ساخت سیستم بومی موقعیت‌یابی دقیق ماهواره‌ای با دقت سانتی‌متری

ساخت سیستم بومی موقعیت‌یابی دقیق ماهواره‌ای با دقت سانتی‌متری

محققان این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و تولید یک سیستم موقعیت یاب ماهواره ای کاملا منحصر به فرد با دقت سانتی متری دقیق شدند.

به گزارش شبکه، میثم غنی زاده، مدیرعامل این شرکت با اشاره به استفاده گسترده از سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای، گفت: ما به عنوان یک استارت آپ با ایده طراحی و تولید محصولات مرتبط با صنعت موقعیت یابی موسوم به GNSS شروع به کار کردیم و در حال حاضر تقسیم بندی های شرکت را انجام می دهیم. محصولات را به دو دسته تقسیم می کنند، یک دسته از محصولات در سطح طراحی و تولید، در سطح ایده، اکنون کمی توسعه یافته ایم و به نمونه های اولیه رسیده ایم و دسته ای دیگر از محصولات نیز به صورت صنعتی وارد بازار می شوند.

وی افزود: این حوزه را می توان به دو دسته سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای مرتبط با صنعت GIS و گیرنده های نقشه برداری با کاربردهای عمومی و صنعت نادرست تقسیم کرد و محصولات ما در دسته سخت افزار، نرم افزار و خدمات قرار می گیرند.

مهندس غنی زاده در هنگام معرفی محصول جدید این شرکت در دسته گیرنده های نقشه برداری ماهواره ای گفت: این محصول دقت سانتی متری را در اختیار کاربران قرار می دهد. اولین محصول در این زمینه را در سال 1997 طراحی کردند، در سال 1998 به نمونه اولیه رسیدند و در سال 1999 اولین محصول رونمایی شد و به اصطلاح صنعتی شد. افزایش دانش و دریافت ایده از کاربران باعث شد متوجه شویم که برای بهبود محصولات قبلی خود چه کاری می توانیم انجام دهیم. به عنوان مثال عدم نمایش محصول اول، نبود برخی از وب سرویس ها و برخی تجهیزات جانبی باعث شد که محصول دوم را طراحی کنم.

مدیرعامل این شرکت به ما یادآور شد که محصول جدید مطابق با استانداردهای جهانی است و با محصولات کشورهای بزرگی مانند آمریکا، سوئیس، آلمان و چین قابل رقابت است. نقشه برداری با نگاهی به محصولات کشورهای توسعه یافته و در نظر گرفتن روند کسب و کار GNSS در طراحی و تولید این محصول موثر بود.

وی در تشریح رویکرد این شرکت گفت: به طور کلی رویکرد شرکت این است که بر اساس برنامه های شرکت های پیشرو به غیر از محصولات عرضه شده در بازار، ابتدا نیازهای کشور را برطرف کرده و سپس دانش با آنها رقابت کند.

مهندس غنی زاده با تاکید بر اینکه محصولات جدید 100 درصد داخلی هستند، می افزاید: این محصولات قبلاً توسط شرکت های مطرح این صنعت طراحی و تولید شده است. در طراحی و تولید محصول اول از مهندسی معکوس استفاده کردیم، اما در تولید محصول دوم دانش اولیه ایجاد می شود، بنابراین بخش تحقیق و توسعه ما از فناوری شرکت خود برای طراحی کامل محصول استفاده کرد. و اساسا.

مدیرعامل این شرکت در توضیح مفهوم منحصر به فرد این محصول گفت: در بومی سازی طراحی باید در دو لایه سخت افزاری و نرم افزاری انجام شود. لایه سخت افزاری شامل طراحی PCD، طراحی مدار الکترونیکی و غیره می باشد. لایه برنامه نویسی همچنین شامل برنامه هایی است که سخت افزار در آنها مدیریت و اجرا می شود. این لایه همچنین شامل نرم افزارها یا برنامه هایی است که شنوندگان را مدیریت کرده و داده ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین این محصول 100 درصد داخلی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت اسفبار کشور برای مردم بومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی به این معنا نیست که ما قطعات الکترونیکی تولید می کنیم. وجود دارد. محصولات محلی ما از قطعات موجود در بازار ساخته می شوند. با این تفاوت که دانش و مهارت ما را به استفاده از آنها و ایجاد ارزش افزوده بالایی برای محصولات خود سوق داده است.

مهندس غنی زاده در معرفی کاربران محصولات این شرکت گفت: درخواست استفاده از سازمان های مبتنی بر GIS مانند مهندسان نقشه برداری در عمران و ساختمان، خدمات و مهندسی، شرکت های آب، برق و گاز و سازمان های ثبت اسناد و املاک انجام می شود. از چنین محصولاتی به طور کلی، این سیستم می تواند توسط هر فردی که به دقت سانتی متری برای انواع فعالیت ها از جمله مکان یابی زمین های کشاورزی و زمین، نقشه برداری، نقشه برداری، مرزها، محیط ها و مناطق نیاز دارد، استفاده شود.

وی گفت: تعیین این موضوع به دلیل شفاف نبودن آمار واردات سخت است اما اکنون می توان گفت با سرمایه گذاری بیشتر هم در تولید و هم در عرضه، یک چهارم تقاضای بازار را تامین می کنیم. این توسعه می تواند سهم بیشتری از بازار آن کشور را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین درباره حضور رقبای خارجی و داخلی گفت: فکر می‌کنم حدود 50 درصد مالکیت در اختیار تولیدکنندگان داخلی به‌ویژه دو شرکت و بیش از 50 درصد در اختیار شرکت‌های خارجی است که بیشتر از چین است. دو سال گذشته.» موارد بیشتری نیز وجود داشت.

غنی زاده یادآور شد: در گذشته از دوربین های نقشه برداری در صنعت موقعیت یابی دقیق استفاده می شد. او گفت: او گفت که استفاده از دوربین نقشه برداری با سیستم اندازه گیری موجود برای خدمات مهندسین نقشه برداری ساده تر، کندتر و گرانتر است. در واقع برای رسیدن به مختصات نقطه کار زیادی لازم بود. اما امروزه با استفاده از سیستم‌ها و مکان‌های ماهواره‌ای که توسط اتحادیه اروپا، چین، ایالات متحده و روسیه طراحی و راه‌اندازی شده‌اند، گیرنده‌هایی که سیگنال‌های ماهواره‌ای را دریافت می‌کنند، می‌توانند با دقت سانتی‌متر در یک دقیقه ارسال کنند.

مدیرعامل این شرکت به تشریح مشکل تجاری پرداخت و گفت: اکثر مشکلات در همه مشاغل مشترک است. موضوع تامین مالی یکی از چالش‌های اصلی این شرکت بود، زیرا این محصول به دلیل پروتکل ارتباطی آن بخشی از صنعت اینترنت اشیا بود و مجبور به همکاری و جذب گروه‌های مختلف وظایف و کارشناسان بود. تامین مالی چنین گروه هایی دشوار است. علاوه بر این، بخش طراحی برای دستیابی به نمونه های اولیه و محصولات نهایی نیاز به سرمایه گذاری و تامین مالی دارد تا محصولات بلافاصله وارد بازار شوند و به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری کشور، صندوق های سرمایه گذاری و VC های کسب و کارهای بسیار خاص و فنی برای آن ها مورد نیاز است. ورود به بازار و روند مذاکره با آنها زمان بر است. همچنین تعداد نیروهای ماهر در حال کاهش و هزینه های نیروی کار در حال افزایش است که این یکی دیگر از چالش های ما است.

وی از حمایت سازمان های پژوهشگاه علم و فناوری از جمله پژوهشگاه علم و صنعت دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری و صندوق شکوفایی نوآوری یاد کرد و گفت: در حوزه مالی جذب کرده ایم. سرمایه گذاری های کوتاه مدت.» کارایی را فراهم می کند و اکوسیستم ایجاد شده توسط پارک علم و فناوری به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که به راحتی با گروه یا مورد به مورد صحبت و ارتباط برقرار کنند.

مهندس غنی زاده این صنعت را رو به رشد می داند و بر تلاش برای عقب افتادن این فناوری تاکید می کند و می افزاید: “با افزایش توان مالی و ظرفیت تحقیق توسعه می توانیم تنوع محصولات را افزایش دهیم.” به این دلیل که در این صنعت، هر ساله باید برای حفظ موقعیت خود در بازار و افزایش سهم بازار، خدمات یا محصول یا رویکرد جدیدی ارائه دهیم.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به تبلیغات دانشگاه تهران در پایان سخنان خود رویکرد صادراتی را اولویت این شرکت برشمرد و اظهار داشت: تحقق صادرات و واردات ارز هدف اصلی ماست. با وجود تولید ناخالص داخلی بالا و مصرف کنندگان زیاد ایران، نوسانات نرخ ارز بر سود آن سایه افکنده است. ما قصد داریم فعالیت های خود را با درآمد فارکس بیشتر و بیشتر گسترش دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا