نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی چگونه است ؟
چطور پیامک تبلیغاتی بفرستیم؟(آموزش گام به گام)
پیامک انبوه تبلیغاتی پیامی است که توسط یک برند به منظور جلب توجه مشتریان و آگاه نمودن آنها از محصولات جدید، تخفیف ها و پیشنهادات ارسال می شود. بازاریاب ها برای افزایش مشارکت مشتری و فروش هر چه بیشتر، کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کنند. سامانه پیامکی آموت این امکان را به شما امکان می دهد لیست مشتریان خود را یکجا هنگام خرید پنل اس ام اس خود بارگذاری کنید، ارسال پیام کوتاه را به صورت خودکار انجام دهید و پیام ها را برای عملکرد بهتر شخصی سازی کنید.
چطور پیامک تبلیغاتی بفرستیم؟
شرکت ها می توانند پیامک تبلیغاتی را فقط برای مشتریانی ارسال کنند که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نکرده اند، البته راهکارهایی برای ارسال پیامک به بلک لیست مخابراتی وجود دارد که می توانید در اینجا مطالعه نمایید. چنانچه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای به درستی انجام شود، این نوع پیامک ها می تواند به یک برند کمک کند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و بدین ترتیب به فروش بیشتری برسد. لازم به ذکر است با استفاده از یک پنل اس ام اس قابل اعتماد همچون آموت برای ارسال پیامک تبلیغاتی، به دست آوردن این مزایا بسیار آسان است.
تفاوت بین پیامک های مبادله ای و تبلیغاتی چیست؟
پیامک های مبادله ای(transactional)، پیامک هایی هستند که برای ارسال سفارش و هشدارهای رزرو و پیام های اطلاع رسانی بابت مشتریان ثبت شده استفاده می شوند. این پیام ها برای اهداف بازاریابی نیستند و بدون در نظر گرفتن وضعیت گیرنده مسدود بودن مخاطبان، به کلیه گیرندگان ارسال می شوند. پیامک تبلیغاتی برای ارسال پیام های بازاریابی و فروش استفاده می شود. آنها فقط به شماره هایی ارسال می شوند که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نکرده اند(البته راهکاری برای ارسال به گیرنده مسدودها نیز وجود دارد که می توانید در اینجا مطالعه نمایید). پیامک تبلیغاتی باید بین ساعت 8 صبح و 11 شب ارسال شود.
چطور اس ام اس تبلیغاتی بنویسیم؟
بازاریاب ها برای بهبود اس ام اس تبلیغاتی خود مجبورند متون جذابی را بنویسند. در ادامه، به معرفی نکاتی می پردازیم که برای ایجاد یک پیام متنی جذاب و قانع کننده از نظر مشتری مورد نیاز است.
شخصی سازی پیام و هدف
شخصی سازی پیام شما روشی مطمئن برای خلق اس ام اس تبلیغاتی ایده آل است. کسب و کارها باید با در نظر گرفتن جمعیت شناسی مخاطبان خود(به عنوان مثال سن، جنسیت، شغل و موارد دیگر) پیام ها را تهیه کنند. همچنین، تدوین پیام هایی که در آن معیارهای مختلف بازاریابی نقش دارد، بسیار مهم است. از این طریق، یک شرکت می تواند پیام های هدفمندی ارسال کند که برای گیرندگان بیشتر جذاب است.
حرفه ای باشید
در هنگام برقراری ارتباط با مشتری از طریق پیامک تبلیغاتی، استفاده از زبان عامیانه، اختصارات و شکلک ها پیشنهاد نمی شود. جدای از آن، در اینجا چند نکته دیگر برای ایجاد پیام های جذاب ضمن حفظ اصل حرفه ای گری آورده شده است:
1. عاری از احساسات و عواطف انسانی نباشید انگار که با روبات صحبت می کنید.
2. از زبانی استفاده کنید که با هویت و سبک برند سازگار باشد.
3. فقط در صورتی از شکلک استفاده کنید که ارزش معناداری به پیام اضافه کند.
4. هرگز از حروف به شکل بزرگ استفاده نکنید.
5. از استفاده بیش از حد از علامت سؤال یا تعجب خودداری کنید.
6. در صورت لزوم از یک علامت تعجب و سؤال استفاده کنید.
دقیق باشید
بازاریاب ها باید اطمینان حاصل کنند که پیامک تبلیغاتی مورد نظر پیام مطلوب خود را به سهولت منتقل می کند. به عنوان مثال، اگر یک برند تجاری تبلیغاتی را انجام می دهد، باید در اس ام اس تبلیغاتی ارسالی تاریخ و زمان شروع و پایان فروش را دقیق ذکر کند. علاوه بر این، بازاریاب ها باید اطمینان حاصل کنند که چه کالاهایی برای فروش هستند. صرفاً با بیان اینکه “از تخفیفات استفاده کنید” می تواند کاملاً گمراه کننده باشد. در عوض ، می توانید بگویید “از 15٪ تخفیف برای تمام کفش های کودک لذت ببرید.” نکته اصلی در اینجا: هرچه اطلاعات خاص تر باشد، بهتر است.
متن پیامک تا حد ممکن کوتاه باشد
هنگام نوشتن پیامک تبلیغاتی، بهتر است متن پیامک تا حد ممکن کوتاه باشد تا سریعاً به نکته اصلی برسید. بازاریاب ها باید اطمینان حاصل کنند که پیام خود را در 160 کاراکتر مجاز برای یک صفحه پیامک ارسال می کنند. دستیابی به این امر می تواند بسیار دشوار باشد، بنابراین در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد:
پیام اصلی مورد نظر برای ارائه را مشخص کنید. آیا آن یک وعده غذایی رایگان، یادآوری قرار ملاقات یا دعوت نامه است؟
نکات جانبی که می خواهید محقق شود را تعیین کنید. اگر می خواهید مشتری درباره خدمات یا کالایی که ارائه می دهید اطلاعات بیشتری کسب کند، به جای تلاش برای توضیح دقیق آن، از طریق لینک url او را به وبسایت خود ارجاع دهید.
دکمه دعوت به عمل(call-to-action) را درج کنید
نوشتن یک متن پیامکی عالی به تنهایی رمز موفقیت شما نیست. تزریق CTA در متن، مشتری را قادر می سازد از فرصتی که ارائه شده است استفاده کند. عدم وجود یک CTA قانع کننده می تواند منجر به نرخ کلیک و تبدیل کم شود. اطمینان حاصل کنید که دکمه CTA شما چشم نواز و واضح است. حالا که می دانید چگونه می توانید یک پیامک تبلیغاتی بنویسید وقت آن است گام بعدی را برداریم!
نحوه راه اندازی یک کمپین ارسال پیامک تبلیغاتی
راه اندازی یک کمپین ارسال پیامک تبلیغاتی در آموت یک فرایند ساده 4 مرحله ای است.
1. برای ثبت نام سامانه پیامکی آموت نیاز است بر روی دکمه “ورود-عضویت” بالای صفحه کلیک کنید. سپس وارد تب “ثبت نام” شوید و روی دکمه “ثبت نام کاربر جدید” کلیک کنید. در ادامه صفحه خرید پنل اس م اس برای شما باز می شود که در آن 4 پلن وجود دارد. پس انتخاب پلن مورد نظر و فشردن دکمه ثبت نام نیاز است اطلاعات اولیه شامل نام و شماره موبایل را تکمیل کرده و دکمه ثبت نام را کیلک کنید. سپس وارد درگاه پرداخت می شوید، پس از پرداخت به صورت خودکار وارد صفحه تکمیل اطلاعات ثبت نامی می شوید و ثبت نام خود را کامل می کنید و پنل در اختیار شما قرار می گیرد.
2. متناسب با بودجه و نیاز خود سامانه ارسال پیامک انبوه مورد نظر را انتخاب کنید. هنگام خرید پنل اس ام اس به نیازهای خود توجه کنید، چنانچه قصد ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با تعداد بالا را دارید منطقی است از پنل بزرگتر و حرفه ای تر استفاده کنید(سامانه حرفه ای یا فوق حرفه ای آموت). با اتخاذ این رویکرد تعرفه ارسال شما کمتر شده و در نتیجه در قیمت پنل پیامک شما صرفه جویی شگرفی صورت می پذیرد.
3. سپس وارد پنل کاربری خود شوید. کمپن تبلیغاتی پیام کوتاه خود را ایجاد کنید. سپس مخاطبین را بارگذاری کنید و با استفاده از قابلیت هایی همچون ارسال منطقه ای، کدپستی، مشاغل، BTS، پیام صوتی. و همچنین وب سرویس ویژه برنامه نویسان و ارسال به بلک لیست ارسال پیامک انبوه انجام دهید [پیامک انبوه چیست].
4. لازم به ذکر است پنل اس ام اس آموت یک ارتباط دو سویه بین شما و مشتریانتان برقرار می کند . به این صورت که شما میتوانید علاوه بر فرستادن ، دریافت پیامک هم داشته باشید . اینگونه که با سوال ، نظر سنجی ، مسابقه نظرات و بازخوردهای مخاطبانتان را دریافت کنید و به این صورت تعامل شکل گرفته میان شما و مشتری به پیشرفت هر چه بهتر آن محصول یا کسب و کار و خدمات کمک خواهد کرد.
نمونه متن های پیامک تبلیغاتی
در اینجا نمونه های بسیار خوبی از پیام های تبلیغاتی ارسال شده توسط مشاغل مختلف ارائه شده است. برای دریافت موارد بیشتر بر روی نمونه متن پیامک تبلیغاتی کلیک نمایید.
نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای خرده فروشی(تخفیف های فصلی)
بیشتر از 20 درصد تخفیف برای آیتم های تابستانی بگیرید. فقط برای چند روز. در فروشگاه و یا وبسایتمان www.sitename.com.
نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای خرده فروشی(تخفیف های روزانه)
شانس خودتو برای گرفتن حداکثر 20 درصد تخفیف برای همه مجموعه ها از دست نده. فقط همین هفته . محصولات ما را در وبسایتمان چک کن www.sitename.com.
الگو های پیام کوتاه تبلیغاتی برای رستوران ها(دسر به صورت رایگان)
برای دو نفر شام بخر و هر چهارشنبه یه دسر رایگان دریافت کن. تنها در “نام رستوران”. رزرو خودتان را از طریق سایت www.sitename.com انجام دهید .
نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای هتل ها(وفاداری مشتری)
سلام “نام” مدت زمان طولانی است که ما شما را در هتلمان ندیدیم. آفر ویژه ای برای شما داریم . تا آخر ماه یک شب را در هتل ما بمانید و دومین شب را به صورت رایگان دریافت کنید .
الگو اس ام اس تبلیغاتی برای آژانس های مسافرتی(تخفیف های هفتگی)
روز خوش “نام”، ما مقصد های جدیدی را برای شما پیدا کردیم. در طول این هفته یک سفر انجام دهید و 20٪ تخفیف از سایت www.sitename.com داشته باشید.
خب تا اینجا با فوت و فن های ارسال اس ام اس تبلیغاتی آشنا شدید و یاد گرفتید چطور ارسال پیامک تبلیغاتی انجام دهید، در ادامه اگر قصد دارید برای تعداد زیادی از مخاطبانتان اس ام اس انبوه تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی ارسال کنید، کافیست با خرید پنل اس ام اس آموت و فعال کردن هر یک از پنل های مورد نظر به راحتی ارسال پیامک انجام دهید.