رنو شانس زیادی ندارد – شبکه

رنو شانس زیادی ندارد - ایسنا

اخیراً شرکت های فرانسوی رنو و پژو به ایران بازگشتند و زمزمه همکاری با یک خودروساز داخلی را شنیدند. البته به نظر می رسد این شرکت که طرف قرارداد با رنو ایران است (به عنوان پاسکد) قصد چندانی برای از سرگیری همکاری ندارد.

به گزارش شبکه ، بار دیگر احتمال بازگشت خودروسازان خارجی که پیش از تحریم ها در ایران به طور فعال همکاری می کردند ، احیا شد. در همین حال شرکت فرانسوی رنو می خواهد فعالیت خود را با خودروسازان ایرانی از سر گرفته و پس از رفع تحریم ها به ایران بازگردد.

پس از ادغام پژو-سیتروانگ و فیات-کرایسلر و ایجاد برند آتلانتیس ، به نظر می رسد احتمال بازگشت پژو به ایران کاهش یافته است ، اما شایعات بازگشت رنو همچنان وجود دارد.

با توجه به اینکه طی 16 سال گذشته ، شرکای خارجی چندان به ایران پایبند نبوده و در فواصل زمانی مختلف به همکاری و همکاری خاتمه داده اند ، بازگشت آنها چندان منطقی به نظر نمی رسد. پس از تحریم صنعت خودروی ایران ، در سایه تحریم ها نه تنها خودروسازان و پارک های صنعت خودرو (از جمله خودروسازان ، قطعه سازان و زنجیره های تأمین) تحت فشار زیادی قرار دارند ، بلکه شرکای خارجی نیز مجبور به “دست دادن” هستند. این بار با افزایش تعداد اتومبیل های فروخته شده به مشتریان با قرار دادن “پوسته گردو” در آنها بار بیشتر شده است.

با این حال ، برخی از فعالان صنعت بازگشت رنو را تأیید می کنند و معتقدند که این خودروساز فرانسوی منتظر لغو تحریم های چند سال گذشته برای بازگشت به ایران و از سرگیری همکاری است. البته به نظر نمی رسد که دوره رنسانس زیاد کلمه “بازگشت” را به خود اختصاص ندهد زیرا معتقد است که این کشور کاملاً از ایران خارج نشده و فقط همکاری را متوقف کرده است.

در حقیقت ، شرکت فرانسوی رنو پس از لغو معاملات هسته ای و خروج آمریکا از برجام ، برای دومین بار پس از آغاز تحریم ها با قطع همکاری با خودروسازان ایرانی ، ایران را ترک کرد. پس از خروج رنو از ایران ، سایپا (دقیق تر پارس خودرو) باقی ماند و به مشتریان فروخت ، اما توافق نامه های L90 و Sandro بسیاری باقی مانده بود که کامل نبوده و امکان ارائه به مشتریان را نداشت. بنابراین ، با توجه به برخی از ساندروها ، این شرکت مجبور شد محصول سایپا دیگری را جایگزین کند و تندر 90 مجوز شماره گذاری را دریافت کرد و تا زمانی که تمام شود ، در اختیار مالک قرار گرفت.

نماینده سایپا در جولای سال گذشته نیز بدهدی از شریک تجاری خود شکایت کرد وی این مسئله را چالشی جدی برای سیستم فروش سایپا دانست و اظهار داشت که شرکای تجاری ما علی رغم قول و قرار داد ، قول های خود را شکستند و از ادامه همکاری امتناع ورزیدند. در نتیجه ، 49000 وعده عقب افتاده داده شد که باید با سه خودرو در حال تولید جایگزین شود. بنابراین ، بیش از 140،000 وسیله نقلیه در سایپا قرار گرفتند ، اما این موضوع سازمان یافته و وظایف تعیین شده بود.

سرانجام ، به عنوان شرط تغییر خودرو از 99 مدل به 98 مدل پس از نامه ها ، ارجاعات و مذاکرات متعدد با سازمان های زیست محیطی و سازمان های مرتبط در نوامبر سال گذشته ، 3000 شماره خودرو و ترخیص کالا از گمرک در خانواده رنوموافق به،

این مسئله در رابطه با خروج پژو از ایران و پایان همکاری به وجود آمد و مشکلاتی را برای ایران-کردرو ایجاد کرد.

نباید و نباید هنگام کار دوباره با یک شرکت خودروسازی خارجی

در همین رابطه ، محمدرضا نجفی منش ، عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس انجمن صنعت ، پیشرانه و قطعه سازی در یک جلسه مجازی گفت که دولت باید در ارتباط با بازگشت پژو از صنعت خودرو خارج شود. بازگشت به رنو و ایران چیز بدی نیست ، با توجه به اینکه شرکت های ذکر شده داوطلبانه ایران را ترک نکردند ، تحت فشار آمریکا همکاری خود را متوقف کردند و بر این اساس بخشی از پایتخت را ترک کردند. .

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از خودروسازان در دنیا ادغام شده اند ، اما ورود پژو و رنو به ایران به معنای همکاری با شركت های رده سوم و چهارم جهان است. اگر بتوانیم شرکت ها را ادغام کرده و مجموعه هایی را در این مجموعه ایجاد کنیم ، قطعاً در جهت منافع صنعت خودرو عمل می کنیم. بنابراین توصیه می شود برای بیرون راندن چنین دولت هایی از کنترل صنعت خودرو ، همکاری مجدد با شرکای خارجی داشته باشید. دولت فقط باید صنعت خودرو را رصد کند.

شما باید روند کار با خارجی ها را مرور کنید.

در این اجتماع ساختگی ، محمدرضا معتمد ، مدیرعامل سابق ICAP (سرمایه گذاری مشترک ایران کدرو و پژو فرانسه) ، به این نکته اشاره کرد که ظرفیت خالی را در یک بخش مهم مشاهده می کند که منجر به افزایش قیمت ها در فصل بالای صنعت خودرو می شود. ، گفت: بازگشت شرکای خارجی برای اندازه گیری ظرفیت نیاز داریم. باید اعتراف کنیم که ماشین یک شبه نیست اما می تواند یک شبه عوارض جانبی داشته باشد. بنابراین ، فضای بالادست همیشه فریب خورده است. ما باید از این توانایی ها به طور مناسب استفاده کنیم.

وی بر جذب حداکثر تأکید کرد و گفت که با توجه به شرایط تحریم ، لازم است روند جذب برای به حداکثر رساندن آن بررسی شود. با این حال ، حجم کار با پتانسیل در ایران کاملاً مناسب است و تحقق این صلاحیت ها به تنهایی در اسناد طبقه بالا خالی است.

فرانسوی شرکای خوبی نیستند

سعید مدنی ، مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا نیز در مورد بازگشت رنو و پژو به ایران اظهارنظر کرد که عادی سازی روابط در صنعت خودرو و نبود فضای رقابتی نه تنها به نفع این صنعت نیست بلکه باعث ایجاد این صنعت خواهد شد. مشکلات بیشتر خواهد بود بنابراین ، ما باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم. در شرایط فعلی ، حواس باید بسیار متمرکز باشد. در زمان تحریم ها ، برنامه هایی وجود دارد که پس از رفع تحریم ها به فراموشی سپرده شد و پس از مدتی می بینید که همه دستاوردها فراموش شده اند.

وی گفت: “با كاهش فروش نفت ، این كشور به سمت یك طرح جامع رفت ، اما پس از از سرگیری فروش نفت ، این طرح را فراموش كرد.” در تحریم ها همیشه تغییری ایجاد شده است. بعد از انقلاب ، ما هشت سال در جنگ بودیم ، بقیه در جنگ های اقتصادی بودند و ایالات متحده همیشه ایران را تحریم می کرد.

مدنی گفت: “من تجربه خوبی در صنعت خودرو به خصوص در همکاری با فرانسه داشتم.” فرانسوی ها شریک خوبی نیستند و مهارت های خود را به خوبی منتقل نمی کنند. اقدامات آنها واقعی نیست و هر زمان فرصتی دیدند با ما همکاری می کنند. در غیر این صورت ، همکاری را متوقف می کنیم. ما باید بتوانیم با انتقال دانش ، تولید خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و در سیستم عامل های داخلی کار کنیم. اکنون هم تخصص و هم توانایی انجام این کار را داریم. اگر 50٪ از ظرفیت تولید خودرو در یک سیستم عامل داخلی باشد ، می تواند برنده مذاکرات باشد.

مدیر عامل سابق سایپا با تأکید بر اینکه بدون ارتباط با دنیا نمی توان رشد کرد ، گفت: “ما بهترین ماشین ها را تولید می کنیم ، اما اگر با سایر خودروسازان دنیا رقابت نکنیم ، مثمر ثمر نخواهد بود.” ما به اتصال جهانی نیاز داریم ، اما به نظارت و نظارت نیز احتیاج داریم و باید اطمینان حاصل کنیم که مشاغل کاری را که می خواهند انجام نمی دهند.

همه اینها ، پس از بررسی وب سایت کدال و آمار فروش ارائه شده توسط شرکت پارس خودرو در آوریل سال جاری ، می فهمیم که این پس از اتمام بقیه دوره های سال گذشته توسط شرکت است (که در دوم رخ داده است) نیمه سال 1399 و سال گذشته در سپتامبر). حدود 326 واحد به مشتریان ارسال شد) فقط 1 واحد در آوریل 1400 فروخته شد.

شاید این شواهدی بر بسته شدن پرونده رنو در ایران است و پس از اتمام باقی مانده رنو و نزدیک شدن به فروش صفر ، احتمال بازگشت رنو به پاسکود و از سرگیری تولید این محصولات کاهش می یابد. علاوه بر این ، به نظر می رسد که قصد ایجاد این همکاری مجدد در مکالمات شفاهی با این شرکت وجود ندارد.

بنابراین شاید موضوع تولید باشد تندر 90 چیست ادعای مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ماه ژوئیه سال گذشته “در تعقیب” باید لغو شود.

سید جواد سلیمانی گفت: بستر طراحی شده توسط انستیتوی خودروی دانشگاه علم و فناوری مبتنی بر پلتفرم مبتنی بر N90 است ، بنابراین تولید داخلی خودروهای L90 بر روی این سیستم عامل از جمله سازمان های توسعه صنعتی و نوآوری ایران است. دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا. بررسی و پیگیری کنید. به گفته وی ، خودروی طراحی شده توسط دانشگاه علم و صنعت قرار بود در سال 2016 تولید شود ، اما وضعیت موتور و سیستم انتقال قدرت مشخص نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا