• متخلف صید غیرمجاز در شهرستان اردل دستگیر شد

    به گزارش خبرگزاری شبکه استان چهارمحال وبختیاری ، سعید یوسف‌پور با اعلام این خبر گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردل یک نفر متخلف صید غیرمجاز ۲۵ قطعه ماهی کپور از رودخانه کارون در روستای قلعه درویش این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صید غیرمجاز این متخلف به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید جرم محسوب می‌شود، افزود: این متخلف پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

    گفتنی است ، شهرستان اردل به وسعت ۱۸۳۳ کیلومتر مربع و در فاصله ۸۶ کیلومتری بروجن و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد (مرکز استان)، در مسیر جاده ارتباطی استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

    46

  • «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی +فیلم

    آنا گزارش می دهد؛

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی +فیلم

    معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در بستر سکوی پخش «تلوبیون»، برنامه های متنوعی را برای تبلیغات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده است.

    به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در فاصله کمتر از یک هفته مانده به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های این انتخابات به مراحل حساس و تعیین‌کننده‌ای رسیده است. در این بین، داوطلبان ورود به ساختمان پاستور، همچون ادوار گذشته از فضا‌ها و ابزار‌های متنوع و متفاوتی برای تبلیغ برنامه‌ها و ارتباط با مخاطبان و رای‌دهندگان استفاده می‌کنند.

    گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و ابزار‌های ارتباطی باعث شده تا شیوه‌های سنتی تبلیغات به تدریج جای خود را به روش‌های نوین انتقال پیام بدهد.

    «تلوییون» بستری مجازی برای تبلیغات حقیقی 

    امسال سازمان صدا و سیما علاوه براختصاص فضا‌های مختلف پخش تبلیغات نامزد‌ها در قالب برنامه‌های گفتگومحور، میزگرد، مستند تبلیغاتی و مناظره با تکیه بر توان زیرساخت‌های خود در فضای مجازی، بستر قابل‌توجهی را نیز در سکوی پخش «تلوبیون» برای این منظور فراهم کرده است.

    معاونت فضای مجازی متولی طراحی واجرای این بستر‌های جدید است که با استقبال ستاد‌های انتخاباتی ۶ نامزد نیز مواجه شده است.

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی +فیلم

    مجموعه ای نوساز و نقلی در مجاورت ساختمان شهدای رادیوی معاونت صدا محلی است که معاونت فضای مجازی رسانه ملی استودیوهای شش گانه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در آن تعبیه کرده است.

    پس از عبور از ورود به این ساختمان، به یک فضای ملاقات (لابی)  نسبتا بزرگ می رسیم که با صندلی های راحتی میزبان مراجعان و کارشناسانی است که منتظر حضور در استودیو هستند و یا پس از پخش برنامه به این محل می آیند تا دمی بیاسایند و با خوردن فنجانی چای، گلویی تر کنند.

    ۶ استودیو برای ۶ نامزد

    کمی آن سوتر و پشت این فضا، راهروی نه چندان عریضی وجود دارد که در دو طرف آن، ۶ استودیو آماده میزبانی از کارشناسان و نمایندگان نامزدها است. تابلوهای ایستاده ای که تصویر نامزدها روی آن ها نقش بسته نشان می دهد که هر استودیو متعلق به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم است.

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی

    حمید رضا ملاموسی‌زاده قائم مقام و دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی سازمان رسانه ملی است که مدیریت این طرح نوین تبلیغاتی را برعهده دارد.

    او به اقتضای مسىئولیتش  مدام در بین استودیوها و راهرو ارتباطی بین آنها در رفت و آمد است و با عوامل فنی و هماهنگ کننده آخرین اقدامات لازم برای پیشبرد منظم امور را انجام می دهد. در بین این رفت و آمدها و زنگ خوردن مدام تلفن همراه وی، فرصتی دست  داد تا در قالب گفتگویی کوتاه به برنامه های معاونت فضای مجازی و سکوی پخش تلویزیون برای تبلیغات ریاست جمهوری بپردازیم.

    ملاموسی زاده در توضیح برنامه های معاونت فضای مجازی برای این دوره از انتخابات می‌گوید: راه‌اندازی «پویش جمهور» در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک پویش مردمی از جمله برنامه‌هایی است که معاونت فضای مجازی در مقام نهاد تسهیل‌گر در کنار آن قرار گرفته است. در این پویش، مخاطبان می‌تواند عکس، دل‌نوشته و ویدئو‌هایی که از خودشان تهیه می‌کنند را به شماره‌هایی تعیین شده است بفرستند. معاونت فضای مجازی ضمن پخش آثار برگزیده، جوایزی را هم به قید قرعه به آنها اهدا خواهد کرد.

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی

    او با اشاره به این که بر اساس مصوبه‌ ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما، معاونت فضای مجازی این سازمان موظف شد تا  به هر یک از نامزد‌ها استودیوی اختصاصی ضبط و پخش برنامه های تبلیغاتی را ارائه کند می افزاید: هر کدام از این آقایان یک  صفحه اختصاصی در  «تلوبیون» نیز دارد. خروجی این استودیو‌ها به صفحه هر نامزد متصل است.نامزدها از طریق نماینده ای که به عنوان«مدیر تلوبیون» معرفی کرده اند، هر محتواهای مدنظر خود را به همکاران من می رسانند. این‌ محتوا با سازوکار تعریف شده، از دریچه سکوی پخش تلویبیون که بیش از ۵۰میلیون نصب از سوی کاربران را در کارنامه خود دارد ارائه می‌شود. 

    از او می پرسیم : این روند به این معنا است که زیر ساخت فنی و محیطی برای تبلیغات از  سوی معاونت فضای مجازی فراهم می شود و ستادهای انتخاباتی محتوا و شکل برنامه‌ها را تعیین م یکنند؟ 

    قائم مقام ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در حالی که دورادور  و با ارتباط چشمی با همکارانش آخرین‌ وضعیت ضبط برنامه ها را دنبال میکند با اشتیاق این‌گونه پاسخ می دهد که: دقیقا! به جز قوانین مصوب و مرسوم تبلیغات انتخاباتی و خط قرمز های  روشن سازمان، ما دخالتی در  شکل این برنامه ها نداریم. خوشبختانه ستادهای انتخاباتی نیز همکاری لازم را با ما داشته آمد و مشکلی از این لحاظ نداشتیم.

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی

    فرصت تبلیغات ۲۴ساعته با قالب های متنوع

    ملاموسی زاده پس از سر زدن به یکی از استودیوها و رفع  مشکلی که برای حضور نماینده یکی از نامزدها پیش آمده بود دوباره به محل مصاحبه باز می گردد و می گوید: همچنین این فضا برای نامزدهای محترم نیز وجود دارد که اگر تمایل داشتند خودشان در هر ساعت از شبانه روز به استودیو بیایند و نکاتی که در برنامه های تبلیغاتی رادیو و تلویزیون فرصت یا امکان پرداختن به آنها را نداشتند از این قاب بیان کنند. تاکنون  دو نامزد از این امکان استفاده کرده و به محل ضبط برنامه ها آمده اند. به این ترتیب یک ابزار تبلیغاتی مکمل یا امکانات گسترده در بستر فضای مجازی برای آنها فراهم شده است.

    دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی رسانه ملی معتقد است که همه تلاش این معاونت در مسیر افزایش مشارکت و اطلاع رسانی به مردم متمرکز شده و در این راه سعی آنها این بوده که امکانات مشترک و یکسانی از حیث فضا، ابزار، امکانات فنی و نیروی انسانی متخصص در اختیار هر یک از نامزد‌ها قرار بگیرد.

    با این مدیر رسانه ملی خداحافظی میکنیم و سراغ نماینده یکی از نامزدها می رویم که تازه از استودیو بیرون آمده و مشغول استراحت است.

    او که از شهرستان چابهار برای شرکت در این برنامه و البته پیگیری فعالیت های تبلیغاتی نامزد موردنظرش به پایتخت آمده ضمن ابراز رضایت از فراهم شدن این امکان مدرن تبلیغاتی می‌گوید: با توجه به این که استفاده از کارافزارها و شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی امکانات فراوانی را در اختیار پیام رسان و گیرندگان پیام‌می گذارد، استفاده از این امکان بسیار مفید  به نظر می رسد.

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی

    فرصتی برای مقایسه و انتخاب بهتر

    این فعال انتخاباتی می افزاید: خیلی از مردم فرصت دنبال کردن برنامه های تلویزیونی را ندارند اما با سکوی پخش تلویزیون این امکان برایشان فراهم خواهد شد که در هر ساعت از شبانه روز و به صورت طبقه بندی شده برنامه های نامزدها را مشاهده کرده و امکان مقایسه و انتخاب برایشان فراهم شود. ناگفته پیداست که این روند به افزایش مشارکت مردم در انتخابات می انجامد.

    از او می‌پرسیم که امروز چه نکاتی را در برنامه ضبط شده تبلیغاتی مطرح کرده است و این گونه پاسخ می شنویم که:«هدف من از حضور در این برنامه،معرفی ظرفیت های منطقه چابهار از یک‌سو و طرح مطالبات و خواسته های مردم و البته تشریح نگاه نامزد انتخاباتی مدنظرم در این زمینه ها بود.این که تا چه اندازه امکان تحقق وعده های این نامزد درباره شهرستان های دور از مرکز و به ویژه چابهار وجود دارد موضوعی بود که  با یکی دیگر از کارشناسان برنامه بررسی شد. البته این مباحث در  تعامل با مخاطبانی که با برنامه در ارتباط بودند  شکل پویاتری به خود گرفت».

    کارشناس دیگری که برای تبیین برنامه های یکی از نامزدهای انتخابات به معاونت فضای مجازی آمده بود با لحنی پرشور و انرژی گفت: با توجه به شرایط ویژه این انتخابات فرصت چندانی برای برنامه ریزی نامزدها در راستای استفاده از این فضا وجود نداشت با این حال  اغلب آنها بهره لازم را از این فضا بردند.

    «تلوبیون»؛ قلب تپنده انتخابات ریاست جمهوری در کالبد فضای مجازی

    او در ادامه می‌گوید: تجربه موفق برنامه های انتخاباتی «تلوبیون» نشان داد که مدیریت درست فضای مجازی و سکوهای پخش موجود در آن میتواند مقدمه ای برای گسترش کسب و کارهای مجازی در این فضا باشد. 

    این کارشناس جوان حوزه رسانه معتقد است که عوامل فعال در معاونت فضای مجازی به خوبی توانستند یک فضای استودیویی حرفه ای را برای نامزدها فراهم کنند و نمره قبولی می‌گیرند. او در ادامه می‌گوید: امکان تماس تلفنی و تصویری با مخاطبان و پوشش زنده فعالیتهای انتخاباتی سراسر کشور در کنار گفتگوهای تخصصی آن هم در شرایطی که زمانبندی هر کدام از برنامه ها در اختیار ستادها قرار دارد امتیاز بزرگ این شیوه تبلیغات رسانه ای است که نباید به راحتی از آن‌گذشت. قطعا این روند موفق می تواند در ادوار بعدی انتخابات نیز تکرار شود.

    در حالی که رفت و آمد مهمانان به استودیوهای ضبط برنامه شتاب بیشتری گرفته پس از خوش و بشی کوتاه با عوامل فنی و خداقوت به آنها ساختمان معاونت فضای مجازی را ترک می کنیم. ساختمانی که این روزها و شب ها قلب تپنده تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی است.

     

  • قالیباف برای ماندن آمده است

    شبکه/کرمانشاه رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌محور بودن محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری، گفت: قالیباف آمده که تا آخر در صحنه رقابت بماند.

    سید احمد صفوی، امروز (دوم تیر) در نشستی خبری با اشاره به سوابق اجرایی و مدیریتی قالیباف در عرصه‌های مختلف کشور، گفت: آقای قالیباف بواسطه فعالیت و عملکردی که داشته چهره‌ای شناخته شده است و برای انتخابات پیش رو نیز هم کارنامه و هم برنامه مشخصی دارد.

    وی با بیان اینکه جمع کثیری از نمایندگان مجلس، نخبگان، فعالین سیاسی اجتماعی و…  از ایشان درخواست داشتند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، گفت: آقای قالیباف با توجه هب این دعوت و همچنین تجربه و برنامه‌هایی که دارد به این عرصه ورود کرده است.

    وی به برخی ویژگیها و توانمندی‌های قالیباف برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری هم اشاره کرد و روحیه مسئولیت‌پذیری، سوابق اجرایی در مناصب مختلف، اشراف و تسلط به امور اجرایی، حضور موثر در مجلس شورای اسلامی، کمک به بالفعل کردن ظرفیت‌های متعدد کشور، رسیدگی به امور کشور در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، توان حل چالش‌های کشور با کار کارشناسی و برنامه محوری، ایجاد همدلی و وفاق برای پیشبرد امور کشور و… را از جمله این ویژگی‌ها برشمرد.

    به گفته صفوی با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای اینکه قالیباف در کنار ریاست مجلس نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم باشد وجود ندارد.

    مردمی‌سازی اقتصاد، رویکرد اصلی قالیباف

    وی از اهم اهداف و برنامه‌های قالیباف نیز یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این برنامه‌ها اثبات کارآمدی دین در اصلاح امور کشور است، موضوعی که برخی نگاه دیگری به آن دارند.

    رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در کرمانشاه برقراری عدالت، تحول‌گرایی و فاصله گرفتن از روند عادی امور، توجه به جوهره انقلاب و نقش اصلی ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب، مردمی سازی امور، کاهش نقش دولت از تصدی‌گری  و حرکت به سمت تولی‌گری، ادامه مسیر شهید جمهور و خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت، واگذاری امور به مردم، دوری از حاشیه و تمرکز بر حل مشکلات مردم، پرهیز از تجمل‌گرایی  و … را از اهم اهداف قالیباف برای ریاست جمهوری برشمرد.

    به گفته صفوی، قالیباف مبارزه واقعی و ساختاری با فساد و همچنین شفاف سازی امور را با جدیت در دستور کار دارد.

    وی شایسته سالاری و استفاده از نیروهای جوان و نخبه را از دیگر رویکردهای قالیباف عنوان کرد و ادامه داد: ایشان توجه ویژه‌ای به محرومین، روستاییان، حاشیه‌نشینان و مناطق کمتر توسعه یافته خواهد داشت.

    رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در کرمانشاه با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور یکی از رویکردهای مهم وی است، افزود: راهکار قالیباف برای حل مشکلات اقتصادی مردمی سازی اقتصاد و استفاده از تیم کارشناسی قوی اقتصادی و افراد صاحب نظر است.

    صفوی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات کشور خصوصا در حوزه اقتصادی در داخل کشور قابل حل است، اظهار کرد: اگرچه نباید حل همه مشکلات را به خارج از کشور گره بزنیم، اما قطعا در جایی که منافع ملی و مردم ضروری باشد، تعامل سازنده بین‌المللی خصوصا با کشورهای همسایه نیز در دستور کار آقای قالیباف خواهد بود.

    قالیباف برای ماندن آمده است

    رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در کرمانشاه در ادامه به برنامه قالیباف برای ماندن تا پایان انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه ایشان برای ماندن آمده است، اما آنچه که در نهایت اتفاق می‌افتد به بزرگان جبهه انقلاب و نشست‌هایی که در این مدت خواهند داشت، برمی‌گردد.

    صفوی ابراز امیدواری کرد در نهایت در جهبه انقلاب تفاهمی صورت بگیرد و افزود: رویکرد آقای قالیباف نیز تقویت جبهه انقلاب و ایجاد همدلی در آن است، بگونه‌ای که باور و امید مردم به جبهه انقلاب افزایش یابد.

    رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در کرمانشاه به موضوع مناظرات و تاثیر بسزای آن در معرفی برنامه نامزدها نیز اشاره کرد و افزود: از بین سایر نامزدها آقای قالیباف بواسطه سوابق اجرایی که داشته، تسلط و آگاهی بیشتری به امور داشت.

    صفوی تاکید کرد: با توجه به سوابق ایشان، قطعا شعارها و برنامه‌هایی که دارد به عمل خواهد رسید.

    وی درباره سفرهای استانی قالیباف به کرمانشاه در ایام باقی مانده تا انتخابات نیز یادآور شد: با توجه به فرصت محدود و فشرده بودن برنامه‌های مناظرات، امکان سفرهای استانی تنها برای دو یا سه استان وجود داشت.

    به گفته رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در کرمانشاه، این احتمال وجود دارد که روز دوشنبه (چهارم تیرماه) آقای نیکزاد رئیس ستاد دکتر قالیباف به کرمانشاه سفر کند.

    تدوین سند راهبری برای کرمانشاه

    وی از برنامه‌های قالیباف برای استان کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: این استان با وجود همه ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، آنطور که باید شکوفا نشده و نباید اکنون چنین شرایطی از نظر برخی شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و… داشته باشد.

    رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در کرمانشاه مشکلات کنونی کرمانشاه را مربوط به همه دولت‌ها دانست که در این عقب ماندگی نقش داشته‌اند و افزود: آقای قالیباف برای توسعه همه جانبه کرمانشاه و شکوفایی ظرفیت‌های استان برنامه دارد و این استان اولویت سفر هیات دولت ایشان پس از انتخابات خواهد بود.

    صفوی همچنین از ماموریت قالیباف به اعضای ستاد استانی برای تهیه «سند راهبردی» کرمانشاه خبر داد که با استفاده از ظرفیت بیش از ۳۰ نفر از افراد خبره و اساتید در حدود ۴۰۰ صفحه تدوین شده و نقشه راه استان خواهد بود.

    انتهای پیام