کرونا گریبان سومین اقتصاد بزرگ جهان را خواهد گرفت؟

کرونا گریبان سومین اقتصاد بزرگ جهان را خواهد گرفت؟

ژاپن نسبت به وضعیت COVID-19 در چین هشدار داد و پیش بینی تولید کارخانه خود را کاهش داد.

بر اساس گزارش ماهانه شبکه در دسامبر، جدای از خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی، افزایش قیمت‌ها و محدودیت‌های عرضه، ژاپن به وضعیت کووید-19 چین توجه زیادی خواهد داشت. این گزارش اقتصادی در حالی منتشر می‌شود که ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، با کاهش رشد جهانی و هزینه‌های بالای واردات که بر صادرات و فعالیت‌های تولیدی تاثیر گذاشته، دست و پنجه نرم می‌کند.

دولت با رکود تقاضای جهانی نیمه هادی ها، تولید کارخانه ها را در شش ماه کاهش داد، اما ارزیابی خود از کل اقتصاد را تغییر نداد زیرا نشان از بهبود تدریجی داشت.

به گفته یک مقام رسمی، اگر شیوع کووید-19 چین بر زنجیره تامین یا تجارت تأثیر بگذارد، همانطور که در اوایل سال جاری دیدیم، می‌تواند بر اقتصاد ژاپن نیز تأثیر بگذارد. در همین حال، توکیو برای اولین بار در یک سال گذشته چشم انداز احساسات تجاری خود را افزایش داد و گفت که نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد. پیش از این، دولت گفته بود که بهبود احساسات تجاری راکد است.

به گزارش رویترز، این گزارش بار دیگر تاکید کرد که دولت ژاپن انتظار دارد بانک ژاپن به هدف نرخ بهره 2 درصدی خود بر اساس شرایط اقتصادی، قیمتی و مالی پایدار دست یابد. بانک مرکزی روز سه شنبه با یک تغییر غیرمنتظره در کنترل بازده اوراق قرضه خود که می توانست نرخ بهره بلندمدت را بالاتر ببرد، بازارها را تکان داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا