عمومی

۳۶۵ اخطار برای مراکز دارای تبلیغات دخانیات در کاشان صادر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی دلاوری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور ۳۰۵ اخطاریه بهداشتی برای واحدهای بدون عاملیت فروش دخانیات اظهار کرد: برای مراکز دارای تبلیغات دخانیات ۳۶۵ اخطاریه بهداشتی صادر و ۲۱ پرونده متخلف به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی با اشاره به انجام ۶۴۰ بازرسی از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و صدور ۱۵۸ اخطاریه بهداشتی ممنوعیت مصرف دخانیات به این واحدها افزود: ۳۰ پرونده متخلف به مراجع قضائی ارجاع و ۶۱ واحد عرضه کننده قلیان در شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سال گذشته پلمب شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در حال حاضر برنامه شهر و روستای بدون دخانیات در شهرهای کاشان، برزک و روستای آزران از توابع شهرستان کاشان و شهرهای آران و بیدگل و نوش‌آباد و روستاهای قاسم‌آباد و فخره از توابع شهرستان آران و بیدگل در حال اجرا است.

دلاوری تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه استعمال، فروش و عرضه مواد دخانی بویژه قلیان و سیگار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله سفره‌خانه‌ها و کافی‌شاپ و … و اماکن عمومی و فروش سیگارهاو قلیان‌های الکترونیکی حتی در فضای مجازی می‌توانند به سامانه ۱۹۰ شکایات بهداشت در هر ساعت از شبانه‌روز اعلام و گزارش کند.

دکمه بازگشت به بالا