برترین های کسب و کار

استیل بگیر خوبه یا نگیر؟

استیل بگیر خوبه یا نگیر؟

تفاوت ورق استیل بگیر با نگیر در ترکیب شیمیایی آنهاست. به عبارت دیگر صفحات استنلس استیل از همان دسته از انواع فولاد ضد زنگ هستند اما به دلیل وجود عنصر خاصی در ترکیب شیمیایی آنها یکی مغناطیسی و دیگری غیر مغناطیسی است. آن را بگیرید و آن را نگیرید ورق فولادی اصطلاحی است که به خواص مغناطیسی فولاد ضد زنگ اشاره دارد. ورق فولادی ریزساختار آستنیتی غیرمقاوم بوده و در سری 300 قرار دارند. با مهفا همراه باشید.

1- فرق استیل بگیر خوبه یا نگیر چیست؟

فولاد ضد زنگ دارای خواص مغناطیسی است و جذب آهنربا می شود، در حالی که فولاد ضد زنگ غیر مغناطیسی است

2- استیل بگیر بهتر است یا نگیر؟

فولاد ضد زنگ خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی بهتری نسبت به فولاد ضد زنگ دارد و فولاد ضد زنگ نیز از نظر خواص مغناطیسی و قیمت کمی کمتر از فولاد ضد زنگ بهتر است.

ورق فولادی چیست؟

ورق فولادی ضد زنگ فریت ورق فولادی نامیده می شود. این نوع صفحات به دلیل ریزساختار آهن حاوی فریت با ساختار BCC و عناصری مانند کربن و کروم، آهنرباها را جذب می‌کنند و به همین دلیل به نام نگهدارنده آهن می‌گویند. عدم وجود نیکل یا بسیار کم در ترکیب این نوع فولادها باعث پایداری فاز فریت می شود که مغناطیسی است. گریدهای فولادی 410، 420 و 430 از مهمترین گریدهای فولادی هستند.

ورق فولادی ضد زنگ چیست؟

ورق های فولادی زنگ نزن آستنیتی به دلیل ریزساختار آستنیتی و وجود نیکل بیشتر در ترکیب شیمیایی خود، خاصیت مغناطیسی ندارند و جذب آهنربا نمی شوند. به این نوع فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ می گویند. ورق های فولادی ضد زنگ دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی هستند و گریدهای 304 و 316 پرمصرف ترین گریدهای فولاد ضد زنگ در صنایع مختلف هستند.

انواع لباس های فلزی را بگیرید و نبرید

ورق استنلس استیل به 6 گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

1. ورق فولادی 304 (و 304 لیتر).

2. ورق فولادی 316 (و 316L).

3. 321 برگ استیل

4. ورق فولادی 309S

5. دستگاه کاغذ 310S

6. ورق فولادی 4841

ورق های فلزی نیز به این سه دسته تقسیم می شوند که در مقاله زیر بیشتر بدانیم و کاربرد آنها را بررسی کنیم.

1. ورق استیل 430

2. ورق استیل 410

3. ورق استیل 420

قیمت ورق استیل بگیر نسبت به رقیب خود ورق استیل نگیر ارزانتر است. این انواع ورق های ذکر شده در بالا با توجه به مشخصات خود در صنایع مختلفی مانند ساخت برخی از قطعات خودرو، ظروف غذاخوری فلزی، سکوهای نفتی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

استیل بگیر خوبه یا نگیر؟
استیل بگیر خوبه یا نگیر؟

تفاوت فولاد و غیر فولادی بر اساس درصد مواد استفاده شده در آنها مشخص می شود. میزان کروم مصرفی در ورق های نچسب در مقایسه با ورق های نچسب بیشتر است. ورق فولادی ضد زنگ حاوی فلز نیکل است که باعث خاصیت غیر مغناطیسی ورق فولادی می شود. قابلیت نگه داشتن و عدم نگه داشتن بستگی به خواص مغناطیسی این فولادها دارد. ورق های فولادی ضد زنگ غیر مغناطیسی هستند و جذب آهنربا نمی شوند. در نهایت آگاهی و شناخت کامل از انواع ورق های فولادی از مهمترین دلایل انتخاب صنعتگران بوده و کار آنها را در صنایع مختلف آسان و همچنین موثر می سازد. این قطعا امنیت بالاتر و کاهش هزینه را برای همه به همراه خواهد داشت.

خلاصه و نتیجه گیری

تفاوت بین فولاد ضد زنگ و فولاد از ریزساختار ناشی می شود که به دلیل وجود کروم و نیکل مختلف است. وجود نیکل فاز آستنیت را تثبیت می کند و فولاد آستنیتی یا فولاد ضد زنگ را تشکیل می دهد. فولاد بگیر نیز دارای ریزساختار آستنیتی است، بنابراین جذب آهنربا می شود و به این نام معروف است. ورق های فولادی از نظر خواص، کاربرد و قیمت با سایرین متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا