اقتصادی

۲۸۵ هزار مسکن شهری و روستایی در سطح کشور در دست‌ ساخت است

شبکه/ خراسان رجبی نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر 185 هزار مسکن روستایی و 100 هزار مسکن شهری در دست ساخت است.

اکبر نیکزاد عصر دیروز 14 شهریور با اشاره به زلزله شهریور سال گذشته و تخریب چندین خانه روستایی در شهر علی آباد شهرستان قوچان در خصوص افتتاح مسکن روستایی و بهسازی راه ها گفت: بازسازی منطقه زلزله زده انجام شد. به فوریت توسط مقامات انجام شد و به دنبال آن روند بازسازی با یک عامل بازسازی بنیاد ملی مسکن در شهر انجام شد.

وی در ادامه گفت: دولت و هیأت وزیران برای تصویب تسهیلات و کمک های بلاعوض برای بازسازی واحدهای تخریب شده مصوبات لازم را داده اند و امروز بالاخره یک واحد مسکونی روستایی با حمایت مسئولان محلی و شهرستانی، بنیاد مستپاپان و بنیاد مستپاپان در قوچان به بهره برداری رسید. کمیته امداد

نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اگر کوچکترین دستکاری در روند ساخت یک واحد وجود داشته باشد، دولت به سرعت و به نوبه خود آن را برطرف می کند تا مردم برای بازسازی واحد دچار مشکل نشوند.

وی همچنین تخصیص و تحویل 1401 قیر رایگان برای بهسازی راه های روستایی و اجرای طرح هاردی را تشریح کرد و گفت: پایه.

نیکزاد توضیح داد: در مجموع 310 میلیارد تومان اعتبار، 100 میلیارد تومان برای هر استان در اختیار کمیته برنامه ریزی استان قرار گرفته است که باید از این مبلغ برای اجرای طرح هادی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بار پرداخت یارانه دولت زیاد است، گفت: علیرغم فشارهای مالی دولت، رئیس جمهور بر اعطای وام 200 میلیونی به منازل روستایی اصرار دارد و در دستور پرداخت بانک قرار می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علت قرار نگرفتن کوچان در طرح تعاونی مسکن را گفت: با ساخت 100 هزار واحد مسکونی شهری، شهردار کوچان این موضوع را مطرح و تصمیم گیری کرد. مسکن در شهرستان قوچان از سراسر کشور نیاز فوری دارد، نیازهای مردم باید بر اساس تعداد اختصاص یافته به بنیاد مسکن ساخته و به متقاضیان تحویل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا