اقتصادی

۱۸ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در حوضه کرخه و مارون انجام می‌شود

شبکه/خوزستان استاندار خوزستان بر ضرورت تامین آب کشاورزی در تابستان امسال تاکید کرد و گفت: ۱۳ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در حوضه کرخه و پنج هزار هکتار برای حوزه مارون طی تابستان امسال انجام خواهد شد.

علی اکبر حسینی محراب امروز ۱۳ خردادماه در نشست شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: طبق اعلام کشاورزان، مهمترین کشت خوزستان کشت پاییزه محسوب می‌شود که بر اساس آن امنیت غذایی استان و سایر استان‌هایی که از خوزستان ارتزاق می‌کنند تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در برابر نسل کنونی و آینده مسئول هستیم، افزود: با توجه به کمبودهای موجود در حوضه کرخه و مارون و محدودیت آبی در این حوضه‌ها، مقرر شد محدودیت کشت شلتوک اعمال شود و برای هر کشاورز تا سقف سه هکتار کشت معیشتی شلتوک اختصاص یابد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در این محدوده کشت شلتوک برای تجارت و صادرات نخواهیم داشت از کشاورزان تقاضا کرد با توجه به محدودیت‌های آبی این ۲ حوضه طی تابستان، الگوی کشت را رعایت کنند تا برای نخیلات با اهمیت فراوان، مشکلی به وجود نیاید و به کشت پاییزه ظلم نشود.

حسینی محراب بیان کرد: برای تابستان امسال پنج هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک برای حوضه مارون و ۱۳ هزار هکتار برای حوضه کرخه اختصاص یافت که الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: عملی شدن این کار نیاز به مشارکت همگانی دارد و نباید همه را به واسطه تخلف برخی افراد، از کشت محروم کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز گفت: طرح مطالعاتی جامعی توسط سازمان برنامه و بودجه استان تهیه شده که شامل هفت مرحله است و آب و خاک، باغات، صنایع تبدیلی، شیلات و دامداری و مرغ‌های گوشتی در این طرح لحاظ شده که در صورت اجرای آن شاهد رشد خوبی در محصولات کشاورزی و دامی در استان خواهیم بود.

حسینی محراب عنوان کرد: پیگیر حق‌السهم دولت در نیشکر برای تامین اعتبار این طرح در خوزستان هستیم که طبق آن ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سهم استان خواهد شد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا