برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

مواد شیمیایی و پیری پوست؛ نکاتی برای انتخاب محصولات بهداشتی و آرایشی

  لوازم آرایشی و بهداشتی چیست؟

(FDA) لوازم آرایشی را به این صورت تعریف میکند. “کالاهایی که برای مالش ، ریختن ، پاشیدن ، یا اسپری کردن ، وارد بدن یا به هر صورت روی بدن انسان استفاده میشود. برای پاکسازی ، زیبایی ،” ترویج جذابیت یا تغییر ظاهر”.

شامل مرطوب کننده های ، عطرها ، رژ لب ها ، لاک های ناخن ، آرایش چشم و صورت ، شامپوها ، موهای دائمی ، رنگ موها ، خمیردندان ها و خوشبوکننده ها و همچنین هر جزء از یک محصول آرایشی است. لوازم آرایشی متفاوت از داروها هستند. که عبارتند از “مقالاتی که برای تشخیص ، درمان ، کاهش ، درمان یا پیشگیری از بیماری استفاده میشود” و “مقالاتی (غیر از غذا) که بر ساختار یا عملکرد بدن بدن تأثیر میگذارد”. در انسان یا حیوانات دیگر”.

اهمیت استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی

کرم لاکچری کوین روز: از لوازم آرایشی برای داشتن ظاهر زیبا استفاده میشود. آرایش قرن هاست که وجود دارد. اولین افرادی که از لوازم آرایشی برای افزایش زیبایی خود استفاده کردند مصری ها بودند. آرایش آن روزها فقط رنگ چشم ساده یا مقداری ماده برای بدن بود. آرایش روزانه نقش مهمی را برای مردان و زنان ایفا میکند. درست است ، حتی مردان بیشتر به زیبایی توجه کرده و نگران ظاهر خود هستند. لوازم آرایشی را می توان در فرم ارگانیک و ضد حساسیت تولید کرد تا خواسته های کاربران را برآورده کند. آرایش به عنوان کمک به زیبایی برای تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس افراد استفاده میشود. بسیاری از مردم میخواهند جوان و جذاب بمانند. بنابراین اهمیت لوازم آرایشی را رو به افزایش میبینیم.

لوازم آرایشی ها به شکل کرم ، رژ لب ، عطر ، سایه چشم ، لاک ناخن ، اسپری مو و غیره در دسترس هستند. سایر لوازم آرایشی مانند پودر صورت پس از استفاده از کرم پایه به پوست درخشندگی میبخشد. سپس رژ لب هایی داریم که توسط بسیاری از زنان در هر سنی استفاده میشود. آنها از موم و کره کاکائو به میزان دلخواه تهیه می شوند. لوازم آرایشی مانند کرم ، ژل و ادکلن به طور روزانه توسط زنان و مردان استفاده میشود.

اهمیت کرم ها در لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید کرم شب لاکچری کوین: کرم ها در بسیاری از موارد به عنوان پاک کننده صورت عمل می کنند. کرم های ضد پیری که تولید شده اند می توانند پوست جوان را برای سالهای طولانی حفظ کنند. بهترین پاک کننده کرم استفاده از پاک کننده ، صابون و آب است. کرم های آرایشی را به عنوان غذای پوست برای پوست های حساس ، خشک و ترک خورده عمل می کنند. عمدتاً دارای روغن نرم کننده و پاک کننده آلودگی های ناخواسته را از روی پوست هستند.

برخی از کرم های چربی محبوب که استفاده می شود شامل وازلین و لانولین است. کرم های خشک در ساخت صابون و ژلاتین استفاده میشود که به عنوان پایه برای پوست چرب استفاده می شود. به یکی از سریعترین بازارهای در حال توسعه در صنعت زیبایی تبدیل شده است. بسیاری از مردان جوان برای حفظ و حالت دادن موهای خود به روغن و ژل روی می آورند. محصولاتی مانند ژل مو ، روغن و لوسیون در بازار معرفی شده اند که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری می کند. برخی از مشاغل ، مانند صنعت تجارت نمایشی ، بر اهمیت ظاهر بیرونی تمرکز می کنند. بسیاری از شخصیت ها و هنرمندان از آرایش برای غلبه بر نورهای خشن و نور شدید دوربین استفاده میکنند. آنها به خوبی اهمیت ظاهر خود را میدانند و با استفاده از انواع لوازم آرایشی آنها را حفظ می کنند.

ظاهر آنها ارزشمندترین دارایی آنهاست و آنها تمام تلاش خود را می کنند تا همانطور که طرفداران می خواهند ظاهر شوند. تحقیقات اخیر نشان داده است که آرایش پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت میکند. بسیاری از تولیدکنندگان محصولات زیبایی از نیازهای افراد برای محافظت از خود و خود در برابر اشعه های خورشید استفاده کرده اند. این یک دستاورد بزرگ است زیرا آرایش قبلی و محافظت در برابر آفتاب نمی توانند با هم ترکیب شوند. اهمیت لوازم آرایشی امروزه در این است که به افزایش زیبایی ظاهر ما کمک می کند و باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا زنان/دختران آرایش می کنند؟

آرایش فواید زیادی دارد و به یک ضرورت در برنامه روزانه ما تبدیل شده است. لوازم آرایشی به زیبایی ظاهری ما کمک می کند. بسیاری از جنبه های اضافی و مزایای آرایش وجود دارد که شایسته توجه است. از لوازم آرایشی برای افزایش زیبایی ظاهر شما استفاده می شود. آرایش قرن هاست که وجود دارد. هدف زنان در استفاده از آرایش به شدت بر تعریف شان از آرایش تاثیر گذار است. بنابراین از دیدگاه زنانی که با مساله آرایش درگیر هستند، آرایش کردن معانی متفاوتی دارد. معمولا زنان آرایش را به معنی زیبایی، بهداشت و پاکیزگی و آراستگی، وسیله ای برای ایجاد تنوع و لذت، تغییر دهنده وضعیت روحی، جلب توجه ، کسب اعتماد به نفس تعریف می کنند.

مزایای لوازم آرایشی و بهداشتی

انگیزه ای که به نظر می رسد بهترین دلیل استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی است است ، قدیمی است. استفاده از لوازم آرایشی نیازی نیست که توسط صنعت آرایشی ایجاد شده باشد ، بلکه چیزی است که خود به خود در بسیاری از فرهنگ ها بوجود آمده است. دلیل محبوبیت آنها مزایای فیزیولوژیکی و روانی مهمی است که به کاربر منتقل می کنند.
مزایای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار زیاد است و دانشمندان لوازم آرایشی در تولید محصولات برای رفع این نیازها مهارت دارند.
. با استفاده از لوازم آرایشی پیشگیرانه و درمانی می توان وضعیت پوست را بهبود بخشید. این لوازم شامل مرطوب کننده ، تن ، چین و چروک و کاهش لکه های مرتبط با پیری پوست است.

لوازم آرایشی و بهداشتی چه مزایایی دارند

    • علائم آکنه را کاهش میدهد.
    • با استفاده مناسب از محصولات ضد آفتاب می توان از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کرد.
    • ضد عرق ها و دئودورانت ها در کاهش تعریق و بوی بدن موثر هستند.
    • می توان موها را با شامپو نرم و تمیز کرد و برای افزایش ظاهر آنها را درمان کرد.
    • محصولات سایه دار – لوازم آرایشی رنگی مانند فونداسیون ، رژ لب ، محصولات چشم ، ناخن و لب برای افزایش زیبایی ظاهر استفاده می شود.
    • محصولات دندانپزشکی مانند خمیر دندان و شستشوی دهان برای تمیز کردن و کاهش بو مفید هستند.
    • صابون ها پوست را تمیز می کنند و به کاهش باکتری ها کمک می کنند.

استفاده از لوازم آرایشی به نفع افراد است. به غیر از مزایای فیزیولوژیکی که اغلب ذکر می شود ، مزایای روانشناختی و اجتماعی بسیار زیادی از استفاده از لوازم آرایشی به دست می آید. این مزایا است که اطمینان می دهد محصولات آرایشی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هستند و خواهند ماند.

اهمیت لوازم آرایشی در زندگی زنان

لوازم آرایشی بخشی از زندگی زنان در دنیای امروز است. این زیبایی بیشتری به ظاهر ما می بخشد و باعث می شود احساس راحتی و اطمینان بیشتری داشته باشیم. امروزه انواع و اقسام لوازم آرایشی در بازار موجود است. برای ما کاملاً واضح است که آنها نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند. لوازم آرایشی می تواند مخرب باشد. این می تواند نکات برجسته ای را که نیاز به تقویت دارند بیان کند و مواردی را که ما را دچار تردید می کند ، پوشش دهد. لوازم ارایش می تواند خلاقیت روح را نشان دهد و مانند قلم موی رنگ روی بوم جدید چهره ما را روشن کند.

لوازم آرایشی بخشی از روتین روزانه و بخش مهمی از زندگی اکثر زنان است. از طرف دیگر ، اگر به درستی استفاده نشود یا محصولات با کیفیت پایین باشند ، ممکن است به پوست آسیب برساند. نیاز و استفاده همه از آرایش نیز متفاوت است. کانسیلرها ، سایه ها ، پودرها و رژ لب ها می توانند از نظر هزینه و شکل متفاوت باشند. در نتیجه ، دانستن سابقه سلامت ، رنگ پوست و حساسیت های بیش از حد هنگام خرید لوازم آرایشی ضروری است. شناخت بدن و هوشیاری هنگام خرید محصولات می تواند را ایمن کرده و روشی مفرح برای ظاهر بیرونی زیبایی شما باشد.

معایب لوازم آرایشی بهداشتی نامناسب

لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر ویژگی هایی که دارند، معایبی نیز دارند. در این قسمت به برخی از این معایب میپردازیم.

  1. بیماری پوستی و حساسیت
  2. صدمه به چشم
  3. در صورت استفاده از لاک نامناسب ناخن ضعیف خواهید داشت
  4. سرطان و دیگر بیماریهای مزمن
  5. پیری زودرس
  6. خطری برای اندامهای تولید مثل
  7. مشکلات مو
  8. سردرد
  9. اعتیاد به لوازم آرایشی

لوازم آرایشی نه تنها به پوست ما آسیب می رسانند بلکه خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را نیز افزایش می دهند. البته نمی توان در مورد اثرات مضر آرایش بدون ذکر پیری صحبت کرد. دختران لکه ها را با کانسیلرها میپوشانند. اما در نهایت ، ممکن است این لکه ها حتی بدتر به نظر برسند و شما پیرتر از آنچه که هستید به نظر برسید. در برخی موارد ، کرم پودر یا پودر پنکیک ممکن است پوست شما را خشک کرده و پوسته پوسته ، کدر و خاکستری به نظر برسد. آرایش نیز می تواند باعث آکنه شود.

آیا لوازم آرایشی مشکلات سلامتی ایجاد می کنند؟

 

لوازم آرایشی شامل طیف گسترده ای از محصولات است. برخی از این موارد می تواند در برخی افراد مشکلات سلامتی ایجاد کند. مانند سوزش پوست یا چشم یا واکنش های آلرژیک. این نوع مشکلات معمولاً کوتاه مدت هستند. در صورت توقف استفاده از محصول برطرف می شوند. این که آیا لوازم آرایشی یا برخی ترکیبات موجود در آنها باعث ایجاد مشکلات بهداشتی کم یا طولانی مدت می شوند. کاملاً مشخص نیست. عدم اطمینان وجود دارد زیرا بسیاری از محصولات و اجزای آن به طور کامل آزمایش نشده اند. مواد آرایشی را که مورد آزمایش قرار میدهند ، ممکن است نتایجش همیشه ساده یا واضح نباشند.

به عنوان مثال ، برخی از مواد موجود در لوازم آرایشی در مقادیر زیاد (یا در غلظت های بالا) سمی هستند. اما میزان استفاده از این مواد در لوازم آرایشی معمولاً بسیار کمتر از آن چیزی است که در مطالعات باعث ایجاد عوارض بد شده است. به علاوه نحوه استفاده از این ماده در لوازم آرایشی ممکن است متفاوت از نحوه استفاده از آن در آزمایشات باشد. همچنین ، اغلب اطلاعات کمی در مورد مواد تشکیل دهنده جذب شده در بدن (و میزان جذب آنها) در صورت استفاده روی پوست در هنگام استفاده واقعی از محصول وجود دارد. به این دلایل ، این ماده ممکن است مشکلات مشابهی را در استفاده واقعی در لوازم آرایشی ایجاد نکند.

چگونه می توان محصولات را از نظر ایمنی آزمایش کرد؟

مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی به طور معمول برای مشکلات سلامتی کوتاه مدت مانند سوزش پوست و چشم و واکنش های آلرژیک مورد آزمایش قرار می گیرند. اما خود لوازم آرایشی واقعی (رژ لب های خاص ، سایه چشم و غیره) به ندرت برای اثرات کوتاه مدت روی سلامتی آزمایش می شوند. به همین دلیل ، ممکن است معلوم نباشد که آیا ترکیبات با هم باعث ایجاد مشکلاتی می شوند که در هنگام مطالعه جداگانه دیده نشد. اطلاعات بسیار کمی در مورد تأثیرات طولانی مدت اکثر مواد آرایشی یا محصولات آرایشی بر سلامتی در دسترس است.

آزمایش مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی برای مشکلات مضر سلامت طولانی مدت مانند سرطان دشوار است. اکثر موادی که باعث سرطان می شوند ، سالها طول می کشد تا در معرض این ماده قرار بگیرند تا سرطان ایجاد شود. این بدان معناست که مطالعات باید حداقل 10 یا 20 سال ادامه یابد تا مشخص شود آیا ماده خاصی یا لوازم آرایشی باعث سرطان شده است. همچنین آزمایش هر ترکیب و دوز این مواد در محصولات آرایشی واقعی عملی نیست. این امر به ویژه با این واقعیت که مواد (و ترکیبات) به طور مکرر تغییر میکنند ، دشوار می شود. این بدان معناست که بررسی خطرات ناشی از یک لوازم آرایشی خاص (به عنوان مثال رژ لب) در طول زمان با این واقعیت پیچیده میشود .

مطالعات آزمایشگاهی

دانشمندان بیشتر اطلاعات خود را در مورد اینکه آیا چیزی ممکن است باعث سرطان شود از مطالعات آزمایشگاهی دریافت میکنند. مواد بسیار زیادی (طبیعی و دست ساز) برای آزمایش هر یک در حیوانات آزمایشگاهی وجود دارد. دانشمندان از دانش ساختار شیمیایی ، انواع دیگر آزمایشات آزمایشگاهی و سایر عوامل برای انتخاب مواد شیمیایی برای آزمایش استفاده میکنند. آنها اغلب میتوانند با بررسی ساختار شیمیایی و مقایسه آن با مواد شیمیایی مشابه ،پی ببرند که آیا ممکن است مشکلی ایجاد شود یا خیر.

تقریباً همه موادی که باعث ایجاد سرطان در انسان میشوند باعث ایجاد سرطان در حیوانات آزمایشگاهی نیز میشوند. اما برعکس همیشه صادق نیست – هر ماده ای که باعث ایجاد سرطان در حیوانات آزمایشگاهی میشود ، باعث ایجاد سرطان در انسان نمیشود. دلایل متفاوتی برای این امر وجود دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا