اقتصادی

گسترش زیست‌بوم نوآوری در حوزه ساختمان

مرکز نوآوری مصالح ساختمانی به عنوان یک همکاری چند جانبه با هدف شناسایی ایده ها و طرح های بدیع در زمینه بتن و فناوری های جدید تاسیس شد.

به گزارش شبکه ، این همکاری مشترک ، همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری فوتونیک ، لیزر ، مصالح پیشرفته و ساختمان ، یکی از هلدینگ های حرفه ای در زمینه کاشی و سرامیک ، دو شتاب دهنده و موسسه تحقیق و توسعه و نوآوری در ایران صنایع و معادن شکل گرفت و رهبری شد و مرکز نوآوری مصالح ساختمانی در کشور تأسیس شد.

صنعت ساختمان به عنوان یکی از صنایع وسیع و بسیار تأثیرگذار در اقتصاد ملی ، همواره یکی از اهداف اصلی فناوران و مبتکران بوده است و از علم ، خلاقیت ، هنر و فناوری برای رفع نیازهای آنها استفاده می کند. این صنعت را تبلیغ کنید. در بین استارتاپ های هر کشور ، گروه های مختلفی در زمینه های مختلف شناسایی شده اند ، از تولید و معرفی محصولات جدید ساختمانی گرفته تا ایجاد بستری که تامین کنندگان و خریداران مصالح ساختمانی را به هم متصل می کند.

بخش ساختمان به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع کشور ، صنعتی با پتانسیل قابل ملاحظه و تحقیقات و پتانسیل صنعتی قابل توجه است ، با چالش های فراوان و تنگناهای زیادی برای تکمیل و بهبود زنجیره تامین و ارزش. استفاده از فناوری های جدید در توسعه این صنعت می تواند تأثیر قابل توجهی بر جنبه های مختلف کیفیت زندگی انسان داشته باشد ، اما روشهای سنتی هنوز در بخش قابل توجهی از پروژه های عمرانی ملی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سالهای اخیر ، نیاز به ایجاد و بهره برداری از زیرساخت های نوآورانه برای صنعت ساختمان در اکوسیستم نوآوری کشور ، به ویژه در میان مراکز نوآوری ، شتاب دهنده های حرفه ای داخلی و استارتاپ های فعال احساس شده است. با آگاهی از اهمیت این موضوع و برای رفع این شکاف در اکوسیستم نوآوری ملی ، مرکز نوآوری مصالح ساختمانی ایجاد شد تا فضایی برای ورود خلاقیت و نوآوری به صنعت ساختمان ایجاد شود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، ستاد توسعه فوتونیک ، لیزر ، مواد پیشرفته و فناوری تولید از شرکت های توانمند و علاقمند خواسته است تا به این مرکز مراجعه کنند. همه متقاضیان باید تا 11 اکتبر 2014 ثبت نام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا