اقتصادی

کولرهای گازی غیر استاندارد، عامل قبض های نجومی

یکی از مسئولان صنعت برق گفت: در اقلیمی مانند تهران، مصرف بیش از حد به دلیل تهویه مطبوع و دوشاخه شدن کانال ها اتفاق می افتد. و زمان استفاده.» به نسبت افزایش مصرف باید هزینه بیشتری بپردازند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با شبکه، با اشاره به اینکه 85 درصد از مشترکان تهرانی از چیلرهای آب خنک استفاده می کنند، گفت: تهویه مطبوع نسبت به سایر تجهیزات کارآمدتر است. اما به دلیل رعایت نکردن ضوابط سازمان نظام های مهندسی برای جلوگیری از ورود و خروج گرما به انرژی در حین ساخت واحدهای مسکونی، شاهد اتلاف انرژی زیادی در این بخش هستیم.

وی افزود: کولرهای آبی مصرف انرژی کمتری دارند و مشترکانی که از این کولرها استفاده می کنند می توانند از سرعت کمتری برای کاهش مصرف زیر الگو استفاده کنند و هزینه کمتری پرداخت کنند.

از آنجایی که رجبی برای اکثر مناطق با آب و هوای خشک و آب و هوای مشابه دستگاه های تصفیه آب مناسب است، به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از کولرهای گازی موجود در بازار راندمان مصرف ضعیفی دارند و یا به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.

یک مقام مسئول در صنعت برق گفت: میانگین مصرف برق مشترکان پرمصرف 450 کیلووات ساعت در ماه است که 1.5 برابر الگوی مصرف است.

رجبی مشهدی گفت: اگر دمای کولر را 1 درجه افزایش دهید، مصرف برق حدود 3 درصد کاهش می یابد، به عبارت دیگر، اگر کولر یا کولر را به جای 18 درجه روی 25 درجه تنظیم کنید، حدود 20 درجه است. درصد مصرف برق کاهش می یابد یعنی با این اقدام 5000 مگاوات کاهش می یابد که معادل مصرف سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی است.

به گفته مسئولان صنعت برق، رعایت دمای 25 درجه (دمای راحت) در کولرهای گازی، استفاده از مدارهای کند در کولرهای آبی و پرهیز از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف از مهمترین عوامل مدیریت مصرف و کاهش هزینه برق است که به آن استراتژی می گویند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا