اقتصادی

یارانه برق از فردا عادلانه می‌شود

مصوبه دولت مبنی بر اجرای بند «ی» بند 8 قانون بودجه 1400 تنظیم نرخ برق از فردا 1 بهمن ماه اجرایی می شود و بر این اساس یارانه برق از این پس عادلانه و موضوعی خواهد بود.

به گزارش شبکه، نرخ برق بر اساس میزان مصرف پرداخت می شود و مشترکانی که برق زیادی مصرف می کنند یارانه بیشتری دریافت خواهند کرد. بخشی که بیشتر از الگو مصرف می کند به تدریج کاهش می یابد.

بر اساس این آیین نامه که برای القای مصرف بهینه برای مصرف کنندگان پرمصرف در چارچوب الگوی برق اجرا می شود، هزینه مشترکان مصرف کننده انرژی در چارچوب الگوی برق به عنوان یارانه کامل بدون تغییر محاسبه می شود. .

بر اساس این گزارش، هیئت وزیران با استناد به مصوبه تبصره (8) (ط) قانون بودجه 1400 (قانون بودجه 1400) مورخ 4 آذرماه جاری، نحوه محاسبه قبض برق مشترکین را اتخاذ و به وزارت کشور ابلاغ کرد. انرژی. از 22 فوریه قابل اجرا است.

بر اساس این آیین نامه، مشترکانی که بر اساس الگوی مصرف تعیین شده به تفکیک منطقه، برق مصرف می کنند مشمول افزایش نرخ نمی شوند و همچنان از برق با قیمت یارانه ای استفاده می کنند. اما برای مشترکانی که بیش از مدل مربوطه برق مصرف می کنند، یارانه در مراحل 1.5، 2 و 2 برابر یا بیشتر کاهش یا برداشته می شود.

آمارها و اطلاعات به روز نشان می دهد که بیش از 75 درصد از مشترکان این صنعت تا سقف مدل برق مصرف می کنند و بقیه مصرف کنندگان از این انرژی حیاتی بالاتر از حد مدل استفاده می کنند و تعداد بسیار کمی از مشترکین از 2 بیشتر از الگوی استفاده می کنند. مصرف برق اولیه آنها بیش از دو برابر تا چندین برابر بیشتر است.

البته این آیین نامه با تغییر در سیستم نرخ برق مشتركان كم مصرف برق را تشویق می كند و در صورتی كه مشتركی كمتر از چهار ماه گرم سال بر اساس الگوی مصرف منطقه مصرف كند، در صورت مصرف غرامت مدیریت مصرف دریافت می كند. برق در مدت مشابه سال قبل.

بر اساس این گزارش، به عنوان مثال، اگر مشترکی که در فصل طوفان امسال 300 کیلووات ساعت در ماه مصرف کرده است، در سال آینده همزمان 200 کیلووات ساعت و در نتیجه 100 کیلووات ساعت برق کمتر از حد استاندارد مصرف کند، برابر است. به نسبت هزینه تامین برق به ازای هر کیلووات ساعت پاداش کم مصرف صرفه جویی می شود و اگر این کاهش در دوره پیک مصرف برق کشور باشد، این پاداش دو برابر می شود و می تواند: قبض برق این مشترک رایگان است. .

بر اساس اعلام وزارت نیرو، تمامی مشترکان برق در صورت پیش‌بینی و انتخاب مرحله مصرف کمتر از سال گذشته، می‌توانند از ۵ درصد تخفیف در کل قبض برق برخوردار شوند.

الگوی مصرف در ماه غیر پرآب در سراسر کشور 200 کیلووات ساعت در ماه و الگوی مصرف برای فصل گرما بسته به دما و پایداری حرارتی معادل 300 کیلووات ساعت در مناطق عادی و گرمسیری است. مانند رطوبت چندین منطقه معمولی.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا