آخرین وضعیت پروژه‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز

آخرین وضعیت پروژه‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز

شبکه/ خوزستان جلسه مشترک شهرداری و شرکت آبفا جهت هماهنگی بیشتر جهت رسیدگی به موضوع بحرانی تصفیه آب های سطحی و فاضلاب برگزار شد.

امروز جمعه 15 دی ماه جلسه مشترک شهرداری و شرکت آب و فاضلاب با حضور محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفا خورستان، سعید دشتی زاده مدیرعامل آبفا اهواز و محمد اتابا عضو شورای شهر اهواز برگزار شد. اهوازی شهردار منطقه یک، محمدرضا قنواتی شهردار منطقه 8 آبفا و جمعی از نمایندگان و مدیران شهرداری میزبان شهرداری منطقه یک بودند.

در ابتدای این جلسه عادل شیشه گری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به همکاری های مثمر ثمر اخیر آبفا و شهرداری گفت: مشکل گشایی و تفکر است.» بین این دو نهاد هم افزایی وجود داشت و متوجه شدیم که اگر دستگاه ها پتانسیل خود را برای حل مشکلات شهر ترکیب کنند، می توان به نتایج رضایت بخشی دست یافت.

به گزارش شبکه، وی افزود: از جهادگرانی که پروژه های کلان، شبانه روزی و بدون وقفه را به اتمام رسانده و یا در دست اجرا دارند، از شرکت آبفا صمیمانه تشکر می کنم. همچنین از شهرداری برای طرح اضطراری و تصفیه آب های سطحی تشکر می کنیم.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: 145 جبهه فعال در کلانشهر اهواز وجود دارد که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در جبهه 61 فعال است و جبهه 84 در اختیار آبفا است. از 84 جبهه، 26 جبهه، جبهه توسعه و 58 جبهه سیمی، جبهه سقوط هستند.

وی گفت: پس از سفر رئیس جمهور به اهواز 215 کیلومتر شبکه فاضلاب لوله گذاری کردیم و 254 کیلومتر در دست ساخت است. 134 ایستگاه پمپاژ فاضلاب را بررسی کردیم. 305 الکتروپمپ نصب شد. 134 مدار تابلو برق سرویس و نصب شده است. پروژه ما در 500 خیابان به اتمام رسیده و در 630 خیابان کار می کنیم. کلیه دیزل ژنراتورها سرویس می شوند. 40 الی 50 عدد الکتروپمپ نیز در انبار داریم و در صورت مشاهده مشکل فورا تعویض می شود. 8 الکتروپمپ در دو بارندگی اخیر سوختند و بلافاصله تعویض شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان افزود: تا به امروز مساحت لوله توسط دستگاه های میکروتونینگ 543 متر است که بین 7 تا 10 متر در روز حرکت می کند. در حال حاضر یک واحد در حال بهره برداری است که برنامه ریزی شده است تا پایان ماه به دو واحد و تا پایان سال چهار واحد افزایش یابد. این دستگاه باعث صرفه جویی در فاضلاب و آب های سطحی اهواز می شود. پیشرفت فیزیکی قرارگاه خاتم الانبیاء 15.8 درصد و 2.8 درصد جلوتر از موعد مقرر است.

به گزارش شبکه، سعید دشتی زاده، مدیر آبفا اهواز، آمار دقیقی از کارهای انجام شده در تمامی حوزه های کلانشهر اهواز، پروژه های فعال و در دست اقدام آبفا ارائه کرد و گفت: پروژه ها فعال هستند، برخی در حال حاضر کامل شده اند، برخی تکمیل شده اند و پروژه جدیدی در نقطه شروع است. مثلا پروژه 300 واحدی تقریبا تمام شده و پروژه میدان جمهوری تمام شده است. در پروژه زکی زاده فعلا آب از خیابان جمع آوری نکردیم اما پروژه تعریف شد و به پیمانکار ابلاغ شد. پروژه ناصرخسرو از فردا آغاز می شود. پروژه سروش جنوب فعال شده و پروژه منطقه ای الهادی در دو جبهه مختلف در حال اجراست.

وی در ادامه گفت: پروژه شهر دانشگاهی را تا هفته آینده به اتمام می رساند. پروژه بلوار سعادت از دیروز آغاز شده و تا یکی دو ماه آینده تکمیل می شود. ساخت تراکتور تا ارتفاع 68 متری در کمتر از یک هفته به پایان می رسد. نبش خیابان اردیبهشت دیروز تمام شد و دیگر مشکلی نداشت. Olive Worker Outlet پیمانکار پروژه خیابان شهید طاهری انتخاب شد. پروژه های منطقه 4 و تمام نقاط زویه از هفته آینده آغاز می شود. بقیه پروژه ها شروع شده یا در شرف شروع هستند. بدیهی است بارندگی بعدی نسبت به هفته گذشته سیل کمتری خواهد داشت و در آینده مشکل کمتری خواهد داشت.

در ادامه جلسه، شهرداران مناطق 1 و 8 به تشریح چالش ها و چالش های موجود پرداختند و اعضای جلسه به ارائه پیشنهادات، تبادل نظر و راهکارهای مصوب برای رفع مشکلات و بهبود خدمات رسانی به ساکنین پرداختند.

همچنین بلوار دبل خزایی، میدان کارگر، بلوار فنی و حرفه ای، مناطق 300، باهنر، زرگان، زیتون کارمندی، زیباشهر، پاداد و روستاهای گلدشت فاز 1، بلوار شهید علی هاشمی و قلعه چنان محورهای مصوبات جلسه بود. و پس از تصویب؛ برای ارتقای هم افزایی، مقرر شد نشست مشترک مسئولان آبفا و دولت های محلی هفته ای یک بار به صورت منظم برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا