تست بارداری خانگی با نمک چگونه انجام می شود؟

روش خانگی تست بارداری با نمک چگونه است؟

لازم به ذکر است که مطمعن ترین روش برای تشخیص بارداری در مرتبه اول مراجعه به آزمایشگاه و انجام آزمایش خون و در مرتبه بعدی استفاده از بی بی چک است. این روش های تست بارداری خانگی همچون تست بارداری با نمک گرچه امروزه متداول شده اند اما هیچ گونه پایه و اساس علمی برای آنها وجود ندارد.اگر برای تشخیص باردار بودن و یا نبودنتان قصد دارید از روش تست خانگی بارداری با نمک استفاده کنید، کافی است که مقداری از ادرار اول صبح خود را در یک لیوان یک بار مصرف جمع کنید. درنظر داشته باشید که هدف از ادرار اول صبح ناشتا بودن شما نیست بلکه در این زمان ادرار غلیظ تر از سایر مواقع بوده و مقدار هورمون βhCG در آن بیشتر است. اگر به هر دلیلی امکان استفاده از ادرار اول صبح وجود نداشت، 4 ساعت دستشویی نروید و آب و مایعات نخورید تا ادرار شما غلیظ شود.

در «روزگار قدیم»، زنان عموماً باید منتظر نشانه‌های قاطع مانند دیررس شدن قاعدگی، تهوع صبحگاهی، خستگی و بزرگ شدن شکم می‌شدند تا وضعیت بارداری خود را قطعی بدانند. اما شایعات مربوط به تست بارداری خانگی بانمک هنوز در قرن بیست و یکم وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها نمک خوراکی معمولی است. سایت‌های مختلف روش‌های مختلفی را توصیه می‌کنند و این ناهماهنگی به غیرقابل اعتماد بودن آزمایش اشاره می‌کند. هیچ مدرکی مبنی بر وجود راهی برای انجام دقیق این آزمایش وجود ندارد. در این مقاله در مورد نحوه انجام تست بارداری خانگی با نمک صحبت خواهیم کرد .

بعد از جمع آوری نمونه ادرار مقدار مساوی از ادرار و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید، اگر مخلوط حاصله به حالت پنیری و سفید رنگ درآمد شما باردار هستید.به یاد داشته باشید که این روش ها به هیچ وجه علمی نبوده و نمی توان براساس آنها تصمیم قطعی درمورد باردار بودن و یا نبودن فرد گرفت. اگر از تست خانگی بارداری با نمک استفاده کردید و نتیجه مثبت شد، لازم است که در اسرع وقت بارداری شما توسط آزمایش خون تایید شود.یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی هر زنی زمانی است که متوجه‌ی بارداری خود می‌شوند. وقتی برای بارداری اقدام می‌کنید صبر کردن برای اطلاع از نتیجه‌ی آزمایش می‌تواند استرس زا باشد. زیرا برای آنکه بتوانید آزمایش خون بارداری بدهید باید مدت زمان خاصی صبر کنید. از این رو بعضی از زنان به روش‌های خانگی تست بارداری مانند ، خمیردندان، ، شامپو، سرکه، قند و … روی می‌آورند.

اما یکی دیگر از روش‌های بسیار محبوب برای این کار، تست خانگی بارداری با نمک است. در این مقاله از قصد داریم در مورد روش انجام این تست بارداری و میزان دقت آن بیشتر توضیح دهیم. توجه داشته باشید که این موضوع بیشتر جنبه سرگرمی دارد و پایه علمی ندارد. روش انجام آزمایش بارداری با نمک در خانه تست خانگی بارداری با نمک به میزان زیادی مشابه با دیگر انواع تست بارداری خانگی در طب سنتی است و از طریق ریختن نمک در ادرار انجام می‌شود.

برای این تست به چه چیزهایی نیاز دارید؟ دو لیوان یک بارمصرف تمیز و بدون متخلخل برای جمع کردن ادرار. لیوانی که برای این کار استفاده می‌کنید بهتر است شفاف باشد تا بتوانید نتایج را بهتر در آن ببینید. یک الی دو قاشق غذاخوری نمک نحوه انجام آزمایش ابتدا دو قاشق نمک را در لیوان یک بار مصرف و شفاف خود بریزید. سپس، مقدار کمی ادرار اول صبح را در ظرف دیگر جمع کنید. ( ادرار حتماً باید اولین ادرار روز باشد زیرا نسبت به دیگر دفعات دفع غلیظ‌تر بوده و در نتیجه به دقت بیشتر نتیجه کمک می‌کند.) ادرار خود را روی نمک ریخته و صبر کنید. تشخیص بارداری به روش سنتی و انواع را در اینجا بخوانید. در تست خانگی بارداری با نمک از کجا بفهمم باردارم؟

تشخیص بارداری در این روش چطور انجام می‌شود. حقیقت این است وقتی در اینترنت برای نتیجه‌ی این بارداری جستجو می‌کنید، بیشتر می‌بینید که افراد عکسی از لیوان خود گذاشته و نظر دیگران را در مورد نتیجه پرسیده‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد که کسی واقعاً اساسِ این تست را نمی‌داند. زیرا بسیاری از تست‌های خانگی اساس درستی ندارند. هرکس در مورد نتیجه‌ی این روش نظرات مختلفی ارائه کرده است. اما یکی از روش‌های تشخیص تکراری این است که اگر: بعد از ریختن نمک، ادرار حالت

شیری یا پنیری پیدا کرد، نتیجه مثبت و اگر هیچ تغییر نکرد نتیجه منفی است. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ طرفداران این گونه تست‌ها ادعا می‌کنند که در روش تست خانگی بارداری با نمک، این ماده با گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)، هورمونی که در ادرار و خون زنان باردار وجود دارد، واکنش نشان داده و پنیرک درست می‌کند. اما آیا چنین چیزی صحت دارد؟ میزان دقت تست بارداری با نمک حقیقت این است که روش‌ها و راه‌های تست خانگی بارداری با نمک و غیره بیشتر جنبه سرگرمی دارند و نمی‌توان آنها را به عنوان یک روش علمی دقیق در نظر گرفت. هیچ تحقیق علمی از این گونه تست‌ها حمایت نمی‌کند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا نمک باید با هورمون hCG واکنش نشان دهد و هیچ تحقیقی این را تایید نمی‌کند. ممکن است گاهی نتیجه‌ی حاصل از این تست با تست خون یکسان دربیاید. اما حقیقت این است که این اتفاق کاملاً تصادفی است. زیرا شانس بروز هرگونه از این پاسخ‌ها 50 درصد است بنابراین به راحتی ممکن است بر نتیجه‌ی درست منطبق شوند. همچنین پنیری و کدر شدن مخلوط ادرار و نمک چیزی را ثابت نمی‌کند.

همه این تست ها با اندازه گیری گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) بدن این هورمون را در اوایل بارداری ترشح می کند و سطح آن در سه ماهه اول بارداری همچنان افزایش می یابد. اگرچه hCG در خون وجود دارد و قابل تشخیص است، اما بدن آن را از طریق ادرار دفع می‌کند و همین امر باعث می‌شود آزمایش‌های ساده بارداری ادرار مؤثر واقع شوند.بسیاری از سایت ها آزمایش های جایگزین بارداری را با استفاده از نمک، شکر، خردل یا حتی شراب پیشنهاد می کنند. تحقیقات علمی از هیچ یک از این تست‌ها پشتیبانی نمی‌کند، به خصوص که تست‌های سریع‌تر و قابل اعتمادتری در دسترس هستند

چه زمانی خانم هاباید تست بارداری خانگی بانمک را انجام دهند؟

خانمی که حالت تهوع دارد معتقدان تست حاملگی با نمک می گویند که خانم ها باید این آزمایش را اول صبح انجام دهند، با اولین ادرار روز، زیرا زمانی است که هورمون hCG در ادرار بیشترین غلظت را دارد. اما از آنجایی که نمک نمی تواند به طور قابل اعتمادی وجود هورمون های بارداری را پیش بینی کند، این فقط یک نظریه اثبات نشده است.در واقع، اصلاً دلیل خوبی برای انجام این آزمون وجود ندارد، عمدتاً به این دلیل که نمی توان به صحت نتایج اعتماد کرد. و یک نتیجه نادرست ممکن است بر بارداری احتمالی در آینده تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر آزمایش به زن منفی کاذب بدهد، ممکن است مصرف ویتامین های دوران بارداری خود را دیر شروع کند یا به دنبال مراقبت های دوران بارداری باشد.

دکمه بازگشت به بالا