشک کن را تعویض کنید.

برای تست سیستم، تست فشار نیتروژن را در حالت سکون انجام دهید و از نشت فشار سوئیچ دانفوس اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، برای جلوگیری بهتر از افت فشار در سیستم، فشار تست نباید بیشتر از فشار توصیه شده سازنده باشد.

پس از کاهش وکیوم به 500 میکرون یا کمتر، سیستم را طبق بهترین تمرین میدانی شارژ کرده و آن را به برق وصل کنید.

از پیچ تنظیم فشار و پیچ تنظیم فشار دیفرانسیل برای تنظیم مدار قطع و فشار اتصال و همچنین فشار دیفرانسیل استفاده کنید. علاوه بر این، برای محاسبه فشار شکست، اختلاف فشار مشترک و فشار تفاضلی را در نظر بگیرید. فشار مشترک و فشار دیفرانسیل در حالت تنظیم مجدد خودکار و در سمت فشار پایین تنظیم می شود. علاوه بر این، فشار قطع در تنظیم مجدد دستی و حالت های فشار همیشه متفاوت تعیین می شود. این فشار مقدار مشخصی دارد و اندازه دقیق آن بر روی دستگاه قابل مشاهده است. تنظیمات فشار متغیر و قطع نیز در حالت اتوماتیک و در سمت فشار موجود است.

در مرحله آخر نصب پرشر سوئیچ دانفوس، تنظیم و عملکرد صحیح سیستم را با فشار سنج بررسی کنید.

چگونه کلید فشار دانفوس را تنظیم کنیم؟

قبل از شروع فرآیند تنظیم، اجازه دهید سیستم به یک فشار سنج متصل شود تا تغییرات در فازهای مختلف بررسی شود.

تنظیمات با پیچ های قفل ثابت می شوند و باز کردن آنها کاملا ضروری است.

برای کاهش فشار، پیچ تنظیم فشار کم روی سوئیچ را با پیچ گوشتی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. توجه داشته باشید که چرخاندن تنظیم کننده فشار در خلاف جهت عقربه های ساعت باعث افزایش فشار می شود.

فشار دیفرانسیل را با چرخاندن پیچ در جهت عقربه های ساعت تنظیم کنید و تنظیم فشار را تنظیم کنید.

برای تنظیم فشار سوئیچ دانفوس، پیچ قفل را ببندید.

سوئیچ فشار Danfoss جزئیات اضافی

تنظیم فشار کلاچ دانفوس در مدل های سری KP بسیار ساده و راحت است و بدون دانش فنی یا مهارت خاصی قابل انجام است. بار Mpa صحیح و آگاهی از واحدهای فشار مانند kgf/cm2 ضروری و ضروری است و نقش مهمی در درک کنترل و نمایش فشار دارد. در اکثر کشورها، پرتو واحد رسمی فشار است. با این حال، برخی از صنایع و کارخانه های تبرید از نیروی کیلوگرم بر سانتی متر مربع (kgf/cm2) استفاده می کنند.

جالب است بدانید که 1 بار برابر است با 1kgf/cm2 و این دو واحد کاملاً برابر هستند. اما Mpa نماد مگا پاسکال است و هر 1 مگا پاسکال برابر با 10 برابر است. در برخی فشارها، به دلیل سهولت خواندن این واحد در محدوده، از Mpa به عنوان واحد مرجع استفاده می شود.

هنگام انتخاب سوئیچ فشار دانفوس، توصیه می کنیم فشار مورد نظر و نوع سیالاتی را که قصد کار با آن را دارید در نظر بگیرید. مایعاتی که با فشار سوئیچ قابل کنترل هستند.

حوزه

بخار

آب خالص

آب دریا

مایعات خورنده

روغن هیدرولیک

آب سبز یا سبز

اخرین حرف

در این مقاله به بررسی روش نصب و تنظیم پرشر سوئیچ ها می پردازیم و اطلاعات شما را در مورد برند دانفوس بهبود می بخشیم. در نهایت محدوده فشار دستگاه را یادداشت کنید و حتما به موج فشار توجه کنید. همچنین نوع محفظه سوئیچ مورد نیاز خود را مشخص کنید و پس از بررسی رتبه خروجی معمولی بهترین دستگاه را انتخاب کنید. هنگام خرید سوئیچ فشار دانفوس، فشار و اتصالات الکترونیکی نیز از عناصر مهم هستند. همچنین توجه به زمان پاسخگویی سیستم بسیار مهم بوده و نیاز به دقت و توجه زیادی دارد.

دکمه بازگشت به بالا