فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند دوبله فارسی

ممنوعیت فیلم‌های ترسناک به دلایل گوناگونی مانند رعایت نکردن استانداردهای سانسور، نمایش بیش از حد خشونت، صحنه‌های ترسناک شدید و یا محتوای مغایر با فرهنگ و اعتقادات محلی می‌باشد. برخی از فیلم های ترسناک ویجی وب که به دوبله فارسی هم رسیده‌اند و در برخی کشورها ممنوع شده‌اند، عبارتند از:

 

  1. “The Exorcist” (1973) – داستان در مورد یک دختر جوان است که توسط یک روح شیطانی تسخیر شده و دو کشیش تلاش می‌کنند تا او را از شر این روح نجات دهند.
  2. “A Nightmare on Elm Street” (1984) – فردی کروگر، قاتلی زنجیره‌ای که در خواب قربانیان خود ظاهر می‌شود و آن‌ها را به قتل می‌رساند.
  3. “The Texas Chainsaw Massacre” (1974) – داستان گروهی از دوستان است که توسط خانواده‌ای از قاتلین که یکی از آن‌ها با اره برقی به دنبال قربانیان می‌گردد، مورد حمله قرار می‌گیرند.
  4. “Cannibal Holocaust” (1980) – فیلمی جنجالی با صحنه‌های واقعی کشتار حیوانات و خشونت شدید که به دلیل محتوای بسیار تند و واقع‌گرایانه‌اش ممنوع شد.
  5. “The Last House on the Left” (1972) – دو دختر جوان به دست گروهی از مجرمین ربوده می‌شوند و پس از آنکه والدین یکی از آن‌ها از واقعیت مطلع می‌شوند، تصمیم به انتقام می‌گیرند.
  6. “Hostel” (2005) – داستان سه دوست که در سفری در اروپا گرفتار شکارچیانی می‌شوند که آن‌ها را به عنوان قربانی برای تجربه‌های خشونت‌آمیز فروخته‌اند.
  7. “I Spit on Your Grave” (1978) – زنی جوان پس از آنکه به صورت وحشیانه‌ای مورد تجاوز قرار می‌گیرد، برای انتقام‌گیری به سراغ آزار دهندگان خود می‌رود.
  8. “The Human Centipede” (2009) – داستان سه قربانی که توسط یک دانشمند دیوانه به یکدیگر وصل شده و تبدیل به یک ‘کرم انسانی’ می‌شوند.
  9. “Saw” (2004) – داستان سریالی از قتل‌ها که در آن قربانیان مجبور به انجام بازی‌های ظالمانه برای زنده ماندن هستند.
  10. “The Ring” (2002) – داستان نوار ویدئویی نفرین شده که باعث مرگ تماشاکننده آن پس از هفت روز می‌شود.
  11. “Paranormal Activity” (2007) – داستان زن و شوهر جوانی که توسط یک روح شیطانی در خانه خود مورد آزار قرار می‌گیرند.
  12. “The Blair Witch Project” (1999) – داستان سه فیلم‌ساز جوان که در جنگلی به دنبال افسانه‌ی جادوگر بلر هستند و ناپدید می‌شوند.
  13. “Event Horizon” (1997) – داستان کشتی فضایی که با برقراری ارتباط با یک بعد دیگر، باعث وقوع حوادث ناگواری می‌شود.
  14. “The Grudge” (2004) – داستان نفرین خانواده‌ای که روی هرکسی که وارد خانه آنها می‌شود، سایه می‌افکند.
  15. “Sinister” (2012) – داستان نویسنده‌ای که اتفاقات وحشتناکی را در خانه‌ی جدید خود تجربه می‌کند.
  16. “Orphan” (2009) – پس از مرگ دردناک فرزند خود، یک زوج فرزندی را به فرزندخواندگی می‌پذیرند که اتفاقات ناگواری را به دنبال دارد.
  17. “The Conjuring” (2013) – داستان کاوشگران پدیده‌های ماوراء الطبیعه که برای کمک به یک خانواده‌ که در خانه‌شان توسط ارواح مورد آزار قرار گرفته‌اند، می‌روند.

همچنین، لازم به ذکر است که اطلاعاتی در مورد فیلم‌های ترسناک دوبله‌ی فارسی که ممنوع شده‌اند، ممکن است دقیق نباشد چراکه این موضوع به سیاست‌های داخلی کشورهای مختلف و سطوح سانسور آن‌ها بستگی دارد. بنابراین، معمولاً فیلم‌های وارداتی به ایران تحت نظر وزارت ارشاد اسلامی سانسور شده و پخش می‌شوند و وجود فیلم‌های ترسناک دوبله فارسی که بدون سانسور ممنوع شده‌اند، بسیار نادر است.

دکمه بازگشت به بالا