زنگ خطر کمبود مشاوران در مدارس به صدا درآمد
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتوگو با آنا:
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آموزش و پرورش ۱۱۰ هزار مدرسه و حدود ۷۰۰ هزارکلاس درس دارد که هر مدرسه یک معلم لیسانس و فوق لیسانس لازم دارد، در صورتی که از هر ۱۰ مدرسه یک نفر مشاور ندارد.
غلامعلی افروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بازنگری سرفصلهای رشته روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: تمام شاخههای روان شناسی باید به کمک گروه متخصص بازنگری شوند.
وی افزود: قالب گرایشهای روانشناسی مشابهت یکسانی با یکدیگر دارند، اما عناوین متفاوت هستند و به همین صورت باعث رنجش، و آزردگی برخی از فارغ التحصیلان میشوند.
افزوز تصریح کرد: باید از حالت گرایشی و تخصصی کردن رشتههای روانشناسی اجتناب کنیم و بازنگری اساسی را در دستور کار قرار دهیم تا همه فارغ التحصیلان بتوانند از لحاظ بالینی و نظری قوی شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشتههای روانشناسی گفت: همه گرایشهای رشتههای روان شناسی باید به صورت همزمان از سوی گروه متخصص و منتخب و جامع نگر و بلند اندیش بازنگری شوند، نه اینکه گروههای عممومی، تربیتی و استثنایی به صورت جداگانه بازنگری شوند؛ چرا که به هیچ عنوان کار درستی نیست.
افزوز اضافه کرد: بنده معتقد هستم هر کسی که سواد خوبی داشته باشد، برایش کار هم وجود دارد. مثلا آموزش و پرورش ۱۱۰ هزار مدرسه و حدود ۷۰۰ هزارکلاس درس دارد که هر مدرسه یک معلم لیسانس و فوق لیسانس لازم دارد، در صورتی که از هر ۱۰ مدرسه یک نفر هم مشاور ندارد، پس برای جذب روان شناسان و مشاوران راه طولانی در پیش داریم، به شرط اینکه به درستی این نیروها را به خوبی تربیت کنیم.