انواع ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سه ساله

ما دراین مقاله قصد داریم شما رو با 10 ارز برتر 2022 برای سرمایه گذاری آشنا کنیم تا بتونین با تحلیل های خودتون اقدام به سرمایه گذاری کنین. امروزه مردم به دنبال سرمایه گذاری هستن و در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کنن. یکی از بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، حوزه ارزهای دیجیتال هست. این بازار جذاب ولی پر ریسک سود خوبی به سرمایه گذاران خود داده و در بین کاربران محبوب شده هست. سرمایه گذاری در هر کاری ریسک خودش رو داره و سرمایه گدار باید قبل از این کار میزان ریسک خودش رو بسنجه و متناسب با ریسک خودش سرمایه گذاری کنه. ریسک بازار ارزهای دیجیتال بدلیل نوپا بودن و فراگیر نشدن در بین مردم بسیار بالاست و نوسانات قیمتی زیادی داره.

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی یک دارایی دیجیتالی بوده که به عنوان ارزش مورد استفاده قرار می گیره. این دارایی با ارزش با علم رمز نگاری ایجاد شده و امنیت بالایی داره. ارز دیجیتال به صورت دیجیتالی ذخیره میشه و نقل و انتقال اون بر بستر بلاک چین و اینترنت انجام میشه. از ویژگی های اصلی ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بودن و شفافیت آن در شبکه بلاک چین هست. منظور از غیرمتمرکز بودن یعنی برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال نیاز به فرد یا شخص ثالثی نیست و به صورت مستقیم و همتا به همتا انتقالات انجام میشه، بهتر هست قبل از سرمایه گذاری در این بازار  و نحوه ی خرید و فروس یا سرمایه گذاری در این بازار رو حتما یاد بگیرین.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

با توجه به این تعداد ارزهای دیجیتال ایجاد شده هر روز داره بیشتر میشه نمی توان همه این ارز ها رو بررسی کرد. الیته لازم هست اینم بگم که همه ارزهای دیجیتال ایجاد شده در بستر بلاک چین آینده دار و مطمئن نیست. در هنگام نگارش مقاله حدود 19 هزار ارز دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ لیست شده و بررسی همه این ها تقریبا غیر ممکن هست. ما با بررسی داده ها و اطلاعات از بین ارزهای دیجیتال معتبر و محبوب 10 مورد را انتخاب کردیم که میتونن جزو 10 ارز برتر 2022 برای سرمایه گذاری باشن.همچنین بهتر هست مقاله در ارز های دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

  1. ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2009 ایجاد شده و در سبد سرمایه گذاری همه افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری میکنن باید باشه. چون این ارز دیجیتال محبوب پادشاه ارز ها لقب داره و بالا و پایین شدن سایر ارزهای دیجیتال هم به بیت کوین وابسته هست. بیت کوین در طی 11 سال گذاشته عملکرد بهتری داشته و نوسانات قیمت زیادی را تجربه کرده هست.

یکی از علت هایی که بیت کوین جزو برترین ها برای سرمایه گذاری هست این است که قدرت نقدینگی بالایی داره و بهترین پیشنهاد برای سرمایه گذران تازه وارد هست. سایر افراد سرمایه گذار در این حوزه هم باید بخشی از سرمایه خودشون رو بیت کوین نگهداری کنن. باتوجه به اینکه تعداد عرضه بیت کوین محدود هست و استخراج آن روز به روز داره کم میشه مطمئنا بعد از هاوینگ سال 2024 قیمت بیت کوین خیلی بارزش تر این قیمت فعلی خود خواهد شد.

  1. ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

یکی دیگه از انواع ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022، ارز دیجیتال اتریوم هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال اتریوم با نماد اختصاری ETH نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 148.54 میلیارد دلار و سهم 14.93 درصدی از کل بازار، در رتبه 2 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین اتریوم نوعی زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین هست که میشه روی اون برنامه های کامپیوتری غیر متمرکز رو اجرا کرد. اتریوم ویژگی ها و کاربردهای زیادی داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره و شما نیز می تونین با سرمایه گذاری و خرید اتریوم سودهای زیادی به دست بیارین.

ارز دیجیتال کاردانو هم از بهترین ارز ها برای سرمایه گذاری می باشد. کاردانو در سال 2015 توسط آقای چارلز هاسکینسون راه اندازی شد. و فعالیت ها و هدف های قدرتمندی داره. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله با دشتن ارزش بازار حدود 20 میلیارد دلار در رتبه 6 بازار قرار داشته و سهم 1.64 درصد از کل بازار را در اختیار داره و جزء بهترین ها هست.

هدف کاردانو تبدیل شدن به پلتفرم مالی جهانی از طریق ایجاد محصولات مالی غیر متمرکز هست. بیشتر دارندگان کاردانو، این ارز را بهترین ارز دیجیتال آینده دار می دونن. با توجه به هدف های کاردانو، بیت کوین را نسل اول و اتریوم را نسل دوم و کاردانو را نسل سوم بلاک چین معرفی می کنن. همین موضوع باعث شده به سرعت سایر رقیب های خودش را پشت سر بزاره.

  1. ارز دیجیتال پولکادات (DOT)

پولکادات یک ارز دیجیتال منحصر به فرد مبتنی بر الگوی اثبات سهام هست که همکاری میان شبکه را برای بلاک چین ها هدف قرار میده. پولکادات در سال 2017 توسط گاوین وود یکی از اعضای سازنده اتریوم ساخته شد.و با قدرت به روند خود ادامه داد و در حال حاضر ارز دیجیتال پولکادات در زمان نگارش این مقاله با داشتن حجم بازار 9 میلیارد دلاری و سهم 0.7 درصدر از کل بازار در رتبه 11 لیست ارزهای دیجیتال قرار داره. پروتکل این شبکه برای اتصال بلاک چین های عمومی و خصوصی طراحی شده تا تمامی این سیستم ها بتونن با یکدیگر همکاری داشته باشن.

شبکه پولکادات از نظر ساخت اپلیکشین های غیر متمرکز با اتریوم تفاوت داره و توسعه دهندگان می تونن بلاک چین خود ساخته این ارز را که از امنیت بالایی هم برخوردار هست استفاده کنن. یکی از مشکلات حوزه ارزهای دیجیتال مقیاس پذیری پایین نتورک های بلاک چینی و عدم ارتباط با یکدیگر بود که به لطف ایجاد ارز دیجیتال پولکادات این مشکل حل شده و برای اتصال بلاک چین ها به هم تلاش زیادی میکنه. این موضوع باعث شده ارز دیجیتال DOT جزء بهترین و آینده دار ترین ارزهای دیجیتال به شمار بیاد.

  1. ارز دیجیتال چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک یک شبکه خود اوراکل غیر متمرکز است که خلا میان قرارداد های هوشمند مثل کانترکت های موجود در اتریوم و داده های خارج از اون رو پر می کنه. ارز دیجیتال چین لینک در سال 2017 راه اندازی شده و در این مدت هم رشد قیمتی و سیستمی خوبی داشته است. این ارز دیجیتال با داشتن ارزش بازار 4 میلیارد دلاری در رتبه 21 بازار ارزهای دیجیتال و با سهم 0.3 درصدی از کل بازار ارزهای دیجیتال را رو در اختیار داره.

سیستم های غیر متمرکز چین لینک به اسمارت کانترکت ها اجازه میده تا با داده های بیرونی ارتباط بر قرار کنه و بتونه براساس داده های که خود شبکه اتریم قادر به اتصال به آن ها نیست، اجرا بشه.

ارز دیجیتال چین لینک با هدف ها و کارکردی که داره میتونه در حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر به سزایی بزاره. با این حال پتانسیل بسیار بالایی برای رشد داره و از زمان راه اندازی حدود 41 هزار درصد رشد قیمتی داشته.

  1. ارز دیجیتال وی چین (VET)

وی چین یک سیستم و پلتفرم مدیریت تامین زنجیره مبتنی بر بلاک چین هست که در سال 2015 معرفی شد و در سال 2016 آغار به کار کرد. این ارز دیجیتال کاربردی با داشتن ارزش بازار 2.2 میلیارد دلاری و سهم 0.2 درصدی از کل بازار ارزهای دیجیتال، در رتبه 32 قرار داره. این ارز از حاکمیت توزیع شده و فناوری اینترنت اشیا برای ساخت اکوسیستم استفاده می کنه.

  1. ارز دیجیتال الروند (EGLD)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022، ارز دیجیتال الروند هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال الروند با نماد اختصاصی EGLD نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.04 میلیارد دلاری در رتبه 43 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال الروند نوعی شبکه بلاک چین هست که از تغییر نوآورانه تکنولوژی های جدید برای ایجاد یه شبکه قدرتمند برای کار در مقیاس اینترنت استفاده می کنه و همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال الروند نرم افزاری هست که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه توزیع شده کامپیوترها برای اجرای یه پلتفرم قرارداد هوشمند طراحی شده و در این جهت فعالیت می کنه. همچنین هدف اصلی این ارز دیجیتال اولویت بندی مقیاس پذیری و کاهش کارمزد تراکنش هاست. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال الروند امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته. الروند از رمزنگاری بومی خودش یعنی توکن EGLD استفاده می کنه که برای ارتباط با برنامه ها، ارسال معامله ها و ایجاد انگیزه برای بازیگران حامی شبکه مورد استفاده قرار می گیره.

ارز دیجیتال مانا به عنوان یک از توکن های بومی دیسنترالند به شما میره و بر پایه شبکه ERC-20 در بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. ارز دیجیتال مانا در سال 2017 توسط استفان اوردانو و اری ملیچی ایجاد شد. تا این لحظه جزء ارزهای خوب برای سرمایه گذاری بوده و با داشتن حجم بازار 1.5 میلیارد دلار و سهم 0.12 درصدی از کل بازار و در رتبه 35 ارزهای دیجیتال قرار داره.

در واقع با در دست داشتن ارز دیجیتال مانا میشه در بازی دیسنترالند اقدام به خرید توکن لند کنین همچنین کلیه خدمات و کالا ها در محیط بازی از طریق ارز دیجیتال مانا خریداری میشه. مکانیزم تصمیم گیری و رای دهی در بازی دسنترالند به صورت غیر متمرکز هست و در آن هر کاربری و بازیکنی که ارز دیجیتال مانای بیشتری در اختیار دارد از حق اظهار نظر و تصمیم گیری بیشتری برخوردار هست.

با توجه به اینکه این بازی از دسته بازی های متاورسی بوده و دنیای متاورس تازه ایجاد شده و کاربران به تازگی دارن در این حوزه سرمایه گذاری می کنن. و این باعث میشه ارز دیجیتال مانا در آینده رشد قیمتی خوبی داشته باشه. این ارز دیجیتال در ابتدای ایجاد دنیای متاورش رشد خوبی داشت و امید به آن است در آینده با افزایش کاربران متاورس و جذب سرمایه گذان تمامی ارزهای دیجیتال حوزه متاورس رشد چشمگیری داشته باشن.

ارز دیجیتال سولانا یک بلاک چین ارزی پشتیبانی کننده از قرار داد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشدکه از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. آزمایشگاه سولانا در سال 2017 توسط آنتولی یاکوونکو با همکاری گرگ فیتزجرالد تاسیس شد. در نهایت بعد از تلاش های بسیار این ارز در سال 2020 به صورت عمومی انتشار شد. ارز دیجیتال سولانا با داشتن ارزش بازار حدود 11 میلیارد دلار در رتبه 9 لیست ارزهای دیجیتال و سهم 0.95 درصدی از کل بازار در اختیار داره.

ارز دیجیتال سولانا یک از ارزهایی هست که سرعت تراکنش بالایی داره و هزینه تراکنش بسیار کمی به عنوان کارمزد دریافت می کنه. این موضوع با رقابت با سایر ارزهای دیجیتال بشه. یکی از ویژگی های سولانا نسبت به اتریوم، استفاده از لایه دوم برای حل مشکلات مقیاس پذیری می باشد.

توکن سولانا به عنوان پرداخت همه هزینه های قرارداد های هوشمند و تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیره. این توکن قابلیت استیک شدن رو هم داره و به همین دلیل به امنیت شبکه کمک به سزایی می کنه

آوالانچ یک پلتفرم اجماع جدید با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری، یکپارچه سازی قرارداد های هوشمند و ایجاد امینت می باشد و به دنیال ایجاد یک اکو سیستم با بالاترین میزان مقیاس پذیری است. بلاک چین جدید و پیشرفته آوالانچ میتونه 4500 تراکنش را در عرض 1 ثانیه انجام بده و همچنین مدت زمان تایید تراکنش کمتر از 3 ثانیه هست.

ارز دیجیتال آوالانج هدف ها و ویژگی های مهمی در آینده داره و در حاضر هم خیلی از مشکلات وزه ارز دیجیتال رو حل کرده و میتونه برای ارز خوبی برای سرمایه گذاری باشه.

جمع بندی و کلام آخر

بازار ارزهای دیجیتال بسیار بزرگ بوده و نوسانات زیادی داره. و با گسترش کاربران و فناوری های این حوزه ارزهای جدیدی هم متولد میشن. البته همه ارزهای راه اندازی شده در این حوزه با ارزش نبوده و حتی ارز بعضی از این ارز ها به صفر هم میرسن. به طور خلاصه از بین این همه رمزارز، پیدا کردن ارز معتبر و آینده دار کمی شوار هست. ما در این مقاله 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری رو برای شما اماده کردیم تا با این ارزها آشنا بشین و با استراتژی خودتون اقدام به خرید کنید تا بتونید از سود های این بازار عقب نمونید. امیداریم که همیشه در سود باشین و از این بازار بهترین استفاده رو ببرین. یکی از سودبخش‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در تمام دنیا است. بازار کریپتوکارنسی یک بازار غیر متمرکز است که از رمز ارزهای مختلفی تشکیل می‌شود. این رمز ارزها بر خلاف پول‌ها و ارزهای ملی که توسط بانک‌ها مدیریت می‌شوند، مبتنی بر یک شبکه بلاکچین هستند. با توجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، این موضوع می‌تواند پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را کمی سخت و دشوار کند.

ارزهایی که بتوان از آن‌ها در معاملات اسکالپ یا روزانه سود قابل توجه‌ای به دست آورد، جزو رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند. یک نوسان گیر یا اسکالپر حرفه‌ای باید از نوسانات ارزها در طی روز استفاده کند تا به سود برسد، اما تعداد کمی از ارزها نوسانات خوبی را روزانه تجربه می‌کنند. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ارز دیجیتال برای خرید کوتاه مدت را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

آشنایی با انواع معاملات کوتاه مدت

در پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، اول باید موضع خود را مشخص کنید؛ معاملات روزانه انواع مختلفی دارند و شما باید سبک معاملاتی‌تان را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن، مناسب‌ترین ارزها را پیدا و با تزریق سرمایه به آن‌ها، سود به دست آورید. هر چه یک معامله کوتاه‌تر باشد، ریسک ورود به آن بیشتر است. در زیر به انواع روش‌های معاملاتی کوتاه مدت می‌پردازیم و توضیحاتی در موردشان خواهیم داد:

معاملات روزانه

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای کوتاه مدت، معاملات روزانه است. در این روش باید روندهای رمز ارزها را زیر نظر بگیرید و به صورت روزانه بازار کریپتو کارنسی را رصد کنید. بازار ارزهای دیجیتال در تمام ساعات روز فعال است و همین ریسک انجام معاملات روزانه را افزایش می‌دهد. ممکن است در ساعت خاصی از روز که خواب باشید، مشغول خوش‌گذرانی با دوستان‌تان باشید یا هر چیزی شبیه به این، نوسانی غیر قابل انتظار در رمز ارزی که سرمایه‌تان را به آن وارد کردید ایجاد شود و دارایی‌تان از بین برود. پس مهمترین اصل در معاملات روزانه رصد مداوم بازار است تا از نوسان‌های غیر قابل پیشبینی جلوگیری کنید.

معاملات اسکالپینگ

در معاملات اسکالپینگ معامله‌گر با تشخیص جهت حرکت رمز ارزها، معامله را روی آن‌ها باز و سپس با تغییر جهت نمودار ارز، معامله را تمام می‌کند. هر چند سودهای معاملات اسکالپینگ کم است اما معامله‌گر اسکالپر در طی روز معاملات مختلفی را انجام می‌دهد و سودی که از طریق آن‌ها به دست می‌آورد، زیاد و قابل توجه است.

مهمترین اصل برای رسیدن به سود در معاملات اسکالپینگ توانایی مدیریت زمان است. شما باید بتوانید مناسب‌ترین موقعیت در بازار را پیدا کنید و خیلی سریع وارد یک سهم شوید، همچنین باید مناسب‌ترین زمان برای خروج از سهم را هم بشناسید و از معامله خارج شوید تا سود تبدیل به ضرر نشود.

معاملات نوسان گیری

در روش نوسان‌گیری تریدر، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را شناسایی می‌کند، روند آن را تشخیص می‌دهد و همسو با روند می‌شود تا بتواند از نوسانات آن سود به دست آورد. ابزارهای تحلیل تکنیکال در معاملات نوسان‌گیری اهمیت زیادی دارند؛ شما باید به روش معاملات پرایس‌اکشن و همچنین انواع اندیکاتورها مثل RSI یا مسلط شوید تا بتوانید جهت یک ارز را به درستی تشخیص دهید و با تزریق سرمایه به آن، سود کنید.

قیمت در نمودار ارزهای دیجیتال رفتار مشخصی دارد و در هر بازه زمانی مشخص نیز این رفتار را تکرار می‌کند. نوسانگر حرفه‌ای با شناخت رفتار نمودار و تشخیص زمان مناسب، سرمایه خود را وارد ارز می‌کند تا به سود برسد.

مزیت‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت

مزیت‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست و چرا معامله‌گرهای بازار کریپتو، به جای تریدهای طولانی مدت، به تریدهای کوتاه مدت تمایل دارند؟ این موضوع چند دلیل دارد که در زیر به بررسی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • سرمایه گذاری بلند مدت را نمی‌توان به عنوان شغل اصلی در نظر گرفت اما کسانی که می‌خواهند معامله در بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان شغل اصلی‌شان انتخاب کنند، با معاملات کوتاه مدت می‌توانند این کار را انجام دهند.
  • انعطاف‌پذیری معاملات کوتاه مدت بالا است و شما می‌توانید در هر بازه زمانی که دوست داشتید بازار را رصد کنید و با شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، سود کسب کنید.
  • با تریدهای کوتاه مدت مهارت تریدر در معاملات بیشتر می‌شود و در بازار حرفه‌ای‌تر خواهد شد.
  • سود یا زیان در معاملات کوتاه مدت کم است، پس ریسک از بین رفتن سرمایه به صورت کامل در یک معامله کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
  • معامله‌گر کوتاه مدت می‌تواند سرمایه خود را زمانی که بازار شرایط نامناسبی دارد خارج کند و سپس دوباره در زمان مناسب وارد بازار شود تا ریسک از دست دادن سرمایه را کم کند.

چه کسانی می‌توانند سرمایه گذاری کوتاه مدت کنند؟

مهمترین ویژگی شخصیتی در معامله‌گرهای کوتاه مدت، توان پذیرش ریسک و تحمل استرس بالا است. اگر نمی‌توانید ریسک یک معامله را بپذیرید یا استرس آن را تحمل کنید، شما فرد مناسبی برای معاملات پر از ریسک کوتاه مدت نیستید. همچنین توانایی کنترل هیجان جزو مهمترین ویژگی‌های شخصیتی معامله‌گران کوتاه مدت است. آن‌ها باید بتوانند بر اساس تحلیل خود پیش بروند.

معاملات کوتاه مدت فقط مخصوص حرفه‌ای‌های بازار کریپتوکارنسی است؛ پس اگر حس می‌کنید هنوز دانش و مهارت کافی برای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت ندارید، بهتر است با شرکت در کلاس‌های آموزشی، مهارت‌تان را افزایش دهید و سپس وارد بازار کریپتوکارنسی شوید. این بازار همیشه فرصت‌های خوبی را در اختیار سرمایه گذارها می‌گذارد، پس نگران از دست دادن فرصت‌ها نباشید و بیشتر روی افزایش آگاهی‌تان در مورد این بازار تمرکز کنید.

در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت اثر زیادی ندارد، پس اگر می‌خواهید به یک معامله‌گر روزانه، اسکالپر یا نوسان‌گیر تبدیل شوید، بیشتر روی افزایش توانایی‌ها در تحلیل تکنیکال تمرکز کنید. شما باید یک روش معاملاتی خاص هم برای خود انتخاب کنید که کمترین درصد اشتباه را دارد و بر اساس آن در بازار وارد معاملات رمز ارزها مختلف شوید.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

کوچکترین ریسک در معاملات کوتاه مدت می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را برایتان به همراه بیاورد. ارزهایی که برای معاملات کوتاه مدت مناسب هستد، روند پایداری ندارند و در طی روز با نوسان‌های مختلف، ممکن است سود زیادی به معامله‌گر بدهند یا کاملا برعکس باعث شوند که تمام دارایی‌ تریدر از بین برود.

با وجود ریسک زیادی که این نوع از سرمایه گذاری‌ها دارند، باز هم عده زیادی آن را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنند. معامله‌گرهای زیادی هستند که روزانه با رصد بازار، ارزهایی با موقعیت رشد مناسب در مدت زمان کم را پیدا و با سرمایه گذاری در آنها، به درآمد قابل توجهی می‌رسند. آن‌ها سعی می‌کنند برای معاملات خود از استفاده کنند زیرا امکان بازگشت سرمایه بالاتر در کوتاه مدت وجود دارد.

رمزارزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب باشد، اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

شیبا اینو طی یک بازه زمانی خاص و کوتاه، سود زیادی برای معامله‌گرها ایجاد کرد، به همین دلیل آن را به عنوان اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت معرفی می‌کنیم. این ارز یک یا “Meme coin” است. رشدهایی که این ارز داشت کمی عجیب به نظر می‌رسیدند چون شیبا پشتوانه مطمئن و خوبی نداشت. هر چند حالا دیگر مثل گذشته نمودار میم‌کوین‌ها هیجانی نیست اما با این حال هنوز هم می‌توان از شیبا اینو انتظار داشت که در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، رشد قابل توجهی داشته باشد.

این ارز در سال ۲۰۲۰ توسط گروهی به نام ریوشی به صورت غیر متمرکز وارد بازار کریپتوکارنسی شد. در زمان نگارش این مقاله(۲۹می۲۰۲۳) شیبا اینو جایگاه ۱۵ وب سایت را به خود اختصاص می‌دهد.

پولکادات یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت محبوب است که مورد توجه بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. در واقع پروژه پولکادات به این دلیل راه‌اندازی شد تا سرعت و هزینه هر تراکنش در بازار کمتر شود، این پروژه با ایجاد شبکه‌ای ارتباطی بین ارزهای دیجیتال مختلف این کار را انجام داد. این ویژگی پروژه پولکادات روی نمودار تاثیر مثبتی گذاشت و باعث شد تا رشدهای خوبی را تجربه کند. همین حالا هم این ارز نوسانات خوبی را تجربه می‌کند و فرصت‌های مناسبی در اختیار معامله‌گرهای کوتاه مدت می‌گذارد.

هم‌اکنون می‌توان ارز دیجیتال پولکادات را با نماد (DOT) در بازار کریپتوکارنسی معامله کرد. این ارز در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۱۳ وب سایت کوین مارکت کپ است.

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin)

شاید دوج‌کوین در زمان راه‌اندازی فقط یک شوخی بود اما حالا مورد توجه عده زیادی از معامله‌گرهای کوتاه مدت قرار دارد. این ارز توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر راه‌اندازی شد. سازندگان این ارز آن را با هدف مسخره کردن بازار کریپتوکارنسی توسعه دادند اما حالا یکی از مهمترین میم‌کوین‌های بازار به شمار می‌رود. ایلان ماسک از دوج‌کوین حمایت‌های زیادی کرد و همین مسئله باعث رشد قیمت خوب آن شد. این فرصتی بود برای سرمایه گذارهای کوتاه مدت تا با تحلیل فاندامنتالی از این ارز سود خوبی به دست بیاورند.

دوج‌کوین هنوز هم فرصت رشد خوب و مناسبی دارد و به همین دلیل یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود، برای همین باید همواره نمودار و اخباری که از این ارز منتشر می‌شود را رصد کنید تا در فرصت مناسب و با تزریق سرمایه به آن، بتوانید سود خوبی به دست آورید. نماد دوج‌کوین (DOGE) است و در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۸ بازار قرار دارد.

چین لینک به دلیل نوساناتی که در قیمت دارد یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. چین لینک در زمان نگارش این مقاله رتبه ۱۹ را در لیست ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی دارد. ارز دیجیتال چین‌لینک فقط در مدت ۱ سال توانست سرمایه معامله‌گرها را دو برابر کند، یعنی افزایش قیمت صد درصدی را تجربه کرد. این پروژه امکان تعامل با دیگر بلاکچین‌ها را هم دارد و با تجربه همکاری با بیشتر از ۱۵۰ شرکت مختلف، یک ارز دیجیتال خوب و مناسب برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود.

کاردانو و همچنین کوتاه مدت است. بسیاری از فعالان بازار به آینده این ارز امیدوار هستند و رشد خوبی را برای آن تصور می‌کنند. این ارز دیجیتال نوسان‌های خوبی هم دارد و معامله‌گرهای کوتاه مدت را هم از سودهای عالی خود بی‌نصیب نمی‌گذارد. رتبه کاردانو در وب سایت کوین مارکت کپ هم اکنون ۷ است.

در شبکه کاردانو قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند و از آن‌جا که هزینه کارمزدها در این شبکه کم و سرعت انجام هر تراکنش زیاد است، مورد توجه بسیاری از فعالان بازار قرار گرفته است.

یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود. از این ارز به دلیل کارمزد بسیار کم و استفاده آسان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای کریپتو کارنسی یاد می‌شود.شبکه استلار همتا به همتا و غیر متمرکز است. مهم‌ترین هدف این پروژه ارائه‌ی خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه با سرعتی بالا به کاربران است.

بسیاری از معامله‌گران کوتاه مدت به نمودار قیمت آن توجه دارند تا در زمان مناسب بتوانند با انجام معامله روی آن، سود خوبی را از آن خود کنند. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۲۶ بازار قرار داد. شما می‌توانید ارز استلار را با نماد (XLM) در صرافی‌های معتبر پیدا و معامله کنید.

ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin)

ارز دیجیتال لایت‌کوین با نماد (LTC) در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. خالق لایت‌کوین چارلی لی است که آن را با هدف انجام کارهای روزمره راه‌اندازی کرد. این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز کار می‌کند و اجازه دخالت و کنترل به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف را نمی‌دهد. لایت‌کوین در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۱۲ بازار قرار دارد.

هزینه تراکنش‌ها به وسیله لایت‌کوین بسیار پایین است و در بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا معامله می‌شود. این ارز با هدف کاهش زمان تایید بلاک ها به ۲.۵ دقیقه، طراحی شده است. لایت‌کوین یک ارز پرطرفدار است که از آن به عنوان یکی از اولین فورک‌های بیت کوین یاد می‌کنند. نوآوری‌های زیادی در لایت‌کوین ایجاد شد که به محبوبیت این ارز کمک زیادی کرد.

آینده این رمزارز توسط فعالان حوزه ارزهای دیجیتال روشن است. هر چند این رمزارز در زمان نگارش این مقاله جایگاه ۴۵ را در وب‌سایت کوین مارکت کپ دارد اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک رتبه خود را بهبود ببخشد. این رمزارز به دلیل داشتن نوسانات زیاد یکی ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است و در بسیاری از صرافی‌های معتبر جهان هم لیست شده است.

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)

حتی معامله‌گرهای مبتدی که هیچ علمی از بازار کریپتوکارنسی ندارند هم با ارز دیجیتال اتریوم که یکی از محبوب‌ترین ارزهای بازار کریپتوکارنسی است و از سال ۲۰۱۵ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، آشنا هستند. این ارز جایگاه ۲ را در بازار کریپتوکارنسی دارد. اتریوم جدای از اینکه یک ارز مناسب برای معامله‌گرهای طولانی مدت است، سودهای خوبی را هم در زمانی کم برای معامله‌گرهای کوتاه مدت به ارمغان می‌آورد. نماد این ارز در بازار کریپتوکارنسی (ETH) است.

اتریوم یک گزینه ترغیب‌کننده است تا معامله‌گر بتواند از آن به صورت کوتاه مدت سود کسب کند. البته نباید از توجه به این مورد هم چشم‌پوشی کرد که اتریوم برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هم یک گزینه مناسب است.

ارز دیجیتال اومیسه‌گو (OmiseGo)

یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت که می‌تواند سودهای خوب و شیرینی را برای معامله‌گرها به ارمغان بیاورد، اومیسه گو است. اومیسه گو یک بلاکچین برای تبدیل انواع ارزهای دیجیتال است و با نماد (OMG) در بازار عرضه می‌شود و در وب‌سایت کوین مارکت کپ جایگاه ۱۹۶ را دارد.

هرچند این رمزارز ممکن است چندان شناخته شده نباشد اما حتی برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت هم گزینه خوبی است چون خبر فاندامنتالی خوبی از آن به گوش می‌رسد. از طرف دیگر این رمزارز اهداف بلندپروازانه‌ای دارد که جامعه کاربری خود را بسیار امیدوار کرده است و می‌توان گفت گام‌های ارزشمندی هم تا به امروز برای رسیدن به آن‌ها برداشته است.

ارز دیجیتال آنتولوژی (Ontology)

پلتفرم آنتولوژی به جای یک بلاکچین، شبکه‌ای از بلاکچین‌ها است. هدف آنتولوژی کمک به مهاجرت پلتفرم‌های تجاری خصوصی به مدل لجر توزیع شده بدون به خطر انداختن آنان است. Ontology توسط شرکت آنچین راه‌اندازی شد که یک شرکت نسبتا معروف چینی است. ارز دیجیتال این پلتفرم با نماد (ONT) عرضه شده است و در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۱۴۴ کوین مارکت کپ قرار دارد.

آینده آنتولوژی از نظر متخصصان روشن است و برای آن ریزش قیمتی شدیدی را پیش‌بینی نمی‌کنند. هرچند نباید فراموش کرد که بازار کریپتو بسیار پرنوسان است و گاهی حتی یک خبر می‌تواند ثبات آن را بهم بزند.

ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix)

نکات مهم در خرید ارز دیجیتال برای معاملات کوتاه مدت

کافی است به چند نکته مهمی که در ادامه مطرح می‌کنیم در خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت دقت شود تا بیشتر سود و کمترین میزان ضرر را در بازار از آن خود کنید.

در ساعات مناسبی از روز معامله کنید

در ساعاتی از روز معامله کنید که امکان رصد مداوم بازار را دارید. در روزهایی که قرار است از اینترنت و رایانه یا موبایل خود دور باشید، معاملات کوتاه مدت انجام ندهید چرا که ممکن است از بازار غافل بمانید و ضرر کنید. در زمان‌هایی که می‌خواهید بخوابید هم از انجام معاملات کوتاه مدت صرف نظر کنید؛ مگر اینکه تحلیل‌تان قدرتمند باشد و مطمئن باشید که جهت بازار بر اساس پیش‌بینی شما خواهد بود.

از تحلیل فروشان خرید نکنید

بعضی از کانال‌های تلگرامی یا وب‌سایت‌های مختلف در ازای تحلیل‌ بازار کریپتوکارنسی مبلغی را از کاربران خود دریافت می‌کنند. شاید سودی که از طریق این تحلیل‌ها به دست می‌آورید زیاد باشد اما به علم و دانش شما کمکی نمی‌کند. شما باید خودتان به بازار مسلط شوید و با دانش و مهارتی که به دست می‌آورید، تحلیل‌های قدرتمندی انجام دهید و بتوانید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را پیدا کنید. پس هزینه‌ای که قرار است صرف خرید تحلیل از این افراد کنید را برای آموزش کنار بگذارید و مطمئن باشید که نتیجه‌ای بهتر و بزرگتر برایتان به ارمغان می‌آورد.

بازار را به صورت گروهی تحلیل کنید

جهت پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌توانید به صورت گروهی با تریدرهای حرفه‌ای همکاری کنید. قطعا شما امکان رصد کامل ارزهای بازار را ندارید چون تعداد بالایی دارند. ممکن است شما ارزی را تحلیل کنید که در موقعیت مناسبی برای ورود نیست ولی در همان لحظه، ارزی دیگر فرصتی برای ورود در اختیارتان می‌گذارد. اگر به صورت فردی تحلیل انجام دهید از این فرصت جا می‌مانید؛ اما اگر به صورت گروهی تحلیل بازار را انجام دهید، هر یک از تریدرها تعدادی از ارزهای مستعد رشد را بررسی می‌کند و با این کار بسیاری از فرصت‌های بازار را از دست نخواهید داد.

از افراد با تجربه کمک بگیرید

اگر هنوز در اول راه تحلیل کوتاه مدت ارزهای دیجیتال هستید، از افراد با تجربه و حرفه‌ای که مدت زیادی در بازار فعالیت داشتند، کمک بگیرید. این افراد از نظر ذهنی به شما در حل مشکلات‌ کمک خواهند کرد تا خیلی زود به مهارت و دانش کافی برای انجام معاملات به صورت فردی دست پیدا کنید. پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یک انتخاب مهم است که باید جدی گرفته شود و در صورت نیاز مشاوره دریافت کنید.

به ارزهایی با تحلیل فاندامنتالی خوب وارد شوید

هر چند مهمترین تحلیل برای معامله‌گرهای کوتاه مدت تحلیل تکنیکال است اما اگر بتوانید ارز مورد نظر را از لحاظ تحلیل بنیادی و فاندامنتالی هم بررسی کنید، اطمینان‌تان برای ورود به آن بیشتر می‌شود. یک تریدر حرفه‌ای همواره باید به دنبال دلایل بیشتری برای ورود به یک سهم باشد و تحلیل فاندامنتالی دلایلی قدرتمند برای انجام این کار به شما می‌دهد.

چه ارزی بخریم سود کنیم؟

در این مطلب نکاتی که باید برای ورود به معاملات کوتاه مدت بدانید را بررسی و شما را با انواع این معاملات آشنا کردیم. همچنین رمز ارزهای مختلفی را هم به شما معرفی کردیم که خریداران آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف سود بسیار زیادی کرده‌اند.

در پاسخ به این سوال که چه ارزی بخریم که سود کنیم باید بگوییم شما باید مهارت و دانش خود را در تحلیل بازار افزایش دهید. مهمترین مهارتی که شما برای شناخت یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به آن نیاز دارید، تحلیل تکنیکال است. اگر بتوانید مهارت خود را در تحلیل تکنیکال بالا ببرید و روش معاملاتی خودتان را ایجاد و از آن برای معاملات مختلف استفاده کنید، بدون شک بسیاری از فرصت‌های رشد بازار را از آن خود خواهید کرد. شما تجربه معامله ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را دارید؟

ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را چگونه پیدا کنیم؟

شما باید به ابزارهای تحلیل بازار کریپتوکارنسی آشنا باشید. زیرا اگر نتوانید روند یک رمزارز را در آینده پیش‌بینی کنید در معاملات خود دچار خطا خواهید شد. بهترین ابزار برای تحلیل کوتاه مدت، تحلیل تکنیکال است.

آیا سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در ارز دیجیتال سودآور است؟

توجه داشته باشید سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نسبت به سرمایه‌گذاری بلند مدت ریسک بیشتری دارد. زیرا تعداد معاملات بیشتر است و تنها در صورتی که تخصص کافی داشته باشید سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌تواند برای شما سودآور باشد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کدام است؟

در حال حاضر رمزارزهای زیادی وجود دارند که می‌توانند برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب باشند. برخی از آن‌ها عبارت است از: اتریوم، استلار، لایت کوین، کاردانو، الگوراند، آوه و …

آیا سرمایه گذاری کوتاه مدت روی ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی خوب است؟

استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت نیاز به این دارد که تریدر از سرعت کافی در تصمیم‌گیری برخوردار باشد. از آنجایی که افراد مبتدی از تجربه کافی در معاملات برخوردار نیستند، ممکن است اشتباه کنند. افراد مبتدی می‌توانند از برخی روش‌های معاملاتی مانند کپی تریدینگ برای کسب سود از سرمایه‌گذاری کوتاه مدت استفاده کنند.

اخبار فارکس ارزنو تاثیری زیادی روی فراز و نشیب‌های این بازار می‌گذارند. اگر فعال یا سرمایه گذار ارزهای دیجیتال هستید حتما پیگیر اخبار باشید

دکمه بازگشت به بالا