برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

زمانی که دندان انسان به طور کامل از بین رفته باشد و امکان پر کردن وجود نداشته باشد، از ایمپلنت استفاده می شود که یکی دیگر از روش های دندان سازی است. در این روش، یک پایه تیتانیوم از طریق جراحی به استخوان فک متصل می شود و امکان قرار دادن تاج دندان را فراهم می کند. اما از آنجایی که در این جراحی از مواد ثانویه برای نصب دندان ها استفاده می شود، لازم است شرایط ساختار و دوام آن فراهم شود. یکی از این شرایط محدودیت سنی ایمپلنت دندان است که باید بدانیم آیا ایمپلنت انتخاب مناسبی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است یا خیر؟

سن مناسب برای کاشت

سن مناسب برای ایمپلنت

در غربالگری و تعیین پارامترهای ضروری برای جراحی ایمپلنت، سن یکی از واحدهایی است که باید بررسی شود، در حالی که موارد دیگری مانند وضعیت دندان ها، تعداد دندان های از دست رفته، وضعیت یکپارچگی فک درست است. سلامت استخوان، دهان و دندان و سلامت عمومی نیز انجام می شود. ایمپلنت موثر است. اما عامل سن را نمی توان نادیده گرفت.

در مورد کودکان و نوجوانان نیز باید گفت که همزمان با رشد قد و تغییرات بدنی یک فرد در این سن، استخوان فک او نیز رشد می کند، بنابراین جراحی ایمپلنت امکان پذیر نیست. 18 ساله. زیرا اگر جراحی زمانی انجام شود که ساقه ایمپلنت کوتاهتر از بقیه باشد، تاج دندان را به سمت داخل می کشد.

مورد بعدی زمانی است که چندین ایمپلنت باید کاشته شود. در این صورت به دلیل وجود ایمپلنت ها و تاج های دندانی زیاد در یک ناحیه، مقاومت در برابر رشد استخوان ایجاد می شود که منجر به تغییر شکل فک و تغییر فرم صورت در جوانان می شود.

اما بعد از 18 سال شکل و رشد فک به حد کافی رسیده است و دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

این ایمپلنت ها را می توان در سنین زیر 18 سال به صورت دندان های محدود و تکی قرار داد، اما زمانی که فرد 18 ساله شد، لازم است ایمپلنت را جابجا کرده و برای هماهنگی با سطح دندان دیگر، جراحی ایمپلنت انجام شود.

الزامات نصب ایمپلنت

برای کاشت ایمپلنت فرد باید سالم و بدون مشکلاتی مانند دندان قروچه، فشار دندان، بیماری خون، دریچه های مصنوعی قلب، دیابت، بیماری کلیوی، پوکی استخوان و پوکی استخوان و سابقه سکته قلبی باشد. با توجه به این بیماری ها و مشکلات احتمال سازگاری ایمپلنت با لثه و دستیابی به ساختاری پایدار بسیار کم است. هنگام مراجعه به متخصص، حتما در مورد بیماری و داروهایی که مصرف می کنید بگویید.

تراکم استخوان موارد زیر است که برای ثبات ایمپلنت باید در حد مجاز باشد.

سایر شرایط مورد نیاز برای یک محل کاشت موفق به شرح زیر است:

سیگار نکشید و الکل ننوشید: این مواد حاوی عناصری هستند که پذیرش ایمپلنت توسط دندان و یکنواختی بافت را دشوار می کند. بنابراین اگر در حال دریافت و دریافت ایمپلنت هستید، نباید از این محصولات استفاده کنید.

عدم ضعف سیستم ایمنی: افرادی که به دلایل مختلف مانند جراحی های متوالی، داروها، پرتوها و غیره سیستم ایمنی ضعیفی دارند، نمی توانند ایمپلنت انجام دهند.

عدم اعتیاد به مواد مخدر: اعتیاد به انواع داروها مانعی برای کاشت دندان است.

سلامت کامل دهان، لثه و دندان: برای دریافت ایمپلنت باید هیچ بیماری دهان و دندان نداشته باشید و فک و لثه شما عاری از عفونت، زخم و سایر مشکلات باشد.

افرادی که برای ایمپلنت مناسب نیستند

امکان کاشت ایمپلنت برای افرادی که شرایط زیر را ندارند مناسب نیست:

افراد زیر 18 سال رشد فک ناقص دارند.

افرادی که پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن انجام داده اند.

افرادی که از الکل استفاده می کنند.

زن باردار

او از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری بافت همبند و هموفیلی رنج می برد.

افرادی که از داروهای خاصی مانند استروئیدها و کورتیکواستروئیدها استفاده می کنند.

وقتی انسان دائماً مشغول شب ساییدن است.

علاوه بر اطلاعاتی که از بیمار جمع‌آوری می‌کند و معاینه‌ای که از طریق رادیولوژی فک بیمار انجام می‌دهد و در برخی موارد نتایج سی‌تی را بررسی می‌کند، مانند شرایط مختلف فیزیکی و شکل و ساختار استخوانی رنگ. ، دندانپزشک می داند که بیمار برای ایمپلنت مناسب است؟ پس از تشخيص نهايي نظر خود را در مورد هزينه و عوارض مي دهد تا در صورت موافقت عمل جراحي انجام شود.

کاشت ایمپلنت دندان در چه سنی امکان پذیر است؟

آیا می توان ایمپلنت دندان را در هر سنی گذاشت؟

کاشت ایمپلنت از آن دسته درمان هایی است که محدودیت سنی بالایی ندارد و برای افراد در هر سنی توسط بهترین دکتر ایمپلنت در تهران امکان پذیر است، فقط در مواردی که آن افراد زیر 18 سال و در سنین بالا باشند. در واقع پارامترهایی مانند استحکام استخوان، تراکم استخوان و سلامت فرد از عوامل مهم تری در کاشت ایمپلنت هستند تا سن فرد.

ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟
ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

زمانی که فرد در سن رشد است می توان برای او ایمپلنت نیز ساخت اما باید توجه داشت که با رشد فک ممکن است ایمپلنت و تاج دندان ایجاد شده کوتاهتر از سایر دندان ها باشد و به آن نیاز داشته باشد. دوباره ترمیم شود یا کاشت مجدد انجام شود.

مورد بعدی این است که اگر چندین دندان را با هم از دست بدهید و در سنین پایین ایمپلنت انجام دهید، رشد استخوان در آن ناحیه محدود می شود و این می تواند به دلیل رشد بقیه فک، هندسه و شکل باشد. قلاب تغییر یافته و نامتعادل است.

با این حال محدودیت سنی وجود ندارد و هر فردی از 18 سال تا میانسالی می تواند برای ایمپلنت اقدام کند.

آیا بهتر است بیماران زیر 18 سال برای پیوند صبر کنند؟

برای افراد زیر 18 سال، قرار دادن ایمپلنت ممکن است بعداً با مشکلاتی همراه باشد، به دلیل تغییرات مداوم در فک در طول رشد، علاوه بر کمبود تراکم استخوان برای کاشت. به همین دلیل معمولاً پزشک پس از بررسی وضعیت بیمار از کاشت ایمپلنت خودداری می کند و گاهی تا رسیدن به سن 18 سالگی گزینه های درمانی ثانویه را پیشنهاد می کند. در این سن، استخوان فک رشد اولیه خود را کامل کرده و شرایط برای کاشت آماده است.

درصد موفقیت ایمپلنت دندان برای سالمندان چقدر است؟

یکی از مزایا و نکات مثبت ایمپلنت دندان این است که درصد موفقیت بالایی در افراد مسن دارد. این درمان نتایج خوبی برای افراد میانسال و مسن به دست آورده است و مطالعات نشان داده است که افراد میانسال بیش از 15 سال است که ایمپلنت های دندانی را با موفقیت و سلامت کامل کرده اند. این موارد به عنوان روشی مطمئن، کم خطر و عملی برای درمان دندان های از دست رفته در جمعیت میانسال در نظر گرفته می شود.

درمان کاشت برای سالمندانی که در پذیرش و استفاده از دندان مصنوعی مشکل دارند توصیه می شود. فک و استخوان هنگام گذاشتن ایمپلنت دندان در سنین بالا مشکلی ندارند. و اگر فردی موارد ممنوعه دیگری را که در شرایط کاشت ذکر شده است نداشته باشد، ایمپلنت به راحتی قابل ساخت است.

ایمپلنت دندان بسیار محبوب است زیرا دندان ثابت و دائمی ایجاد می کند.

اگر یک بیمار میانسال و مسن مشکل لثه و دندان داشت، جای نگرانی نیست. زیرا می تواند با اقداماتی مانند پیوند لثه و استخوان، لیفت سینوس و مواردی از این قبیل از مشکلات لثه و استخوان فک جلوگیری کرده و با توجه به گزینه ها و روش های موجود اقدام به پیش کاشت کند.

محدودیت های ایمپلنت های پیر چیست؟

اگر فردی از نظر سیستم ایمنی سالم باشد و اعتیاد شدید به مواد مخدر یا الکل نداشته باشد، عملا هیچ محدودیتی برای گذاشتن ایمپلنت برای افراد مسن وجود ندارد. زیرا اکثر افراد بالای 60 سال با مشکلات شدید دندانی مواجه هستند و نیاز به درمان دارند. از این رو ایمپلنت های دندانی مختلفی از میانسالی به بعد انجام می شود. ایمپلنت روی افراد بالای 80 سال نیز انجام شده و نتایج خوبی داشته است.

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان؟

بلکه محدودیت سنی برای کاشت وجود ندارد، اما نکته اصلی رسیدن به نتیجه خوب و عمر طولانی ایمپلنت است. بنابراین کسانی که مشکلات دندانی مانند ریشه و پوسیدگی کامل دندان دارند می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند. در صورتی که محدودیتی از نظر شکل فک، تراکم استخوان و رشد فک وجود نداشته باشد.

درمان ایمپلنت یک روش ثابت و دائمی است و مهمترین کار دندانپزشکی برای افراد است. بنابراین استقبال از این روش در بین افراد در گروه های سنی مختلف بسیار بالاست.

همانطور که گفته شد، فرد می تواند در هر سنی برای ایمپلنت اقدام کند و هیچ محدودیتی وجود ندارد که وقتی به سن خاصی رسیدید برای کاشت ایمپلنت دیگر خیلی دیر شده است.

جداسازی افراد معتاد به مواد مخدر و یا فاقد تراکم استخوان مناسب در فک ها و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، اکثر افراد برای ایمپلنت مناسب هستند و سن پارامتر محدود کننده ای برای ایمپلنت نخواهد بود، همانطور که گفته می شود در افراد با بیش از 80 سال، نتایج ایمپلنت موفقیت آمیز است.

دکمه بازگشت به بالا