اقتصادی

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که تجارت بین ایران و اوراسیا تا قبل از پایان سال جاری لغو می شود.

به گزارش شبکه، معاون دبیرکل سازمان تجارت و توسعه ایران در دیدار با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو بر تاکید دولت سیزدهم بر تسریع در انعقاد توافقنامه تجارت آزاد (FTA) با منطقه اوراسیا و انجام مذاکرات فشرده تاکید کرد. .

علیرضا پیمان پاک گفت: در این دیدار بر تسریع همه جانبه مذاکرات تاکید شد. ما به یک گروه کاری برای تسریع در نهایی کردن لیست موارد نیاز داریم.”

در این توافقنامه آمده است: «دو طرف تاکید کردند که تجارت اوراسیا باید قبل از پایان سال 2022 موافقت کشورهای عضو را برای انعقاد FTA جلب کند و بر ضرورت احیای دو کره تاکید کردند. به نمایندگی از ایران، کارگروه مشترکی بین ائتلاف اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شد تا مقیاس و زیرساخت های لازم برای احیای جدی کریدور شمال-جنوب را فراهم کند و اقدامات لازم را انجام دهد. توجه

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب هزینه و زمان حمل کالا از اوراسیا به هند و کشورهای حوزه خلیج فارس را نزدیک به 30 درصد کاهش می‌دهد و بستر خوبی را فراهم می‌کند. برای کمک به ایران برای بهره مندی از میلیاردها دلار.» درآمد ترانزیت فراهم شده است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی بین دولتی متشکل از بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

این سازمان مجدداً اعلام کرد که سیاست های خالص سازی محصولات را با کشورهای همسایه به مرکزیت پاکستان ترویج خواهد کرد.

با پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان تجارت و توسعه ایران، بر اساس قوانین و مقررات جدید وزارت بازرگانی پاکستان، مبادلات تجاری رسمی با ایران اکنون به مکانیزم تهاتر تبدیل شده است.

با توجه به اهمیت استفاده از چارچوب خلوص به عنوان ابزاری برای تقویت تجارت دوجانبه در نهمین اجلاس کمیسیون تجارت مشترک ایران و پاکستان (JTC) که به میزبانی سازمان تجارت و توسعه ایران در آنلاین ماه 1400 در تهران برگزار شد، دو کشور توافق کردند. ایجاد زیرساخت تجارت برزخ. در چارچوب این یادداشت تفاهم، روسای هیئت‌های ایران و پاکستان با رعایت الزامات پاکسازی بین دو کشور موافقت کردند و موافقت پاکستان مبنی بر تجارت پاکسازی با ایران با توافق فوق مطابقت دارد. .

در آبان 1400، هیئتی به همراه عبدالرزاق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان، برای نهمین اجلاس مشترک تجاری که به امضای پاکستان رسید، از تهران دیدن کرد. اکنون برای پیاده سازی پاکیزگی، هر دو طرف باید سیستم عامل ها را مبادله کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا