فروش تخم مرغ بالای ۹۰ هزار تومان تخلف است

فروش تخم مرغ بالای ۹۰ هزار تومان تخلف است

رئیس هیات مدیره فدراسیون مرکزی مرغداران گفت: فروش تخم مرغ بیش از 90 هزار تومان تخلف فعلی است زیرا هنوز قیمت تخم مرغ در مرغداری ها گران نشده است.

حمید کاشانی در گفت وگو با شبکه، با بیان اینکه قیمت تخم مرغ هنوز تغییر نکرده است، گفت: در اردیبهشت ماه، دولت قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ مزرعه مرغ را 35500 تن اعلام کرد. مسئولان قول داده بودند در شهریور ماه قیمت اول را اصلاح کنند و قیمت واقعی را اعلام کنند.

وی گفت: متأسفانه دولت هنوز به وعده خود عمل نکرده است که البته پیگیر این موضوع هستیم. علاوه بر این نهاده های مورد نظر مرغداران نیز تحویل نشده و مشوق های صادراتی نیز ارائه نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران شهرستان میهن افزود: در یک مرغداری یک کیلوگرم تخم مرغ 35000 و یک تخم مرغ 50000 Tots در ترکیه قیمت دارد و اگر درآمد حاصل شود با بخش خصوصی رقابت می کند.

او توضیح داد: قیمتی که به دولت پیشنهاد می کنیم، هر کیلوگرم تخم مرغ مرغداری 48 هزار تومان است.

با توجه به پاسخ کاسانی چرا با وجود ثابت ماندن قیمت هر 30 عدد تخم مرغ مصرفی به بیش از 90 هزار توت و در برخی مناطق به 100 هزار توت رسید؟ وی گفت: تخم مرغ در میدان میوه و تره بار کمتر از 80 هزار تومان و در فروشگاه های زنجیره ای حدود 80 هزار تومان است. اگرچه ممکن است در برخی فروشگاه ها بالای 90 هزار تومان باشد، اما قیمت مناسب هر تخم مرغ 90 تا 95 هزار تومان است، اما در مرغداری ها به دلیل اینکه هنوز قیمت تخم مرغ گران نشده است، فروش تخم مرغ بالای 90 هزار تومان خلاف قانون فعلی است. .

وی در پایان گفت: امسال هیچ مشکلی برای تولید وجود ندارد، تولید بسیار خوب و منظم است. روزانه 3500 تن تخم مرغ تولید می شود و ما حدود 3200 تا 3300 تن تخم مرغ مصرف می کنیم. یعنی حدود 100 هزار تن تخم مرغ مازاد در کشور ما وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا