خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تنوع و گستردگی زیادی دارند و اگر که بخواهیم به صورت جداگانه از افراد متخصص استفاده کنیم ممکن است که هزینه زیادی داشته باشد. برای سفارش آنلاین دیجیتال مارکتینگ کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. امروزه با توجه به رشد اینترنت و همه‌گیر شدن آن، ابزار و روش‌های جدیدی برای رشد کسب وکار و بازاریابی محصول به وجود آمده است. یکی از این روش‌های جدید استفاده از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی است که به دیجیتال مارکتینگ معروف است.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تنوع و گستردگی زیادی دارند و اگر که بخواهیم به صورت جداگانه از افراد متخصص استفاده کنیم ممکن است که هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد.از این رو با گستردگی استفاده از دیجیتال مارکتینگ و نیاز کسب و کارها به این ابزار مجموعه‌هایی با عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده‌اند تا به نیاز صاحبان کسب و کار پاسخ دهند.

مخاطبان گرامی با مطالعه مقاله  اطلاعات مفیدی در زمینه آژانس های تبلیغاتی بدست خواهید آورددر این مقاله می‌خواهیم درباره این که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست، چه وظایفی دارد و چه خدماتی را ارائه می‌دهد، صحبت کنیم. در صورتی که شما هم صاحب کسب و کار هستید و تصمیم دارید که از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ناجی  استفاده کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. با خواندن این مقاله شما با خدمات و وظایف این آژانس آشنا می‌شوید و آگاه خواهید شد که در صورت همکاری با چنین مجموعه‌ای چه انتظاراتی باید داشته باشید و آنها نسبت به شما چه وظایفی دارند و چه خدماتی را باید به شما ارائه دهند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر موافق باشید قبل از تعریف آژانس دیجیتال مارکتینگ، خود عبارت دیجیتال مارکتینگ را تعریف کنیم تا دقیق‌تر بتوانیم مفهوم عبارت آژانس دیجیتال مارکتینگ را درک کنیم.دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی محصول و خدمات از طریق اینترنت و ابزارهای دیجیتال.

ابزار اصلی یک دیجیتال مارکتر، اینترنت است. ویژگی اصلی دیجیتال مارکتینگ این است تمام داده‌های آن قابل اندازه گیری است و همین ویژگی به مدیر یک کسب و کار کمک می‌کندکه تا استراتژی‌های بازاریابی را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز بازبینی کند.روش‌های دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است: ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی موبایلی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که با استفاده از روش‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به برندینگ و معرفی محصول و خدمات کسب و کارها در فضای آنلاین می‌پردازد.در واقع این آژانس‌ها شکل به روز شده آژانس‌های تبلیغاتی هستند که تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های خلاقانه، برای نیازهای مشتری راه حل کاربردی پیدا کنند و هدف آنها همان بازاریابی محصول و کمک به فروش بیشتر آن است.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ از استراتژی‌های مختلف به همراه ابزار آنلاین استفاده می‌کند تا از این طریق کسب و کارها بتوانند به اهدافی که در زمینه فروش و بازاریابی محصول و نیز برندینگ برای خود تعیین کرده‌اند، دست پیدا کنند.اعضای این سازمان عبارتند از مدیر پروژه، اکانت منیجر، کپی رایتر، طراح گرافیک، مدیر شبکه‌های اجتماعی و … . البته بنا به نوع فعالیت‌هایی که آژانس انجام می‌دهد ممکن افراد جدیدی به این سازمان اضافه یا کم شود.

ویژگی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ

بعضی از ویژگی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ بیان می‌کند که این آژانس چیست و برخی بیان می‌کند که این آژانس چه چیزی نیست.

ویژگی اول : این آژانس یک آژانس تبلیغاتی نیست. آژانس‌های تبلیغاتی بیشتر با ابزارهای سنتی کار می‌کنند و استراتژی‌های آن‌ها بر همین اساس است. اما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای دیجیتال و مبتنی بر اینترنت کار می‌کند و از این جهت با آژانس تبلیغاتی متفاوت است.همچنین عمده درآمد آژانس‌های تبلیغاتی براساس جایگاه‌های تبلیغاتی است که اجاره می‌دهند، اما آژانس‌های جدید درآمد خود را از طریق خدمات فنی که ارائه می‌دهند، به دست می‌آورند.

ویژگی دوم: این آژانس براساس آمار و رقم کار می‌کند. این آژانس استراتژی‌ها و روش‌های مورد استفاده را آزمون می‌کند و براساس آمار و نتایجی که به بار می‌آید، تصمیم می‌گیرد که استراتژی موجود را تغییر دهد یا همین استراتژی مناسب است.

ویژگی سوم: در چنین آژانس‌هایی صرفه جویی در وقت و زمان حرف اول را می‌زند. آژانس دیجیتال مارکتینگ به صورت یک مجموعۀ متشکل از چند متخصص کار می‌کند و هر کدام در یک زمینه متخصص هستند، همین ویژگی باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ بنابر پروژه‌هایی که در دست دارد، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. اما شاید یکی از مهم‌ترین اهداف این آژانس کمک به رشد برند و  بالا رفتن میزان فروش مشتریانش باشد.

همچنین آژانس های معتبر به دنبال دستیابی به موارد زیر نیز می‌باشند:

  • استفاده از ابزارهای به روز
  • تحلیل مشتری و رقبای او تا بتواند یک مدل مفید با استفاده از این تحلیل ارائه دهد
  • تلاش برای کاهش زمان و هزینه
  • بالا بردن دانش فنی خود
  • اجرای کمپین‌های بازاریابی و تلاش برای موفقیت در این کمپین‌ها

البته موارد دیگری نیز وجود دارد که لازم به ذکر همه آنها نیست

مزایای برون سپاری بخش دیجیتال مارکتینگ کسب و کار به آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • اولین مزیت این است که کسانی که در این مجموعه کار می‌کنند تخصص و تجربه بالایی دارند و هر کدام می‌توانند بخشی از نیاز شما برآورده کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست که شما برای هر موضوع دنبال یک متخصص بگردید
  • صرفه جویی در زمان و هزینه‌های کسب و کار به این ترتیب که کارمندان شما به اموری که در آن تخصص دارند می‌پردازند و در زمان لازم برای انجام کارها صرفه جویی می‌شود. از طرفی آژانس‌ها به دلیل اینکه با ناشران مختلف مثل سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و … قرارداد دارند می‌توانند با هزینه کمتر، تبلیغات بیشتری را انجام دهند.
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ با راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی درست و نیز انجام تحقیقات بازار برای شناسایی مشتری هدف به توسعه و گسترش کسب و کار و نیز برندینگ آن کمک زیادی می‌کند.
  • کمپین‌های تبلیغاتی کسب و کار به دلیل تخصص، مهارت و تجربه کارکنان این آژانس‌ها بسیار تخصصی و موفق خواهد بود.
  • به علاوه می‌توان به صرفه‌جویی در منابع انسانی، گسترش کمپین تبلیغاتی، نتایج قابل اندازه گیری و امکان کنترل کمپین‌ها در حین اجرای کار اشاره کرد.

ابزارهایی که آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کند، کدام است؟

این آژانس‌ها به صورت روزانه باید کارهایی مانند مدیریت پروژه‌ها، راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، ارائه خدمات به مشتریان و … را انجام دهند. از این رو نیاز به نظم زیادی دارند.

بنابراین آژانس‌ها به منظور انجام صحیح امور باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند تا فرآیند کار برای آنها ساده‌تر شود. بعضی از این ابزارها عبارتند از :

اتوماسیون بازاریابی

ایمیل مارکتینگ

ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی

ابزار دسترسی به داده‌های زنده

ابزار موبایل مارکتینگ

ابزار سئو

ابزار مدیریت پروژه

و موارد دیگر که هر آژانس با توجه به نوع عملکردی که دارد و نیز نیازهای مشتریانش می‌تواند ابزار مناسب را انتخاب کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی را ارائه می‌ دهد؟

شرکتی که در ارائه دادن راه حل‌ های خلاقانه تخصص دارد را به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ می ‌شناسند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که آژانس‌ های دیجیتال مارکتینگ مدل جدیدی از انواع آژانس ‌های تبلیغاتی به شمار می ‌روند. هر یک از آژانس‌ های دیجیتال مارکتینگ به دنبال ارائه دادن راه حل‌ های کاربردی و مناسب هستند. هدف اصلی آژانس‌ های دیجیتال مارکتینگ رفع مشکل با استفاده از ایده ‌های خلاقانه می ‌باشد. یک آژانس حرفه ‌ای دیجیتال مارکتینگ تمرکز اصلی‌ اش روی مشاوره کسب و کارها خواهد بود تا آنها را از رقبا متمایز نماید.

در حوزه ، اهمیت زیادی دارد. اگر شما مایل به ثبت هستید باید ایده‌ های خلاقانه ‌ای که آژانس مورد نظر به شما ارائه می ‌دهد را بررسی کنید. با بررسی این مسئله که و چه کاربردی دارد متوجه می‌ شوید که برای بهینه سازی کردن سایت باید چه اقداماتی انجام گردد. برای هر یک از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ کیفیت و کمیت اهمیت زیادی خواهد داشت. آژانس ‌های تبلیغاتی با رسانه‌ های اجتماعی سر و کار دارند.

آژانس ‌های مارکتینگ با کمپین‌ های اینترنتی و دیجیتال همکاری می‌ کنند. آژانس‌ های دیجیتال مارکتینگ به طور معمول درآمد مورد نیاز خود را از طریق خدمات خلاقانه‌ ای که ارائه می‌ دهند به دست می‌ آورند. در واقع این آژانس ‌ها تلاش می ‌نمایند تا درک مناسبی از رسانه‌ ها ارائه دهند و آنها را تحلیل کنند.

آشنایی با اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ

هر یک از افرادی که در آژانس دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌ کنند وظایف متفاوتی بر عهده دارند. به طور کلی هر یک از شرکت‌ های دیجیتال مارکتینگ بر اساس بودجه و وسعتی که دارند باید اعضای گوناگونی را استخدام کنند. در برخی از انواع شرکت‌ های دیجیتال مارکتینگ امکان دارد زیر مجموعه به وسیله یک فرد، کنترل و مدیریت گردد. در برخی دیگر از شرکت ‌های دیجیتال مارکتینگ شاید سئو را به بخش‌ های متفاوت تقسیم بندی کنند.

بعد از تقسیم بندی سئو به بخش‌ های گوناگون برای هر یک از قسمت ‌های شرکت دیجیتال مارکتینگ یک متخصص را استخدام می کنند. گرافیست، کپی رایتر، مدیر سوشال، مدیر پروژه، برنامه نویس، مدیر محتوا و …. از جمله اعضای مهم شرکت دیجیتال مارکتینگ هستند. برخی از مهمترین وظایفی که اعضای آژانس های دیجیتال مارکتینگ بر عهده دارند عبارت است از :

وظایف دیجیتال مارکتینگ

1. بررسی بازار هدف توسط اعضا

بررسی بازار هدف یکی از مهم‌ ترین وظایف اعضای شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌ باشد. بازار هدف در هر یک از پروژه‌ ها متفاوت خواهد بود. افرادی که تخصص زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارند می‌ توانند بازار هدف هر یک از کسب و کارها را بشناسند.

2. تولید محتوا

تولید محتوا به عنوان یکی دیگر از وظایف اعضای شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌ باشد. تولید محتوا به صورت متنی، تصویری و صوتی انجام خواهد شد. برای ثبت سفارش تولید محتوا باید نوع محتوا را بر اساس فعالیت کسب و کار خود انتخاب کنید. اعضای شرکت م ی‌توانند راهنمایی‌ های لازم را به شما ارائه دهند تا بهترین محتوا را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

3. تدوین استراتژی و تخمین هزینه توسط اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ

تدوین استراتژی مربوط به مارکتینگ و تخمین اصولی هزینه مد نظر یکی دیگر از وظایف اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ است. هر یک از استراتژی‌ هایی که مربوط به مارکتینگ هستند را باید از نظر نوع کسب و کار بشناسید. این مسئله که هزینه مربوط به تدوین استراتژی مارکتینگ به درستی تخمین زده شود بسیار مهم است. کارشناسان شرکت دیجیتال مارکتینگ هزینه‌ های استراتژی مارکتینگ را بر اساس بودجه شما تعیین خواهند کرد.

4. بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات آنلاین

بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات آنلاین دیگر وظایف اعضای شرکت دیجیتال مارکتینگ است. سئو به عنوان مهم ‌ترین بخش بازاریابی موتور جستجو شناخته می ‌شود. اگر بدانید سئو چیست بدون شک در مورد نحوه بازاریابی موتور جستجو اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد. استراتژی‌ هایی که مربوط به شبکه‌ های اجتماعی هستند را کارشناسان شرکت دیجیتال مارکتینگ بررسی می ‌کنند. پس از بررسی‌ های لازم کارشناسان می‌ توانند طبق نیاز کسب و کار شما یکی از استراتژی‌ های شبکه‌ های اجتماعی را انتخاب کنند.

دکمه بازگشت به بالا