کرونا چگونه از طریق چشم منتقل می‌شود؟

کرونا چگونه از طریق چشم منتقل می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز:

سیامک زارایی قناواتی در مورد انتقال تاج از طریق چشم افزود: “انتقال تاج از طریق غشای مخاطی و سطح چشم اتفاق می افتد ، اما گیرنده های ویروس کرونا در سطح چشم کوچکتر از نوک بینی و گلو هستند.”

“ویروس کرونا می تواند از طریق سطح چشم و از طریق غدد اشکی به بینی و گلو برسد و از آنجا وارد گیرنده های ویروس شود و انسان را آلوده کند.”

برای کاهش شیوع ویروس کرونا ، یک مدیر انجمن چشم پزشکی گفت: “استفاده از ماسک ، محافظ و عینک بسیار مفید است.”

زارعی قنواتی گفت: برای کاهش گسترش تاج ، علاوه بر مشاهده و استفاده از تجهیزات محافظ شخصی ، باید تلاش شود تا از قرار گرفتن در مکان های شلوغ جلوگیری شود.

وی توصیه می کند که فاصله فیزیکی را ادامه دهید. در صورت امکان ، باید در یک فضای باز باشد. اگر در صف یا مکان شلوغی هستیم ، بهتر است قبل از نوبت در ماشین یا بیرون از منزل بمانیم.

زارعی قنواتی یادآور شد: اگر علائم کرونا مانند تب ، خستگی و علائم سرماخوردگی داریم ، باید خود را منزوی کرده و در جامعه شرکت کنیم تا از آلوده شدن دیگران جلوگیری کنیم. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، حداقل زمان انزوا 14 روز است. با این حال ، توصیه می شود یک یا دو آزمایش PCR انجام شود تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود.

ویروس کرونا از بیماری Covid 19 از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و در مدت زمان کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافته است. بنابراین ، در ماه مارس (فوریه 2020) ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیوع اپیدمی این بیماری (همه گیری جهانی) را تأیید کرد.

طبق آمار رسمی ، بیماری کووید 19 تاکنون بیش از 53 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و بیش از 1.3 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران بدون توجه به تعداد قربانیان تاج و نسبت جمعیت ، نهمین کشور بزرگ جهان است. تعداد مرگ های تاج در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلستان ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا بیشتر از ایران بود.

ویروس کرونا از طریق عطسه و سرفه از طریق دست ، دهان ، بینی یا چشم آلوده به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، مشکلات بو و چشایی و مشکلات هضم غذا از جمله علائم بیماری کوید 19 است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا