5 مورد درباره ساخت بک لینک که درباره آنها نمی دانستید
بسیاری از استراتژی های لینک بیلدینگ می توانند نتیجه معکوس داشته باشند و باعث آسیب بیشتر از انجام کارهای خوب شوند. اگر می خواهید رتبه خود را در بلندمدت بهبود بخشید، از یک استراتژی سئو جامع استفاده کنید و از تاکتیک های خاص لینک سازی اجتناب کنید. در این پست، من درباره برخی از نبایدهای ایجاد لینک بحث خواهم کرد: تاکتیک هایی که قطعاً نباید از آنها استفاده کنید. برخی از این موارد، احتمالاً قبلاً در مورد آنها می دانید. من اول آن ها را پوشش می دهم. سپس، بیایید به 5 مورد کمتر شناخته شده – اما به همان اندازه مهم – نباید برویم. قبل از غواصی، اگر می خواهید در مورد استراتژی های لینک سازی و سایر مهارت های ضروری SEO اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید ما را بررسی کنید. اطراف آموزش سئو! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می دانید چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!
تاکتیک های خطرناک ایجاد لینک
در زمانهای قدیم، خرید بک لینک به معنای قرار دادن لینک در صفحات خارجی تا حد امکان، اغلب از طریق خرید یا تجارت لینک بود. از زمان پنگوئن گوگل، این تاکتیک ها به یک استراتژی سئو پرخطر تبدیل شده اند. اگر تاکتیکهای لینکسازی شما شامل ارسال هرزنامه باشد، سایت شما در معرض خطر جریمه گوگل قرار میگیرد و ممکن است به طور کامل از نتایج گوگل منع شود. قرار دادن تعداد زیادی لینک ممکن است برای مدت کوتاهی به رتبه بندی سایت شما کمک کند، اما احتمالاً در دراز مدت نه.
لینک سازی واضح است
من گمان می کنم که بسیاری از شما قبلاً تعداد زیادی از این تاکتیک های لینک سازی واضح را می دانید که قطعاً نباید آنها را اعمال کرد:
- شما نباید لینک بخرید
- تبادل لینک نکنید
- برای دریافت لینک از برنامه های خودکار خودداری کنید.
- وبلاگ نویسی مهمان را با محتوای بسیار نازک و خارج از موضوع انجام ندهید .
- اگر تنها هدف شما گذاشتن لینک در نظر است، در وبلاگ ها یا انجمن ها نظر ندهید.
- بهینه سازی بیش از حد انکر تکست ایده خوبی نیست.
- شما نباید لینک هایی داشته باشید که مرتبط با موضوع وب سایت شما نباشد.
- از داشتن لینک از سایت هایی که محتوای واقعی ندارند خودداری کنید.
- شما نباید لینک هایی از سایت های اسپم داشته باشید که تنها هدفشان تبلیغ برای قمار، ویاگرا یا پورن است (مگر اینکه وب سایت شما درباره قمار، ویاگرا یا پورن باشد).
بنابراین، اکنون که این موارد را پوشش دادیم، بیایید به برخی از موارد کمتر شناخته شده پیوند بیلدینگ DON’Tها برویم.
1. لینک کردن فقط به صفحه اصلی؟ نکن!
شما باید مطمئن شوید که پیوندهایی به صفحات مختلف وب سایت خود دریافت می کنید و نه تنها به صفحه اصلی خود. اگر فقط – یا عمدتاً – پیوندهایی به صفحه اصلی خود دریافت کنید، ساختمان پیوند شما هرزنامه به نظر می رسد. البته، اگر کسی در مورد برند شما می نویسد، یک لینک به صفحه اصلی شما مناسب است. اما اگر وب سایتی در مورد محصولات یا اخبار شرکت شما می نویسد، معمولاً به صفحه محصول، اخبار یا وبلاگ شما پیوند می زند. این فقط راهی طبیعی است که مردم به صفحات دیگر پیوند می دهند.
2. برای لینک های خاص پرداخت کنید؟ نکن!
یکی دیگر از لینک سازی ها استفاده از سایتهای ارائه دهنده و فروش بک لینک است. احتمالاً همه شما میدانید که خرید لینکها به صورت عمده از شرکتهایی که ادعا میکنند رتبه شما را سریع میگیرند، چیزی نیست که بکلینو توصیه میکند. اما در مورد یک لینک از یک شرکت فردی چطور؟ از یک وب سایت با کیفیت بالا درست در جایگاه شما؟ آیا خرید یک لینک از چنین شرکتی اشتباه است؟
گوگل چگونه از این موضوع مطلع خواهد شد؟ گوگل در مورد لینکی که از یک شرکت خریداری می کنید اطلاعی ندارد. با این حال، توصیه می کنیم این کار را نکنید. اگر این شرکت یک لینک به شما فروخته است، می تواند لینک های بیشتری را به افراد بیشتری بفروشد. و اگرچه یک لینک گوگل را هشدار نمی دهد، اما با افزایش تعداد لینک های مشکوک در یک وب سایت، خطر ضربه خوردن توسط پنگوئن یا جریمه دستی نیز افزایش می یابد.
3. بازیافت محتوای خود در سایت های مختلف؟ نکن!
یک راه برای دریافت لینک این است که مقالاتی در مورد شرکت یا محصولات خود بنویسید و سعی کنید این مقالات را در سایت های دیگر منتشر کنید. مراقب باشید که محتوای یکسانی را در سایت های مختلف منتشر نکنید! مقالهای که در آن برخی از جملات و پاراگرافها جابهجا میشوند و چند کلمه تغییر میکنند، همچنان محتوای تکراری مقاله اصلی باقی میماند. به خصوص اگر این ترفند را چندین بار تکرار کنید. به طور خلاصه: بازیافت محتوا ایجاد محتوای جدید نیست. این یک ترفند ایجاد لینک است و می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مقالاتی را برای مخاطبان وب سایتی که قطعه خود را به آن ارسال می کنید بنویسید. بله، این خیلی کار است. هیچ کس نگفته لینک بیلدینگ آسان است…
4. رسانه های اجتماعی را فراموش کرده اید؟ نکن!
اگر در حال ایجاد لینک هستید، رسانه های اجتماعی را کنار نگذارید! رسانههای اجتماعی قطعاً باید در استراتژی ساخت لینک شما گنجانده شوند، حتی اگر کاملاً مشخص نباشد که لینکهای رسانههای اجتماعی تا چه اندازه به رتبهبندی شما کمک میکنند. اگر بهطور ناگهانی لینکهای زیادی از وبسایتهای دیگر دریافت میکنید، اگر هیچ پیوندی از سایتهای رسانههای اجتماعی نیز دریافت نکنید، بسیار عجیب خواهد بود. این چیزی نیست و می تواند شما را در چشم گوگل هرزنامه به نظر برساند. بنابراین در کنار تلاشهای خود برای دریافت لینک از وبسایتهای مناسب، روی دریافت اشتراکگذاری، توییت و لایک در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی نیز سرمایهگذاری کنید.
5. جعل کردنش؟ نکن!
استراتژی ساخت لینک شما نباید طبیعی به نظر برسد ، باید طبیعی باشد ! مطمئن شوید که لینک بیلدینگ شما جعلی نیست. پیوندها باید قرار داده شوند زیرا پیوند می تواند برای کاربر یک وب سایت مفید باشد. آنها باید با محتوای صفحه ای که به آن اضافه شده اند مطابقت داشته باشند. در حالت ایده آل، استراتژی ساخت لینک شما بخشی از یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن اطلاع رسانی به مردم در مورد شرکت، وب سایت یا محصولات شما است. هرگز نباید فقط به دنبال دریافت لینک های با کیفیت بیشتر باشد.
نتیجه: پیوندها همیشه باید مفید باشند
از دیدگاه سئوی جامع ، لینک ها باید برای کاربر یک وب سایت مفید باشند. یک پیوند باید در آنجا وجود داشته باشد زیرا به معنای چیزی است. زیرا متنی که لینک در آن تعبیه شده است به آن صفحه خاص اشاره دارد. اگر پیوندی صرفاً برای Google وجود دارد و هیچ کلیکی دریافت نمیکند، احتمالاً پیوند نباید در آنجا باشد. لینکها برای کلیک کردن روی آنها در نظر گرفته شده است.