پاسخگوی نیازهای فزاینده حوزه ارتباطات باشیم
با توجه به اهمیت پیشرفت در فناوری های ارتباط از راه دور و ارتباطات ، به ویژه در دوران ویروس کرونا و بعد از آن ، و در شرایط نیاز روزافزون مردم به استفاده از اینترنت ، شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که انتظار دارد دولت به این شرکت کمک کند. علاوه بر انجام کلیه تعهدات خود به عنوان یک شرکت خصوصی ، شما میلیاردها دلار در شهرها و شهرها خرج کرده اید و آماده هزینه های بیشتر برای توسعه شبکه های شهری و روستایی در زمینه تلفن های ثابت و تلفن همراه و اینترنت هستید.
به گزارش شبکه شرکت مخابرات ایران ، این روزها نام این شرکت دوباره در زبان ظاهر شده است. از زمان خصوصی سازی این شرکت 17 سال پیش ، سیستم دولتی مستلزم تفکیک ارتباطات از دولت بارها و بارها نام شرکت های مخابراتی ایران را ذکر کرده است ، گاهی اوقات به اخبار و گزارش هایی فاقد اصالت و صحت اشاره می کند. نوعی انتقاد و علاقه عمومی است که در مطبوعات منتشر می شود.
متأسفانه مقامات به جای پاسخگویی به خواسته های جدید کشور و افزایش ظرفیت پهنای باند آن ، دائماً در تلاشند تا ارتباطات از راه دور ایران را به عنوان علت کندی سرعت اینترنت یا کاستی های توسعه شبکه مخابراتی کشور معرفی کنند. در پاسخ به این اتهامات ، به شرکت های مخابراتی ایران یادآوری می شود که هر بار تعرفه ها را بررسی کنند.
در طی سالهای گذشته که خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران موجب ضررهای جبران ناپذیری شده است ، چه چیزی باعث کاهش سودآوری و ارتباطات ایران شده است؟ تعرفه های بدون تغییر و افزایش بیش از حد قیمت تجهیزات ارتباطی.
تعرفه های خدمات مخابراتی در همه بخش ها ، از جمله صوت و داده ، از سال 2003 ، یعنی 17 سال ، افزایش نیافته است. با این وجود ، علاوه بر افزایش تورم سالانه در این دوره ، تعرفه های تمام حامل های انرژی چندین برابر شده است. در حال حاضر ، هزینه نگهداری خالص برای هر خط تلفن ثابت ، به استثنای هزینه های کمکی ، در هر دوره حدود 7500 تومان است و متوسط هزینه اشتراک کسری کمی از این هزینه را شامل می شود ، یعنی حدود 3600 تومان.
نیاز به توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید ، افزایش هزینه ها به دلیل افزایش هزینه ها به دلیل رفاه کارمندان و بازنشستگان از مهمترین اولویت های شرکت های مخابراتی ایران است و این اولویت ها به دلیل کاهش روند فروش شرکت غیرممکن است. . متوجه شد
به طور کلی ، در حال حاضر علل اصلی مشکلات شرکت مخابرات ایران به شرح زیر اعلام شده است:
-تغییر یا کاهش تعرفه های سیمی
-افزایش ناگهانی هزینه ، به ویژه هزینه نیروی انسانی
هزینه های توسعه به دلیل وابستگی به نرخ ارز افزایش می یابد
وفاداری بالا به شرکت ها و دستگاه ها و عدم حمایت قانونگذار
-عدم حمایت سازمانهای دولتی برای برقراری ارتباط
در زمینه هزینه های نیروی کار ، لازم به توضیح است که تأمین مالی هزینه بازنشستگان که یکی از وظایف و اولویت های خبرگزاری های ایران است ، چالش بزرگی برای این شرکت بوده است. کل هزینه سالانه بازنشستگان ، شامل بیمه اضافی و سایر هزینه ها ، شامل بیش از 1.1 تریلیون تومان و 700 میلیارد تومان معوقه است.
علاوه بر این ، طبق مصوبات مجلس از سال 1394 تا 1399 ، هزینه های کارگزار شامل 335 میلیارد تن حقوق سالانه و 218 میلیارد تن سایر هزینه ها است.
در این میان ، از دست رفتن جدی خدمات تلفن ثابت ، مشکلات بسیاری را برای شرکت های مخابراتی ایران تشدید می کند و درآمد متوسط هر خط تلفن ثابت را 5850 تومان می کند ، اما هزینه این خط برای شرکت بیش از 15500 تومان در ماه است. دارند.
همه این مشکلات شرکت ارتباطات ایران را در ارائه خدمات با مشکلاتی روبرو کرده است. با این حال ، نه به دلیل خصوصی سازی ، بلکه به دلیل دیدگاه دولت مبنی بر اینکه تعدیل تعرفه ها بیش از 17 سال مجاز نیستند ، این شرکت اکنون آماده اجرای تعرفه های مصوب کمیسیون اقتصادی در سال 2003 است. با وجود تورم 10 برابر و هزینه 20 برابر.
به طور کلی می توان راه حل هایی را که می تواند شرکت مخابرات ایران را از این مشکلات نجات دهد به شرح زیر طبقه بندی کرد:
– قانونی در مورد عدم پرداخت بدهی و منابع برای هزینه های واسطه های روستایی که توسط شورای ملی به ارتباطات اضافه شده است ، باید تصویب شود.
-به طرز قابل توجهی سهم توزیع درآمد را برای یک دوره خاص با هدف ایجاد یک شبکه ملی اطلاعات روستایی کاهش دهید.
دستورالعمل های منحصر به فرد هزینه خدمات باید به کمیسیون رقابت اختصاص یابد و توسط قانون توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شود.
-تعرفه های خدماتی که طی این سالها تغییری نکرده اند ، باید متناسب با تورم و بازده معقول به روز شوند.
-برای جلوگیری از از دست دادن این سرویس اساسی ، قبض تلفن تخت خود را افزایش دهید.
-دولت باید بدهی قبل از خصوصی سازی را پرداخت کند و تجهیزات را با قیمت مناسب برای خرید تجهیزات تهیه کند.
بنابراین ، به ویژه پس از دوره ویروس کرونا ، با توجه به اهمیت پیشرفت فناوری ارتباطات و ارتباطات در شرایطی که نیاز به استفاده از اینترنت افزایش می یابد ، انتظار می رود دولت به پشتیبانی شرکت های مخابراتی ایران بشتابد. این شرکت علاوه بر انجام کلیه تعهدات خود به عنوان یک شرکت خصوصی ، شرکتی است که میلیاردها نفر را در شهرها و روستاها اعزام کرده و آماده است هزینه های بیشتری را برای توسعه شبکه های شهری و روستایی در زمینه تلفن های ثابت و تلفن های همراه و اینترنت هزینه کند. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی فکر نمی کنند سرمایه گذاری در شهرهای کوچک اقتصادی باشد و هیچ رقابتی در این بخش ها وجود ندارد.
بنابراین ، با تقویت تاریخ ملی و قدرت مالی چنین شرکت هایی با وعده ها و ویژگی های مهم ، انتظار می رود. مسیر توسعه یک اپراتور مهم و مهم مخابراتی در این کشور باید هموار شود.
انتهای پیام