جزئیات برگزاری المپیک فناوری اعلام شد

جزئیات برگزاری المپیک فناوری اعلام شد

جزئیات برگزاری المپیک فناوری اعلام شد

مدیر کل ترویج و توسعه پارک پردیس و دبیر رویداد المپیک فناوری جزئیات برگزاری المپیک فناوری را تشریح کرد.

 سجاد عباسی فشمی مدیر کل ترویج و توسعه پارک پردیس و دبیر رویداد المپیک فناوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: رویداد المپیک فناوری متشکل از یک سلسله رقابت های حوزه های مختلف فناوری است که در کنار همدیگر برگزار می شود.

وی افزود: رقابت ها در حوزه های برنامه نویسی هوش مصنوعی امنیت سایبری رباتیک و و ریز پرنده ها است که هر کدام از این حوزه ها چند لیگ زیر مجموعه تخصصی خود را دارند.

فشمی ادامه داد: برای مثال ما در بخش برنامه نویسی یک روز لیگ پایتون و لیگ فرانتینت داریم که کدهای مختلف برنامه نویسی است و به همین ترتیب در حوزه های مختلف لیگ های تخصصی خاص وجود دارند.

وی ادامه داد: ثبت نام در المپیک فناوری از یک شهریور ماه شروع شده است که افرادی که ثبت نام کردند یک دور غربال اولیه شدند و در غربالگری اولیه به این شکل بود که در یک رقابت آنلاین افراد مشارکت کردند.

 فشمی گفت: ما در نهایت در هر لیگی ظرفیت ۲۰۰ نفر را داشتیم که در واقع طبیعتا ۲۰۰ نفر اول به المپیک فناوری راه پیدا کردند.

 وی افزود: ما در حوزه برنامه نویسی ۴ لیگ داشتیم که از مجموع ۳ هزار و ۲۹۶ نفر ثبت نامی در مرحله مقدماتی که شکل گرفت در هر لیگ ۲۰۰ نفر یعنی ۸۰۰ نفر مجموعاً به المپیک فناوری راه پیدا کردند.

فشمی ادامه داد: در حوزه هوش مصنوعی ۳ لیگ داریم که هزار و ۳۲۰ نفر در مرحله مقدماتی ثبت نام داشتند اما در نهایت ۲۰۰ نفر از آن ها به المپیک فناوری راه پیدا کردند.

 به گفته وی؛ در حوزه امنیت سایبری ۶۱۴ نفر ثبت نام اولیه داشتند که از این تعداد ۱۰۰ نفر مجوز حضور در بخش را گرفتند همچنین در بخش ربات های جنگ جو ۱۵۰ نفر در واقع اعلام آمادگی کردند که ۵۷ نفر از آنها مجوز حضور در المپیک فناوری گرفتند.

فشمی تاکید کرد: در بخش رباتیک و پهپاد ریز پرنده ها مجموعاً هزار نفر در لیگ های مختلفش ثبت نام اولیه داشتند که ۴۶۰ نفر مجوز حضور گرفتند و مجموعاً در بین همه رشته های رقابتی مجموعاً هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت داشتیم که مجوز حضور المپیک فناوری را گرفتند.

وی افزود: این المپیک دو تا هدف اصلی را دنبال می کند که یک هدف ما شناسایی استعداد است که به واسطه رقابت ها در مرحله مقدماتی فینال و نیمه نهایی است.

 فشمی گفت: در نهایت امسال در حوزه برنامه نویسی ۳ نفر برتر کشور می شوند و هدف ابتدایی ما شناسایی استعدادها است.

وی افزود: هدف دوم به کارگیری مناسب استعدادها است که ما ظرفیت نخبگی را برای افراد تعریف کردیم که با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفته است.

 فشمی ادامه داد: رقابت های مختلف فناوری در کشورهای مختلف برگزار می شود و در داخل کشور ما هم از پیش برگزار شده و به عنوان یک رقابت همه افراد در کنار یکدیگر جمع می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  این رقابت ها با صورت ملی صورت می گیرد و در تلاش هستیم تا در سال آینده به صورت بین المللی برگزار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا